{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.081 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hvad er der med min kat?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig hankat på 6 mdr. som for nylig har været hos dyrlægen pga. den havde meget høj feber. Han blev tjekket igennem og de fandt ingenting på den som kunne være grunden til feber. De sagde det muligvis kunne være en infektion, men hvor vidste de ikke. Han fik en indsprøjtning med antibiotika og med hjem fik vi medicin og smertestillende til 6 dage. Nu er der gået 6 dage og min kat er på benene igen. MEN - nu har han fået diarre, har ekstremt meget væske i munden, så han er ofte meget våd om munden og beskidt hvis han har spist. - kan dét være fordi han er ved at skifte tænder? Ligesom med børn.. Så kan det jo godt drille i munden og give lidt feber? Hmm.. Derudover er han "hævet" i den ene side mellem maven og kønsdelen - har læst lidt om leversygdom, håber bare ikke det er det. Og så har jeg mærket en lille knude oppe bag det ene øre..

Enten er det mig som er meget pivet.. Eller også er han bare uheldig og dyrlægen har måske ikke undersøgt ham ordentligt.. Eller måske han har været syg siden jeg fik ham? Det er ikke til at vide.

Det skal lige siges at jeg selvfølgelig nok skal tage ham med en tur til dyrlægen igen snart, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre jeres meninger inden.. I sidste weekend kostede det mig 1200 som jeg måtte ud og låne.. Og vil være nødt til at låne igennem næste gang.. Går nemlig sygemeldt, så har ikke så mange penge smiley Mega træls når man har en lille mis man gerne vil have passet og plejet så godt som muligt..

Vil ikke miste min lille løveunge, han betyder ALT for mig!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hvad er der med min kat?!
  • #1   12. feb 2011 skal ikke gøre mig klog på noget jeg ikke er men såden som jeg læser det du skriver ville jeg tage en tur forbi dyrlægen igen
    det med munden tænker jeg kan være betendelse i endten en tand eller flere eller tandkødet,
    og det du skriver med at han er hævet i den ene side af maven ville bekymre mig meget hvis han var min, det du skriver med lille knude ved øret da jeg læste det med maven og øret var den første tanke der faldt mig ind kræft men ja som jeg starter med at skrive skal jeg ikke gøre mig klog på noget jeg ikke har forstand på
    men jeg tænker at det bestemt ikke kan skade lige at ringe og snakke med en dyrlæge om det, det koster jo ikke noget og så må den jo vudere om det er noget der skal kigges på her og nu eller om det skal ses and
    rigtig god beding med den lille stakkel


  • #2   12. feb 2011 var antibiotikaen Ronaxan? - det (og for sin sags skyld også andet) kan godt give dårlig mave. Skylles der ikke godt efter med vand kan de ætse i halsen, det kan give savleri

  • #3   13. feb 2011 Jeg vil heller ikke gøre mig klog, men min første tanke var, at han muligvis har væskemangel ovenpå turen med høj feber og antibiotikakur ???

    Da min den lille havde høj feber fik han tilført væske i drop hos dyrlægen og jeg fik nogle sprøjter med hjem (altså uden nål i ) og med dem har jeg givet ham vand direkte i munden så jeg var sikker på at han fik nok smiley

    Jeg tænker bare, at det måske er som med børn, at hvis de har væskemangel får de også mange gange diarre smiley


  • #5   16. feb 2011 Tusind for alle jeres svar smiley
    Han er ikke længere hævet in underlivet mere og har ikke knuden bag øret.. Gudskelov.. Han savler stadig, men nu vil jeg lige se tiden an.. Heldigvis er der intet at mærke på ham mht. til hans adfærd.. Han er stadig glad, kælen, frisk og legesyg..


Kommentér på:
Hjælp! Hvad er der med min kat?!

Annonce