Opdatering Elliot og et spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Som lovet en opdatering vedr. Elliot.
Han har været på Fakse dyrehospital igen i dag.
Han blev bedøvet og tjekket i ørene.
Grunden til at det ene øre var generet var, at der er en knogle i det ene øre som er for lang.
Han har ingen polyper, og er sund og rask efter sin penicillinkur.
Dog har han stadig tandkødsbetændelse, som han bliver behandlet for.
Han er blevet kastreret, øremærket og vaccineret.
Jeg har nu fået ham med hjem, og han er noget omtåget.
Han skulle på bakken, men eftersom han ikke havde styr på sine bevægelser endnu, fik han lagt sig i kattebakken og tisset på sig selv. Dette har resulteret i, at han nu er våd af tis iblandet kattegrus på begge bagben.
Kan jeg rense det med lidt vand, eller skal jeg lade det være, og lade ham rense det selv, når han bliver friskere?
Jeg er jo bange for at der går infektion i såret.
Nogen der kan hjælpe?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Når man lige har fået en kat behandlet, så er det bestemt rimeligt nok, at man ringer til dyrlægen og forhører sig om, hvordan man skal forholde sig. Den service vil de nok gerne yde.
Han har sørme været igennem meget det lille pus. Jeg håber han kommer sig hurtigt og at alt går efter bogen. Rigtig god bedring til Elliot!
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 25 Svar: 463
Forsøgte også i første omgang at ringe til dem, men der var hele tiden optaget.
Har snakket med dem nu, og skal tage noget vat med lunkent vand og forsøge at tørre det forsigtigt af. Så tørre ham forsigtigt bagefter.
Mange tak for dit svar.
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
Var lige inde og kigge på hans billeder - Synes han er så charming med hans skelen...
Godt han har fået et dejligt hjem hos jer Ina.. :))
sep 2007
Han er godt nok ikke et syn for sarte sjæle lige nu.
Han er helt groggy, og ligger bare og sover.
Så er han helt sort omkring ørene pga. øremærkningen.
Men jeg regner da med at han er nogenlunde fit for fight i morgen
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Hjalte var turen igennem med tandrensning og øremærkning for kort tid siden og han er stadig grå i pelsen ved ørerne, selvom dyrlægen var meget omhyggelig med ikke at svine.
Du skal nok passe på med maden, han vil sikkert gerne have, men når han er så grogget, kan han godt komme til at kaste op af det.
sep 2007
Ja, det ser så voldsomt ud, når de har lys pels.
Men han er da selv i stand til at hoppe op og ned fra sengen nu.
Så nu kan han få yndlingspladsen på hovedpuden og sove lidt i fred.
Jeg skal nok passe på med maden
sep 2007
Ja, det er en defekt som er opstået efterhånden som han er vokset som kat. Det kunne jeg i hvertfald forstå på det.
Den har siddet og trykket på trommehinden og skabt irritation og betændelse.
Jeg fik kun talt i 2 minutter med Ken da jeg hentede Elliot, da han var igang med en anden operation, så jeg fik ikke så meget at vide.
Derfor ved jeg ikke, om han har fjernet noget af knoglen, eller om han har ladet det hele være. Og hvorvidt hans hovedstilling bliver bedre ved jeg ikke, men jeg ringer ned og snakker med ham torsdag, hvor jeg ved at han sidder ved telefonen.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Min Coco tænker kun på mad efter en bedøvelse og har tålt det fint hver gang, så det er nok forskelligt hvordan de reagerer på bedøvelsen.
Men fortsat god bedring med Elliot Ina, dejligt at høre at han er faldet godt til
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
sep 2007
Han er blevet lukket sammen med de andre katte nu. Det går over al forventning.
Og så er han helt vild med at ligge på sofaen og kigge på akvariet :-))
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
sep 2007
Han er simpelthen ikke til at stå for. Hans skeløjethed og lidt kluntede bevægelser, gør ham bare endnu mere skøn.
Selv mine børn har sagt, at de slet ikke behøver at få julegaver i år, hvis bare Elliot kan få det godt...
Mennn det får de jo nok alligevel :O))
Opdatering Elliot og et spørgsmål