{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.795 visninger | Oprettet:

Kat i lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har efter nøje overvejelser bestemt mig for at få en ny kat, eftersom min gamle er blevet aflivet grundet uhelbredelig sygdom. Hun var en silver perser, og jeg ønsker en kat med nogenlunde samme temperament, så overvejer bestemt en perser igen - men efter jeg har set lidt på skovkatte tænker jeg også lidt i den bane.

Mit spørgsmål er nu, om en skovkat/maine coon, ville kunne bo i en 2 værelses lejlighed? Eller vil den simpelthen være for aktiv til dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat i lejlighed
  • #1   11. feb 2008 de er meget aktive og har et helt helt andet temperament end persere. de kan sagtens være i en lejlighed hvis man sørger for at indrette hjemmet til det, og sørger for at lege og stimulere dem rigeligt.

• #2   11. feb 2008 http://animal.discovery.com/breedselector/catselector.do
    du kan tage denne test, og se hvilke katte du bliver foreslået.( 10 spørsmål) der findes flere semilanghårskatte, så måske en anden passer bedre. tror den kan være en god ledetråd.

• #3   11. feb 2008 De kan sagtens være i en lejlighed, men Maine Coonen egner sig ikke til at være ene kat.

• #4   11. feb 2008 ragdoll er måske et bedre forslag. de ligner mere perser af temperament

• #5   11. feb 2008 Marlene A, meget god test - den siger dog norsk skov kat som en af de anbefalede, så ved ikke helt med den.

Jeg hælder også mest til en perser, jeg kan bare bedre lide størrelsen på skovkatte og derfor jeg overvejede sådan en. Men hvis en maine coon ikke egner sig til at være ene kat er det nok ikke det rigtige valg for mig, da jeg kun har tilladelse til én kat og jeg ikke vil rode mig ud i at viceværten pludseligt vil have jeg skiller mig af med den der er "ekstra" smiley

• #6   11. feb 2008 Jeg har en maine coon og en colourpoint perser i vores to-værelses lejlighed. Det er der ingen problemer i. Som en anden også skrev, bare man aktiverer dem og ikke lader dem gå og kede sig.

Jeg vil anbefale dig at vælge en perser, da det nok er dem der egner sig bedst som inde og alene katte..
    Du kan jo bare vælge en hankat, hvis det er fordi du vil have en lidt større.. smiley

• #7   11. feb 2008 ragdoll er også en stor kat 4-8 kilo, så hvis det er størrelsen egner den sig meget godt. den er mere aktiv end perser, men er rigtig nusegøj hvis det er det du går efter

• #8   11. feb 2008 Ragdoll har jeg tænkt lidt på, men så vidt jeg ved er den meget snaksagelig? Vil helst ikke op i siameser-mijaven ihvertfald - men ved ikke om det er helt så slemt?

• #9   11. feb 2008 min venindes ragdoll siger meget mindre end min maine coon og skovkatte- blanding, som snakker i et væk.

• #10   11. feb 2008 Har intet imod de snakker, bare det ikke er siameser-mijaven som nærmere lyder som hylen.

Men det bliver nok en perser igen, eller måske en ragdoll. Tak for jeres råd smiley

• #11   11. feb 2008 det var så lidt. persere er da også dejlige

• #12   11. feb 2008 jeg har en main coon på et kollegie værelse, så en to værelses ljelighed burde ikke være noget problem...

• #13   11. feb 2008 Siam katte hyler ikke.. De snakker og siger små lyde, brummer osv... Har aldrig hørt en siam hyle...

Jeg har 3 sim katte i en 3 værelses lejlighed og får en mere her i næste måned.. Der er masser af plads til dem og de hygger sig..

• #14   11. feb 2008 Dåseslave siamsere HYLER som et tågehorn når de er i løbetid ;). Glemmer aldrig min mors første siameser. Hun kom i løb og hun sad på toppen af en barstol og HYLEDE helt vildt imens hun drejede hovedet fra side til side. Hun røg ret hurtigt på P-piller (dengang var det ikke nær så brugt med neutalisation som det er i dag, og desværre glemte vores dyrlæge at oplyse om de store risici der er ved p-piller, som endte med akut livmoderbetændelse).

Men ellers er det rigtigt, Siamesere og Burmesere er meget talende og man kan føre gode lange samtaler med dem.

Marlene: super test. Det har vist sig at jeg har valgt den rigtige katterace. Heldigvis for jeg har hele 5 af dem smiley

Kommentér på:
Kat i lejlighed

Annonce