opdatering og spørgsmål {{forumTopicSubject}}
jeg havde for et stykke tid siden en tråd med min kat tabte sig .
og nu har vi så været til dyrlæge idag for endeligt og finde en løsning .
her et link til den gamle tråd . www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=73939
jeg blev så skuffet da jeg var deroppe og ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre , tro eller andet .
da vi kom derop idag havde han taget 80 gram på siden første gang . men sagde til hende han spiser altså ikke mere selvom han får smertestillende . og så kiggede vi på hans tænder som jeg så synes er blevet meget værre siden første gang vi var der, der flere der var røde i tandkødet og det var tydeligt .
men så siger hun , jae det er jo en maine coon fejl og ja det er starten på noget pardentose , men vi kan ikke rigtig gøre noget for han fejler jo ikke rigtig noget andet end tænderne .
så begybdte og tale om muligheder for måske og få ham til og spise mere ang foder og sådan , men så siger jeg til hende jamen jeg har det da dårligt med og rende rundt og vide han måske har smerter kan vi slet ikke gøre noget ?? nej det var for tidligt og begynde og hive tænder ud og det syntes hun slet ikke vi skulle begynde på endnu .
men fordi jeg insisterede på en løsning af en art så foreslog hun og prøve binyrebarkhormon i 10 dage med antibiotika .
så det har jeg fået med hjem det er noget der hedder prednisolon dlf . det skulle hjælpe en smule på tænderne hvis vi er heldige .
så må vi se ,, jeg er bare så frustreret det kan da ikke være rigtig han skal rende rundt og havde ondt ..
hvad synes i ???? ...
undskyld den lange tråd men ved simpelthen ikke hvad jeg skal tænke eller tro lige nu ..
mon jeg skal prøve en anden dyrlæge og se hvad de siger ???
er der nogen der kender det der binyrebarkhormon ??
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 306
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 306
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
Det startede i november mener jeg det var. Så fik hun smertestillende samt 1 antibiotika sprøjte hver tredje uge - som så holdt i 3 uger. Det hjalp egentlig ikke synderligt meget.
I december fik hun så rykket 4 tænder ud, 2 i hver side af underkæben. Lugten forsvandt i løbet af et par dage, betændelsen i løbet af en uge eller 2.
Desværre kom lugten og rødligheden tilbage i slutningen af marts og kom igen på metacam, men dyrlægen mente ikke det kunne betale sig at give antibiotika da det ikke virkede sidste gang. I slutningen af april fik hun trukket resten af tænderne, på nær hugtænderne og de små fortænder så hun stadig kan soignere sig.
Nu var situationen så lidt anderledes end din da min tog på i hele forløbet...hun skal nok sørge for at få slugt alt det hun kan. Hun har aldrig været typen som tygger sin mad.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
At katten er ung - ja det er da trist at få hevet tænderne ud - men den får det altså meget bedre.
Det er første gang jeg har hørt tandkødsbetændelse behandlet med prednisolon.
Metacam, som er smertestillende, har en antiinfalmatorisk virkning også - igen, som at tisse i bukserne - når man stopper behandlingen vender problmet tilbage
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
nov 2008
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 194
tusind tak for jeres svar , ja havde jo en ide om det måske var løsningen at hive alle tænder ud eller nogen , men det syntes hun jo var i overkanten og ikke nødvendigt endnu .
jeg synes jo selv han er meget tynd men hun sagde at så længe jeg ikke kunne spille på hans ribben i siderne så måtte jeg indse og erkende og leve med at han var og er en meget slank type.
men men ... det kan jeg simpelthen ikke han er for tynd idag vejede han 5,4 kg og er jo 4 år .
ang det der binyrebark hormon så har jeg fået 25 piller med hjem og når han har fået dem skal vi se om der er en forbedring .
synes bare ikke det hjælper mig eller katten for den sags skyld (((
håber jeg fik svaret alle her )
jun 2008
og nej han må ikke få smertestillende samtidig med binyrebarkhormon .
nov 2008
Man starter med 1 pille i f.eks. 15 dage, så giver man en halv pille i 15 dage - nye 15 dage med 1/4 pille - man kan også nedtrappe ved at give hver anden og hver fjerde dag.
Man må ikke bare stoppe på fuld dosis!
jun 2008
jun 2008
nov 2008
Der er seminar i Horsens på lørdag Calici er på programmet - måske der er nyt
dec 2008
dec 2008
Så nu har jeg en glad kat som spiser som hun plejer så det var pengene værd og de kan fint leve uden tænder, da de får maden serveret på et sølvfad
opdatering og spørgsmål