604 visninger
|
Oprettet:
At flytte i hus {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger, håber vi på at få lov at flytte i hus..
Kattene er pt indekatte, da vi bor i lejlighed. Og jeg ville gerne høre om i har nogle gode råd, til når man flytter "ud"...
De skal selvfølgelig først lære deres nye hjem at kende, og jeg havde tænkt mig at vænne dem til haven i sele i første omgang...
Men jeg vil gerne høre jeres råd... Hvor længe skal de holdes inde og hvor længe skal vi ca. rende i sele før de kan slippes "løs"... ??
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 91
For 1 år siden besluttede vi at lukke vores 2 katte ud på egen hånd. Inden da havde de været indekatte i 4 år og på ledsaget udgang i indhegnet have i et lille års tid For at forklarer lidt så boede vi de første 4 år et sted de ikke kunne komme ud og så flyttede vi i rækkehus med lille have. Vi kunne dog ikke helt holde tanken ud med at kattene bare skulle slippes helt fri så vi hegnede haven ind og holdte øje med dem når de var ude... Men som tiden gik, gik der udbryderkonger i dem og til sidst opgav vi simpelthen at holde dem inde - og det er faktisk gået super godt. De kommer hjem når de skal og det hele
Men du skal jo nok holde dem helt inde nogle uger...man plejer vist at sige 2-3 uger og så starte ud med sele - så kan du jo også se hvordan de reagerer... Kan huske vores var ret paniske til at starte med og nærmest kravlede langs jorden Og tro mig på et eller andet tidspunkt virker de sikre nok på at de kan selv og så slipper du dem bare. Har hørt noget om at man med fordel kan lukke dem ud første gang på tom mave....så kommer de hurtigere tilbage
Pøj pøj med dem
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Så kommer du ikke hjem til katte der er kørt over, katte der får bylder pga slåskampe om territorie eller oplever at dine katte aldrig kommer hjem.
Du får heller ikke problemer med naboen, fordi din kat skider i hans blomsterbed eller køkkenhave, eller fordi den snupper en lur på hans bils kølerhjelm.
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 19 Svar: 26
De havde selv fået skubbet altandøren op den anden dag og jeg fløj ud i panik over om de var sprunget over kanten, men da jeg kom ud, var det hele stadig så farligt at de pænt selv spænede ind ad døren...
Annie Det bliver svært at indhegne næsten 900 kvm have, så kattene ikke kan hoppe/klatre over hegnet eller finde et andet sted at komme ud.. Og blive kørt over skulle de helst ikke blive med den smule trafik der er på den vej...
dec 2007
Der behøves kun én bil til at køre din kat over, og tænk også på føreren af bilen, som skal leve med din kats liv på samvittigheden.
Desuden er der stadig naboerne at tænke på, eller at din kat bliver stjålet, at den aldrig kommer hjem mere og du skal leve i uvished, og du kan risikere at dine katte bliver mishandlet, bare læs nyhederne, det foregår hele tiden efterånden.
Men jeg tror jeg spilder min tid her, det er åbenlyst at du har besluttet at dine katte ikke er besværet værd...
dec 2007
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 63 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.472
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 48
Sele på de første 2-3 uger..... så lidt "brugt" katte grus rundt langs med hækken eller hegnet.... og derpå tilbydes udgang på Tom mave, med moar eller far ved siden af.....og hvis I går ind så lad have/bryggers dør stå åben indtil misser igen er inde!
Og selvfølgelig er de striliseret inden da!
Held og lykke til jer alle.
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 91
At flytte i hus