{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!! Hvad er dette?
  • #1   25. jul 2010 Jeg ved ikke hvad der er, men det ligner noget tarm :S

Jeg ville tage den til dyrlæge ASAP

• #2   25. jul 2010 Den har hul i maven og skal enten opereres omgående eller aflives

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #3   25. jul 2010 Til dyrlægen med det lille pus straks, for det lyder ikke godt. :-((

• #4   25. jul 2010 Det er en åben brok...

Du skal enten aflive killingen, eller få dyrlægen til at operere den.

men hvis den er meget afkræftet, og kattemor allerede har forladt den, vil det bedste nok være at aflive den, da du nok ikke får missemor til at tage den.

Hilsen Dorte og alle nussemisserne

• #5   25. jul 2010 Det er et åbent navlebrok.. af sted med den, med det samme.. som Marianne skriver enten eller, jeg ville får aflivet sådan en

• #6   25. jul 2010 Dyrlægen nu!! Som de andre siger.

vil gerne høre en update smiley

• #7   25. jul 2010 puha skrev til dig i den anden tråd, men kan nu se det var den du skulle finde.... ja som de andre siger, afsted med den og ja evt få den aflivet, det er synd for sådan en lille størrelse at skulle operes og når hun har 6 andre at ta sig af, syntes jeg personligt ikke i skal holde liv i den lille, da hun har rigeligt at se efter med 6 andre

• #8   25. jul 2010 Charlotte: Det var ikke den der var blevet væk nej, jeg har svaret dig i den anden tråd.

Jeg venter lige nu på, at vagtdyrlægen ringer tilbage til mig. Den stakkels lille mus smiley smiley

• #9   25. jul 2010 mis*

• #10   25. jul 2010 ok der var jeg lidt hurtig, har lige set dit svar i den anden tråd om dette er en helt andet

• #11   25. jul 2010 Der er vist skrevet hvad valgmuligheder du har...
    Skynd dig at komme afsted med staklen!
    Men når du kan se der hænger noget ud af maven på den lille mis, hvorfor filan skynder du dig ikke at kontakt dyrlægen? Det kan da KUN være alvorligt!

• Janne.*

#12   25. jul 2010 Jeg ville ikke vente på at vagtdyrlægen ringer tilbage. det er da bare afsted til et dyrehospital eller dyrlæge med det samme, de skal nok tage sig af det lille pus når du kommer, for det er akut, så hun ikke skal lide af smerter.

• #13   25. jul 2010 Åben navlebrok, og der er kun een udvej, nemlig aflivning, da der sandsynligvis også er vandret bakterier ind i killingens bughule.

• #14   25. jul 2010 Jeg vil ikke klandres for ikke at kontakte dyrlægen, da dette er gjort, og jeg var nødt til at vente på en opringning derfra, for at vide hvor vi skulle køre hen med killingen.

Jeg har først opdaget det nu her da jeg oprettede emnet.

Men det er for sent med dyrlæge nu, han er lige sovet ind. Sov sødt lille mis.

• #15   25. jul 2010 Sandra, det er jeg ked af smiley
    Men det var måske også det bedste for ham...

• #16   25. jul 2010 Hvor gamle er de killinger?

• #17   25. jul 2010 Tine: Det var det bedste ja, men det er stadig super ærgeligt smiley

Randi: De er fra igår.

• #18   25. jul 2010 Ok, men du har ikke haft dem oppe og se på dem?
    Lige undersøge om de så normale....

• #19   25. jul 2010 Janne, nu ved jeg ikke hvor trådstarter er fra, men hvis hun er fra det sydlige Jylland, kan man altså ikke bare køre afsted.

Hvis man ikke lige får fat i vagtcentralen og hører hvilken klinik/praksis der har vagten.

Hernede er ikke nogen der har fast åbnet i weekenden (ihvertfald ikke nogen som jeg umiddelbart kender til), så man er altså nød til at vente på at den der har vagten har tid.....

Jeg har skam stået med en nedkørt hund, ude på Lars Tyndskids mark, og ikke kunne få fat i en dyrlæge da den ENE der var på vagt, var ude til en kælving.

Og når man ikke lige har en bil, så kan man jo ikke cykle 50-70 km. til næstnærmeste dyrlæge med vagt om søndagen.

Og falk er IKKE en skid bevendte, da de meldte rent ud at de kom når de engang havde tid.

Heldigvis boede der en jæger et par hundrede meter væk, som kunne skyde hunden, som hverken hvade halsbånd eller øremærke.

Hilsen Dorte der stadig ikke har fundet ejeren til den hund der ligger begravet i haven.......

• #20   25. jul 2010 Randi K

Jo det havde jeg skam, men der var den syge killing stadig våd, og Mille var igang med moderkagen, og den var livlig, så jeg tænkte ikke videre over det. Det burde jeg måske nok hve gjort, men jeg har aldrig set det før.

Dorte: Jeg er fra Vejle, og her er man også nødt til at vente på at den dyrlæge som har vagten, har tid.

Heidi: Nej det har jeg ikke, jeg er simpelthen kommet i tvivl, om hvorvidt der var 6 eller 7. Jeg har skrevet fødselstidspunkterne ned, men kan ikke helt få det til at hænge sammen. Vi leder og leder, men kan ikke finde nogen killing.

• #21   25. jul 2010 Sandra- Er glad for du havde ringet til dyrlægen inden du spurgte herinde!
    Syns folk skulle tænke sig lidt om, når man kan se der er noget HELT galt er det sq for dumt at søge hjælp herinde først. smiley
    Så fik den lille mis da fred, men en skam det ikke blev opdaget før...

• Janne.*

#22   25. jul 2010 Dorte ... Det er jeg ked af at jeg ikke vidste, for så havde jeg ikke skrevet det. Ja der ude på landet må man åbentbart vente eller tage sagen i egen hånd, som du skriver du gjorde. smiley

Puha, det var trist, men så fik det lille pus heldigvis fred. Sov godt lille engel. smiley

• #23   25. jul 2010 Jeg har trekantens dyrlæger, og bor i Børkop. det var også dem jeg ringede til, men de ville ringe tilbage når der var en dyrlæge ledig.

Kan Mille have gjort den sidste killing noget? Eller kan jeg virkelig have taget fejl af antallet? Hun fødte under sengen, så det var ikke så nemt at følge med.

• #24   25. jul 2010 Begge dele kan ikke udelukkes og de andre katte kan måske osse have gjort den noget. Jeg håber virkeligt at det er dig der har taget fejl og der ikke ligger en lille killing et eller andet sted.

Held og lykke med de sidste.

Ps.: det fremgik ikke af dit indlæg at du havde kontaktet dyrlægevagten. Det er der alt for mange der undlader, derfor kommer nogen af de trælse svar

• #25   25. jul 2010 Heidi: Det er helt i orden smiley

Puha, jeg håber jeg har taget fejl, men jeg har nemlig også før hørt at de kan spise dem hvis de er syge.

• #26   25. jul 2010 Gid der var lidt flere dyrlæger i Danmark.. smiley

• #27   25. jul 2010 Marianne N
    Hun har været i soveværelset hos os, og de andre katte har ikke haft adgang hertil, da vi synes hun skulle have ro med de små.

Nej jeg kan godt se at jeg nok skulle have skrevet det til at starte med, men det hele skulle gå lidt stærkt.

• #28   25. jul 2010 åhhh sandra da, hvor er det trist, men godt det lille pus fik fred.... håber også at du i forvirringen har talt forkert i aftes og den ikke ligger et eller andet sted og har brug for missemor/hjælp.. pøj pøj med resten af kuldet

• #29   25. jul 2010 Sandra - Du gjorde, hvad du kunne, og trøst dig med, at killingen INTET har mærket på noget tidspunkt.
    Den sov bare stille og roligt ind sammen med sin mor og sine søskende, og det var det bedste for alle parter.

Hvis du var gået med den levende killing, ville.dens mor være blevet meget urolig og måske begyndt at flytte rundt med de andre. Nu ved hun, den er død, og så interesserer den hende ikke mere.

Det, der er sket, er IKKE sjældent forekommende, men vær obs senere på de andre killinger i kuldet.
    Denne blev født med åben navlebrok. En navlebrok kan også have skind over sig, og så viser den sig som en bule på maven.
    Nogle vokser sammen af sig selv, mens andre bør opereres, men alt det ved din dyrlæge.

Kommentér på:
Hjælp!! Hvad er dette?

Annonce