{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

At flytte i hus {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger, håber vi på at få lov at flytte i hus..

Kattene er pt indekatte, da vi bor i lejlighed. Og jeg ville gerne høre om i har nogle gode råd, til når man flytter "ud"...

De skal selvfølgelig først lære deres nye hjem at kende, og jeg havde tænkt mig at vænne dem til haven i sele i første omgang...
Men jeg vil gerne høre jeres råd... Hvor længe skal de holdes inde og hvor længe skal vi ca. rende i sele før de kan slippes "løs"... ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte i hus
  • #1   19. apr 2010 Hej Kristine

For 1 år siden besluttede vi at lukke vores 2 katte ud på egen hånd. Inden da havde de været indekatte i 4 år og på ledsaget udgang i indhegnet have i et lille års tid smiley For at forklarer lidt så boede vi de første 4 år et sted de ikke kunne komme ud og så flyttede vi i rækkehus med lille have. Vi kunne dog ikke helt holde tanken ud med at kattene bare skulle slippes helt fri så vi hegnede haven ind og holdte øje med dem når de var ude... Men som tiden gik, gik der udbryderkonger i dem og til sidst opgav vi simpelthen at holde dem inde - og det er faktisk gået super godt. De kommer hjem når de skal og det hele smiley

Men du skal jo nok holde dem helt inde nogle uger...man plejer vist at sige 2-3 uger og så starte ud med sele - så kan du jo også se hvordan de reagerer... Kan huske vores var ret paniske til at starte med og nærmest kravlede langs jorden smiley Og tro mig på et eller andet tidspunkt virker de sikre nok på at de kan selv og så slipper du dem bare. Har hørt noget om at man med fordel kan lukke dem ud første gang på tom mave....så kommer de hurtigere tilbage smiley

Pøj pøj med dem smiley

• #2   19. apr 2010 Ja, jeg har et rigtig godt råd: Indhegn din have...

Så kommer du ikke hjem til katte der er kørt over, katte der får bylder pga slåskampe om territorie eller oplever at dine katte aldrig kommer hjem.

Du får heller ikke problemer med naboen, fordi din kat skider i hans blomsterbed eller køkkenhave, eller fordi den snupper en lur på hans bils kølerhjelm.

• #3   19. apr 2010 Irene F. Mange tak for dit svar... Var også lidt hvad jeg selv havde tænkt...
    De havde selv fået skubbet altandøren op den anden dag og jeg fløj ud i panik over om de var sprunget over kanten, men da jeg kom ud, var det hele stadig så farligt at de pænt selv spænede ind ad døren... smiley

Annie Det bliver svært at indhegne næsten 900 kvm have, så kattene ikke kan hoppe/klatre over hegnet eller finde et andet sted at komme ud.. Og blive kørt over skulle de helst ikke blive med den smule trafik der er på den vej...

• #4   19. apr 2010 Det er ikke svært at lave et hegn der er 180 cm højt, og så lave et indfald for ovn, det er det vi har gjort og kattene kan IKKE komme ud.

Der behøves kun én bil til at køre din kat over, og tænk også på føreren af bilen, som skal leve med din kats liv på samvittigheden.

Desuden er der stadig naboerne at tænke på, eller at din kat bliver stjålet, at den aldrig kommer hjem mere og du skal leve i uvished, og du kan risikere at dine katte bliver mishandlet, bare læs nyhederne, det foregår hele tiden efterånden.

Men jeg tror jeg spilder min tid her, det er åbenlyst at du har besluttet at dine katte ikke er besværet værd...

• #5   19. apr 2010 Sørg i det mindste for at de alle er neutraliserede inden du lukker dem ud.

• #7   19. apr 2010 Jeg vil også giv dig det råd og indhegne haven!! Som de andre siger!

• #8   20. apr 2010 Hej.
    Sele på de første 2-3 uger..... så lidt "brugt" katte grus rundt langs med hækken eller hegnet.... og derpå tilbydes udgang på Tom mave, med moar eller far ved siden af.....og hvis I går ind så lad have/bryggers dør stå åben indtil misser igen er inde!
    Og selvfølgelig er de striliseret inden da!
    Held og lykke til jer alle.

• #9   7. maj 2010 Jeg elsker mine katte af hele mit hjerte...og de får stadig lov at rende ud. Synes ikke det har noget at gøre med om "det er besværet værd". Jeg synes det er en vurdering man gør sig og det ene behøver jo ikke at være mere rigtigt end det andet. Da jeg fik mine to katte troede jeg de skulle være "inde/havekatte"...men sådan kom det ikke til at gå efter nogle år. Jeg kunne se på specielt min ene kat at han nærmest var ulykkelig over ikke at kunne komme ud fra haven - og så tog vi beslutningen om bare at lukke dem ud....og det klarer de rigtig godt. Jeg synes bare det er vigtigt man gør sig nogle tanker om ikke at lukke dem ud til den mest befærdede vej...overveje sit forhold til naboerne og sådan. Og så self. sørge for at katten er neutraliseret og chip eller øremærket. Så Kristine - pøj pøj med det hele :o)

Kommentér på:
At flytte i hus

Annonce