{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

kat spiser hundens mad og omvendt?! {{forumTopicSubject}}

sagen er den at vi er har to katte, og vi har nu overtaget mine forældres hund på knap 5 år... der er ikke de store problemer med at de skal vænne sig til hinanden, men der er bare det at hunden kan ikke lade kattenes mad være...

vi har så sat kattemaden op i vindueskarmen så hunden ikke kan nå det, men nu er den ene kat altså begyndt at spise hundens mad som står på køkkengulvet...

hvad kan jeg lige gøre for at undgå dette? det skal siges at de alle er van til at have mad til at stå hele dagen, da ingen af dem er grådige, så de spiser kun når de er sultne...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat spiser hundens mad og omvendt?!
  • #1   31. jan 2011 Du kan måle din hunds mad op så den får 1 eller 2 gange om dagen og så holde øje med den mens den spiser, så misserne ikke spiser med. Så er vuffer også sulten når maden blir serveret og det går ikke hen og blir hyggespisen *S*

• #2   31. jan 2011 der er bare det at når vi giver hende mad får hun kun et enkelt bæger, og det plejer at holde 1-2 dage, da hun også får rester... så syns måske det er lidt svært at dele op som du skriver...

• #3   31. jan 2011 Jeg vil osse foreslå det samme som Janne. Og svært synes jeg nu ikke det er. Hunden tager ikke skade af at spise kattenes mad, men omvendt er hundemad ikke godt nok til katte. Reelt set burde hunden ikke få menneskemad. Det vil ikke tage en uge at finde ud af hvad hunden spiser pr måltid og så give morgen og aften, når i spiser.

• #4   31. jan 2011 Jeg har kattenes mad stående på borde og skabe, så hunden ikke kan nå det.
    Hunden har sin mad på gulvet og kattene snupper en bid af og til og det tager de ikke skade af.
    Mine har gjort det i mange år uden problemer. Det var en helt anden sag, hvis katte KUN skulle spise hundemad, for det kan de ernæringsmæssigt ikke nøjes med.

• #6   31. jan 2011 okay det lyder godt... det er heller ikke meget katten har spist at hundens... tak for svar smiley så lader jeg bare skålene stå hvor de er....

Kommentér på:
kat spiser hundens mad og omvendt?!

Annonce