{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.303 visninger | Oprettet:

Kat vil ikke spise tørkost mere. {{forumTopicSubject}}

Min kat Felix var ude og få amputeret halvdelen af halen, da den desværre kom i klemme i en dør og fik i samme omgang fjernet en hjørnetand han havde knækket :,(.

Det gik fint derude og han var rigtig dygtig til at lade være med at pille i det, han tog dog lidt lang tid om at komme sig efter narkose, men sådan er nogle katte jo.

Han ville fint spise tørkost lige efter operationen, men efter han har været derude anden gang og få fjernet sting osv. nægter han pure og røre andet en vådkost.

Han er ikke vant til at få det, har givet ham lidt som noget extra engang imellem, men det er også det.

Jeg har prøvet at være streng og lade være med at skifte tørkosten ud, men efter ikke at have spist i 1½ dag, har jeg givet ham vådkost igen.

Når der ikke er andet end tørkost og han bliver sulten nok, tager han det i munden smager lidt på det, og spytter det ud igen på gulvet.

Dyrlægen siger der ikke er noget fysisk i vejen med ham men at han da godt kunne tage ham til observation et par dage for at se om han ville spise det derude, men da det ikke haster(han spiser masser, når bare det er vådkost) og jeg ikke har det store plus i budgettet efter en amputation til 2300 ville jeg høre om der var andre der havde haft samme problem, og havde en god løsning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat vil ikke spise tørkost mere.
  • #1   1. nov 2010 Hvis han lige har fået fjernet en tand kan det være han er øm i munden smiley

• #2   1. nov 2010 Det tænkte jeg også, men den blev fjernet tirsdag før efterårsferien, så den er stort set helet sammen nu. Og han ville jo gerne spise tørkost i den 1½ uges tid der gik før han fik taget sting ud.

• #3   1. nov 2010 Jeg vil også sige han højst sandsynligt har smerter. Prøv at bede om noget smertestillende til ham....og lad ham bare imens få alt det vådfoder han vil have.

Man kan være meget øm efter en tandfjerning da smerterne kan forplante sig til nerverne og give diffuse smerter i de andre tænder og evt kæbebenet.

• #4   1. nov 2010 Det vil jeg da prøve at forhøre mig om så =).

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #5   1. nov 2010 Det kan måske være den narkose han har fået, at kan han pludselig ikke kan lide det tørfoderet, har hørt om mennesker der efter en operation pludselig ikke mere kan lide det mad de før var vilde med. Så måske skulle du prøve at finde noget andet tørfoder til han og se.:-)
    Applaws tørfoder kan mange katte lide, det er et rigtigt godt tørfoder, hvis du vil prøve at skifte. smiley

• #6   1. nov 2010 Ja, smerte kan nemt testes med smertestillende. Det er en god ide!
    Bortset fra det, så ville jeg simpelthen bare tage og fodre med vådt i en længere periode, evt. med lidt tørt stående fremme, og så kan du jo se, om han efterhånden begynder at spise af det. Men jeg ville under ingen omstændigheder presse katten til tørfoder!
    Fordelen ved vådt er også, at det er langt bedre for kattens urinveje.

• #7   1. nov 2010 Det kunne være du skulle prøve og købe noget andet foder.
    Min kat har heller ikke ville spise sin tørkost, og det var simpelhed fordi det ikke var det hun ville havde.
    Så da vi købte Iams til hende igen spiste hun jeg ved ikke hvor meget smiley

• #8   1. nov 2010 jeg ville skifte til noget andet tørfoder og se om det hjælper. Og så vil jeg få tjekket om der skulle være tale om smerter eller der er noget nyt i munden der genere. Hvis det hverken er smerter eller sygdom, så er der endnu ingen katte der er døde af sult hvis der er mad i skålen, jeg ville lade det stå, den skal nok begynde at spise igen. Men ellers kan du jo forsøge dig med at give den råt kød, vil den gerne have det, skulle du måske overveje at skifte helt over til BARF

• #9   1. nov 2010 En kat må under ingen omstændigheder faste i mere end 24 timer! Og jo, den kan faktisk godt undlade at spise, hvis den har ondt eller f.eks. kvalme. Og den kan jo forbinde tørfoderet med, at det gør ondt, hvis det har gjort ondt tidligere - selvom at det ikke gøre ondt længere.

• #10   2. nov 2010 Ved godt en kat ikke må faste, 1½ dag= ca 18-20 timer, mig der har formuleret mig forkert;) Men der har jo også stået mad i skålen.

Har været ude at købe en pose Hills til ham i dag, uden tvivl kan han lide det, for han prøver at spise det, men spytter det ud igen. Købte heldigvis en god stak af deres vådkost også.

Så mon ikke det er fordi han stadigt har ondt. Ser om jeg ikke kan få en aftale med Dr. Dyr.

• #11   2. nov 2010 det lyder som om han har ondt et eller andet sted i munden. Så jeg synes du skal til dyrlægen igen,

• #12   2. nov 2010 Aleksander: Det var nu ikke negativt henvendt til dig, men fordi at Marianne skrev, at ingen kat vil dø af sult, når der er mad i skålen.

Kommentér på:
Kat vil ikke spise tørkost mere.

Annonce