{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
987 visninger | Oprettet:

En extra kat? {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Vi har vores kat, Miv, som har været hjemme ved os siden han var 10 uger gammel, i 2005.

Han er nu 6 år gammel og jeg har tænkt meget over om han skulle have en hunkat ved sin side, da han altid har været enekat. Det er noget jeg syntes han godt kunne trænge til da jeg syntes at jeg godt kan mærke forskellen i ham, "fra ung til gammel".

Ville det være godt for ham, eller er det slet ikke godt at sætte 2 katte sammen i den alder? Jeg ved på forhånd at der ville gå et par måneder før de helt har vennet sig til hinanden.

Efter hvad jeg ved, skal han have en hunkat, da vi har mange hankatte i nabolaget og dem kan han godt komme op og skæntes med smiley

Efter hvad jeg også ved er det så ikke bedst med en Ung hunkat? Eller er det måske bedre med en ældre hunkat??

Dejligt hvis I ved noget om at sætte katte sammen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En extra kat?
  • #2   7. apr 2011 Om det er en hunkat eller hankat er ligemeget bare begge parter er neutraliseret. Men spørgsmålet er om han har behov for selskab. Som 6 årrig, så er han jo ved at være halvgammel og er derfor ikke så aktiv som da han var 2. Er han inde eller udekat ? og får han evt sit behov for "eventyr" opfyldt ved at være ude eller have kravle/legemuligheder ??
    Jeg synes osse du skal overveje og det er hans behov eller "bare" noget du tror, altså at han er mere doven fordi han føler sig ensom, eller om det er hans alder der spiller ind.

Når du har overvejet for og imod, så synes jeg ikke du skal få en killing til ham, da den jo vil være mere aktiv end ham selv og det kan i sig selv give konflikter. Det er svært at rådgive, for det er dig der kender katten bedst og hvad han evt vil synes om eller ikke synes om. Nogle kattes trives bedst som alenekat og andre bedst med en ven.

• #3   7. apr 2011 Hej maria..... Jeg har lige gjort det med stor succes min han kat er 6 år gammel og jeg fik så en ny kat på de 5 år de matcher hinanden utrolig godt og har hende på prøve til på søndag det kunne også være en ide fks... lige at prøve at se hvordan det går....... men her er der altså en succes historie det kan du sagtens smiley

• #4   7. apr 2011 Okay smiley han får lov til at gå ud og ind som han vil om dagen men han er nød til at være ude om natten, mest for hans skyld for ellers føler han sig lukket inde og kan ikke bruge sit jagt instinkt. Han blev kastereret da han var ung. Jeg har bare godt kunne tænke mig at han fx kunne lige i sofaen sammen med hans sidemakker og slikke hinanden smiley

Så er det også om han ville kunne bedre med en ældre kat end en ung??

• #5   7. apr 2011 Jeg kan godt forstå, hvis I gerne selv vil have en kat mere, og det ville også være rart at give et godt hjem til en af de mange katte, der mangler..... Jeg ville dog ikke selv vove forsøget med en 6 år gammel kat, der altid har været enehersker, for hvis nu det ikke går....
    Hvis du vil gerne vil glæde ham, så vil jeg i stedet for ekstra kat foreslå en kattelem, så han kan gå ind og ud om natten også. Det tror jeg han vil sætte større pris på.

Kommentér på:
En extra kat?

Annonce