502 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Kat med hyppige toilet besøg Kat med hyppige toilet besøg
Hej
Jeg har for 3 måneder siden adopteret en nervøs kat på Ca 1 år. Men nu er han begyndt at gå hyppigt på bakken og jeg mistænker blærebetændelse, han har ingen andre symptomer end hyppige toilet besøg, og det har kun stået på et par dage. Er der nogle der ved om der er noget jeg kan gøre for min kat indtil jeg kan kontakte dyrelægen på mandag og kan der gå helt i sig selv igen? Jeg er lidt bange for en tur til dyrelægen vil skræmme livet af min lille kat.
0 synes godt om
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 7.998
det har jeg haft en som havde. Det kom der styr på efterhånden med hjæl af smertestillende (ja det lyder underligt, men det hjælper) og så specialfoder
men jeg ville prøve at ringe til dyrlægen på mandag - du kan også evt prøve at snakke med vagtdyrlægen i morgen
og indtil da så sæt ham på vådfoder
jul 2020
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 7.998
da jeg så købte han, fik han et par ture mere. her kom han så til min egen dyrlæge, som så fandt ud af at det var pga stress at han fik det. så der blev udskrevet smertesillende
Og så kom han først på urinay fra RC, men efter at jeg snakkede med RC kom han over på sterilsed.
Og han fik kun 2 tilbagefald. og her startede jeg bare op på smertestillende i 3-4 dage, og så var det over igen
men har så også brugt Dr bach rescure (fåes hos matas til omkring 110kr) . Bare en dråbe i deres vand så lang tid der er behov for det - det var min egen dyrlæge som anbefalede det. Bruger det stadig ind imellem efter behov
jul 2020
Følger: 1 Svar: 1
jul 2020
Følger: 12 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 5
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.321
Så smertestillende hvis du har.
Katte er super gode til ikke at vise, at de har ondt.
Man bruger oftest plastikkugler i kattebakken i stedet for kattegrus, så man med medfølgende pipette kan samle urin op til dyrlægen.
Kat med hyppige toilet besøg