{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.310 visninger | Oprettet:

Kat spiser hundemad {{forumTopicSubject}}

Hvordan får vi vores kat til at lade hundens mad være i fred? Det er ikke fordi det gør noget fodermæssigt, men det kan da ikke være optimalt for hende at leve af hundemad? Vi har prøvet at flytte hende hver gang, det hjælper ikke noget. Vi har prøvet at give hende forskellige slags foder, det hjælper heller ikke noget. Kun hvis hun får dåsemad, men får hun for meget af det, så får hun dårlig mave.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat spiser hundemad
  • #1   21. jan 2008 Mine katte går også sommetider i hundens skål. Vi flytter dem el. kommer med et højt nej, hvergang.

Men jeg tror ikke det gør noget, så længe de også spiser deres egen mad.

• #2   21. jan 2008 Mine hunde bliver fodret 1 gang om dagen, så har ikke det problem.

Hunde har også bedst af ikke at have maden stående hele tiden. smiley

• #3   21. jan 2008 Stine: En hund der tømmer sin skål i et hug, skal selvfølgelig ikke have fri adgang til mad. Vi hælder altid en dags ration op ad gangen til vores, men det er meget varierende, hvordan den spiser, Men jeg har endnu aldrig oplevet at den har tømt skålen på en gang.
    Nogle gange spiser den det i løbet af dagen andre gange tar det 2-3 dage at spise det.

• #4   21. jan 2008 Min Bella får mad 2 gange dagl. Hun får ca 20 min og hvis den ikke er tom skålen bliver den fjernet alligevel. Efter en dags tid eller to begynder de at tømme skålen:0). Vi havde samme problem med vores gamle kat. Han var bare hel tosset med puddelmad, hvilket resulteret i at han fik urinsten. Dette var inden vi begyndte at fjerne skålen. Sammensætningen i hundemad og kattemad er forskellig mht mineraler osv. Så man skal passe lidt på.

• #5   21. jan 2008 du skal bare være opmærksom på at din kat drikker nok hvis den spiser hundemad. deres maver er jo ikke lavet til det og når de så spiser hundemad kan du risikere at de dør af tørst hvis de ikke drikker nok.

men sørg evt for kun at fodre hunden 1-2 gange om dagen og så hold katten væk i den tid. det er også sundest for hunden kun at få mad 1-2 gange i døgnet

• #6   21. jan 2008 En hund skal slet ikke have mad stående hele tiden, så derfor vil problemet løses den vej.........

• #7   21. jan 2008 Her har hunden sit mad stående hele dagen. Om det er forkert eller ej, er der delte meninger om. Der skal ikke laves om på hundens vaner pga katten. Hun får rigeligt med vand, så tørster tror jeg ikke hun gør. Hun vil dog helst drikke hundens vand.

• #8   21. jan 2008 En hund kan godt blive grådig af kun at få mad en eller to gange om dagen, det er erfaringen her.

• #9   21. jan 2008 Jeg har både 2 hunde og 2 katte der har tørkost stående hele tiden, hvert sit sted selvfølgelig.
    Kattene tager ikke hundenes , men hundene kan godt finde på at spise kattenes før deres eget.
    Generelt har katte behov for noget mere i foderet end hunde har så hunde kan sagtens leve af kattemad, men kattene vil komme til at savne noget i foderet hvis de kun fik hundemad.

• #10   21. jan 2008 Nærringsmæssigt får din kat ikke det, hun skal have ved at spise hundens mad.

Om du vil lave om på hundens vaner, som umiddelbart er den nemmeste løsning, er din egen beslutning, du skal dog være opmærksom på, at det kan få konsekvenser på sigt for din kat, hvis hun fortsat spiser hundens mad frem for sin egen.

• #11   21. jan 2008 EllenH: en hund kan blive syg af at få kattemad igennem længere tid, da der er alt for meget protein i katte maden. Så det er en meget dårlig ide at du lader dem spise af det.........

• #12   21. jan 2008 Vi kan godt blive enig om at kattene ikke skal leve af hundemad, da de vil komme til at mangle en del vigtige næringsstoffer.
    Og det er heller ikke sundt for en hund at leve af katemad, det kan give mange problemer bla. allergi.

Men det der her er tale om er for mit vedkommende at kattene lige skal smage en enkelt pille eller to fra hunden skål, og det tager de ingen skade af.

Og med hensyn til hundens adgang til foder er op til de enkelte ejer at finde den løsning der er bedst for deres hund.

• #13   21. jan 2008 Nymfe spiser af både sit eget og hundens foder, så hun lever altså ikke udelukkende af hundemad. Her i huset vil det hverken være den nemmeste eller bedste løsning at fjerne hundens mad, for kun at give ham en eller to gange om dagen. Det er der flere forskellige grunde til. Men ville nu også bare høre om der ikke var en anden måde at få hende vænnet af med det på. *ss*

Kommentér på:
Kat spiser hundemad

Annonce