En extra kat? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Vi har vores kat, Miv, som har været hjemme ved os siden han var 10 uger gammel, i 2005.
Han er nu 6 år gammel og jeg har tænkt meget over om han skulle have en hunkat ved sin side, da han altid har været enekat. Det er noget jeg syntes han godt kunne trænge til da jeg syntes at jeg godt kan mærke forskellen i ham, "fra ung til gammel".
Ville det være godt for ham, eller er det slet ikke godt at sætte 2 katte sammen i den alder? Jeg ved på forhånd at der ville gå et par måneder før de helt har vennet sig til hinanden.
Efter hvad jeg ved, skal han have en hunkat, da vi har mange hankatte i nabolaget og dem kan han godt komme op og skæntes med
Efter hvad jeg også ved er det så ikke bedst med en Ung hunkat? Eller er det måske bedre med en ældre hunkat??
Dejligt hvis I ved noget om at sætte katte sammen
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg synes osse du skal overveje og det er hans behov eller "bare" noget du tror, altså at han er mere doven fordi han føler sig ensom, eller om det er hans alder der spiller ind.
Når du har overvejet for og imod, så synes jeg ikke du skal få en killing til ham, da den jo vil være mere aktiv end ham selv og det kan i sig selv give konflikter. Det er svært at rådgive, for det er dig der kender katten bedst og hvad han evt vil synes om eller ikke synes om. Nogle kattes trives bedst som alenekat og andre bedst med en ven.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 52 Svar: 279
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 14
Så er det også om han ville kunne bedre med en ældre kat end en ung??
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvis du vil gerne vil glæde ham, så vil jeg i stedet for ekstra kat foreslå en kattelem, så han kan gå ind og ud om natten også. Det tror jeg han vil sætte større pris på.
En extra kat?