Kat tisser i sofa =( {{forumTopicSubject}}
Det er opståede et lidt trist problem med min kat
Han er begyndt at tisse i min ene leather sofa og har snart gjort det ret mange gange, i den sidste uge er det næsten dagligt
hans katte kasse er selfølgelig ren og som den skal være og som den har været hele tiden, ikke noget nyt der
Han er vel omkring en 4-5år gammel, kastreret og har altid været renlig
Jeg har prøvede at skælde ham ud og vise ham ret direkte hvad han har gjort forkert og han virker også som om han godt ved at det er forkert
Jeg har prøvede at sprøjte hele sofaen med "kat gå væk" spray
Jeg har prøvede at skifte katte kasse extra meget
Er der nogle der har en ide til hvad grunden til det kan være og eventuelt en løsning på problemet ?
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
En anden ting. Katte lærer ikke af hårdfør straf såsom at stikke næsen ned i det den har lavet forkert.
Du kan - næste gang du ser den gør antræk til at ville tisse - tage katten og sætte stille og roligt ud i kassen. På et tidspunkt vil den fange, at det er her den skal besørge.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Katte tisser for at gøre sig trygge, eller for at gøre sine mennesker opmærksomme på, at der er noget galt, f.eks. at det gør ondt, når de tisser.
aug 2006
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 9
Der er ikke sket nogle ændringer i hjemmet overhovede
og tror ikke det er fordi han er syg da det er en bevist handling at han tisser der og ikke et uheld fordi han ikke kan komme til katte kassen da denne står ca.. 5 meter fra sofaen
Men vil alligevel tage ham forbi en dyrelæge inden for den nærmeste fremtid
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
**og tror ikke det er fordi han er syg da det er en bevist handling at han tisser der og ikke et uheld fordi han ikke kan komme til katte kassen da denne står ca.. 5 meter fra sofaen**
Sådan kan du ikke ræsonnere. Hvis en kat undgår bakken, så kan det være fordi den forbinder bakken med smerte. Jeg synes du for en sikkerheds skyld skulle få kattens urin tjekket, og hvis der så ikke er noget fysisk galt, så gå i gang med at finde ud af, hvad der så kan være årsagen. Og det kan være mange ting...
Nogle katte har brug for to bakker. Èn til tis og en til pøller. Så du kan da se om det hjælper med endnu en bakke.
Om urenllighed:
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
aug 2006
"En bevidst handling" er som Jeanette også skriver, at gøre dig opmærksom på, at der er noget galt! Han er IKKE bare uartig, og det værste du kan gøre, er at skælde ham ud!
Kat tisser i sofa =(