{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Kat tisser i sofa =( {{forumTopicSubject}}

Det er opståede et lidt trist problem med min kat

Han er begyndt at tisse i min ene leather sofa og har snart gjort det ret mange gange, i den sidste uge er det næsten dagligt

hans katte kasse er selfølgelig ren og som den skal være og som den har været hele tiden, ikke noget nyt der

Han er vel omkring en 4-5år gammel, kastreret og har altid været renlig

Jeg har prøvede at skælde ham ud og vise ham ret direkte hvad han har gjort forkert og han virker også som om han godt ved at det er forkert

Jeg har prøvede at sprøjte hele sofaen med "kat gå væk" spray

Jeg har prøvede at skifte katte kasse extra meget

Er der nogle der har en ide til hvad grunden til det kan være og eventuelt en løsning på problemet ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat tisser i sofa =(
  • #1   4. maj 2010 Du kan prøve at vaske sofaen i rodalon til indendørs brug. Det skulle fjerne alt lugt, så katten ikke opfanger at "her har den besørget før".

En anden ting. Katte lærer ikke af hårdfør straf såsom at stikke næsen ned i det den har lavet forkert.
    Du kan - næste gang du ser den gør antræk til at ville tisse - tage katten og sætte stille og roligt ud i kassen. På et tidspunkt vil den fange, at det er her den skal besørge.

• #2   4. maj 2010 Det kan jo også være tegn på at han er utilfreds med noget er der sket nogle ændringer i hjemmet, eller det kan være tegne på sygdom, f.eks blærebetændelse eller urinvejssten.

• #4   4. maj 2010 Hvis han altid har været renlig, og det pludselig er opstået, ville jeg også mene, at det skyldes enten ændringer i hjemmet eller sygdom i urinvejene, som Heidi og Solveig også skriver.

Katte tisser for at gøre sig trygge, eller for at gøre sine mennesker opmærksomme på, at der er noget galt, f.eks. at det gør ondt, når de tisser.

• #5   4. maj 2010 Altså, der skulle stå, at katte "tisser ved siden af for at gøre sig trygge...osv." - katte tisser jo selvfølgelig som os andre, fordi de skal af med væske... :oP

• #6   4. maj 2010 Jeg har vasket sofaen i rodalon vær gang, problemet er også at han gør det når jeg ikke er hjemme

Der er ikke sket nogle ændringer i hjemmet overhovede

og tror ikke det er fordi han er syg da det er en bevist handling at han tisser der og ikke et uheld fordi han ikke kan komme til katte kassen da denne står ca.. 5 meter fra sofaen

Men vil alligevel tage ham forbi en dyrelæge inden for den nærmeste fremtid

• #7   4. maj 2010 Du må endelig ikke skælde ham ud. Skæld ud kan gøre katten så utryg at det får den til at blive urenlig.

**og tror ikke det er fordi han er syg da det er en bevist handling at han tisser der og ikke et uheld fordi han ikke kan komme til katte kassen da denne står ca.. 5 meter fra sofaen**

Sådan kan du ikke ræsonnere. Hvis en kat undgår bakken, så kan det være fordi den forbinder bakken med smerte. Jeg synes du for en sikkerheds skyld skulle få kattens urin tjekket, og hvis der så ikke er noget fysisk galt, så gå i gang med at finde ud af, hvad der så kan være årsagen. Og det kan være mange ting...

Nogle katte har brug for to bakker. Èn til tis og en til pøller. Så du kan da se om det hjælper med endnu en bakke.

Om urenllighed:
    http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

• #8   5. maj 2010 Min Perle Puf har døjet meget med urinvejsproblemer, og tisset i alt lige fra sofaer og til dyner - hun har også sat sig ned og nærmest tisset på mig i et tæppe, jeg havde over mig - det er simpelthen et råb om hjælp! SÅ kom hun altså også afsted til dyrlægen med det samme, og den var god nok...

"En bevidst handling" er som Jeanette også skriver, at gøre dig opmærksom på, at der er noget galt! Han er IKKE bare uartig, og det værste du kan gøre, er at skælde ham ud!

Kommentér på:
Kat tisser i sofa =(

Annonce