{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

CC .
CC .
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Ny kat når vi har en der er gammel ?? {{forumTopicSubject}}

Vi har en gammel stealiseret hunkat på 17 år. Da hun sover det meste af 23 timer i døgnet kunne vi godt tænke os en kat mere. Er der nogen der har erfaring -god eller dårlig - med at sætte en ung kat sammen med så gammel en kat, som er vandt til at gå alene (sammen med 2 store hunde) ? Katten vi har kig på er en kastreret hankat på 1 år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebords lampe 300 kr.
  • Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Opsætning af gardiner/ gardinstang 499 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Opsætning af nøgleboks 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kat når vi har en der er gammel ??
  • #1   5. aug 2008 Jeg ville ikke gøre det!
    Det vil være smadder synd for hende, og er den kat, I har øje på, vant til hunde?

Hvis I partout vil have ny kat nu, vil jeg i stedet anbefale jer at anskaffe ikke en, men to killinger.

En killing vil hurtigere blive vant til hundene, men én killing vil også i mangel af bedre prøve at lege fange, rulle rundt og tæve med den voksne kat, som bliver meget stresset og for at få fred enten gemmer sig eller uddeler øretæver.
    Det er synd for både den voksne kat og for killingen.

To killinger kan afreagere naturligt indbyrdes, og den voksne kat kan på afstand iagttage fjollerikkerne og måske på et tidspunkt deltage i det omfang, den får lyst.

• #2   5. aug 2008 Helt enig,
    vores kat mulle på ca vil skyde på 10år, og den blev monster sur så snart bætte kom tæt på den, og den uddelte da også øretæver, men så kom kit, også legede de og vores hus kat mulle fik fred smiley

så tro den blev glad, men den er meget misundelig, for den spiser alt katte foder den kan komme til, også forsluger den sig og kaster op, men så har vi lært, ingen tør foder må stå fremme mere

• #3   6. aug 2008 Jeg er enig med Mega.. det vil være synd for den gamle hvis I kun får en killing.. jeg anbefaler også 2 som så vil have hinanden og krudte af på.

• #4   6. aug 2008 Jeg tror ikke den gamle seniorkat vil have glæde af hverken én eller to killinger. Tværtimod. Så jeg mener det er bedst at vente med at anskaffe ny(e) kat(te) til den gamle ikke er mere.
    Jeg forstår så udmærket at I gerne vil tilbyde den 1-årige kastrat et godt hjem, men jeg synes, at hensynet til de(t) dyr, man har i forvejen, må veje tungest.

• CC .
    CC . Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #5   6. aug 2008 Tusind tak for respons.
    Tinka D - et eller andet sted er jeg jo godt klar over at du nok har fuldstændig ret set fra kattens side. Også selvom vi kan holde dem adskilt der hvor vi bor.

Mega - vi har før sat en ungkat sammen med hund og det har ikke været noget problem.

Tanken med 2 killinger havde ikke strejfet mig. Men jer er bange for at hun alligevel vil være voldsom irriteret over dem.

Endnu engang mange tak for respons.

Kommentér på:
Ny kat når vi har en der er gammel ??

Annonce