899 visninger
|
Oprettet:
når en ny kat ankommer {{forumTopicSubject}}
jeg får om ca 14 dage en ny lille killing, i forvejen har jeg en hankat på 1 år. hvordan ville i præsentere den nye for den gamle kat, så det går bedst? regner med at når vi ikke er hjemme skal de være hver for sig det første stykke tid, men hvor meget skal man være over dem når de er sammen? skal de selv ha lov til at finde ud af tingene eller skal man være ekstra beskyttende for den nye?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 3
Jeg har stået i nøjagtig samme situation som dig for et halvt år siden.
Jeg anskaffede mig nemlig i November sidste år min første kat, en rød blandingskat, Oliver. I Maj bestemte jeg mig så for at anskaffe mig kat nr. 2 - en hvid perserkilling, Diva.
Jeg gjorde det at jeg fandt et af Olivers tæpper og lagde i transportkassen som jeg skulle hente den nye killing i. Da jeg kom hjem satte jeg transportkassen ned og lod Oliver komme helt tæt på. Diva gik helt amok inde i kassen og hvæste og slog ud efter ham, men jeg lod dem være indtil han kunne være i nærheden af kassen uden hun hvæste. Så åbnede jeg lågen og lod hende komme ud, Oliver var der med det samme og snuste til hende. Diva viste der at hun lever fint op til hendes navn, hun hvæste, skød ryg og flygtede.
Jeg var grædefærdig og helt sikker på at det ALDRIG ville komme til at gå. Hele aftenen overvågede jeg dem ovre fra sofaen og forsøgte at lade vær med at gribe for meget ind, da de jo selv skulle finde ud af det.
Langsomt som dagene gik kunne de komme tættere og tættere på hinanden uden ubehag.. Idag er de bedste venner, de gør hinanden rent og putter med hinanden ved enhver lejlighed.
Så selvom det måske ser helt umuligt ud i starten må du ihvertfald ikke give op, din hankat kan muligvis blive lidt jaloux, derfor er det også vigtigt ikke at give din nye killing al' opmærksomheden.
Det er et sats, men for mit vedkommende blev det en succes & det håber jeg bestemt også det bliver for dig
Hilsen Stine
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 46
havde du dem hver for sig når de var alene hjemme??
Marianne : nej det er han ikke endnu
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Svar: 3
Nej jeg tog fri fra arbejde et par dage og så holdte jeg bare øje med dem imens jeg gik derhjemme.
Det var ikke nødvendigt at skille dem ad, for Diva gik som regel bare, og Oliver var god til at lade hende være når de havde været oppe at toppes. Jeg syntes du skal prøve at lade dem gå sammen så meget tid som muligt, hvis du ikke er hjemme vil jeg dog alt efter situationen skille dem ad, bare for at være på den sikre side
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 46
når en ny kat ankommer