{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Kat i lejlighed/killinger {{forumTopicSubject}}

Hej alle katteejere smiley

Jeg flytter i lejlighed pr. 1 august, og tager min lille Felix med, som jeg fik for 2 uger siden.

Jeg har så besluttet, at jeg vil købe en kæreste/ven til Felix, da mine arbejdstider ligger fra 10-19 hver dag.

HER KOMMER SÅ SPØRGSMÅLET!
Jeg har overvejet, om jeg skal lade være med at få Felix kastereret ENDNU og lade ham og den nye misser få ét kuld killinger og derefter få ham kastereret, da jeg synes, at de begge to skal have denne oplevelse smiley Ville det være en god idé, eller er det helt håbløst?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat i lejlighed/killinger
  • #1   11. jul 2009 <b>Jeg ville kasterere ham med det samme. ellers skal du jo også proppe p-piller i hunkatten indtil hun er gammel nok til at få killinger. og det er bestemt ikke sundt.
    Killinger kræver meget tid, og mange penge.
    og løbetider kan være enormt stressende for en hunkat.
    så jeg sys du skal neutralisere din hankat. og hunkatten når du får den hjem :o)

- Men sys det er en rigtig god idé at finde en legekammarat til din misser. det bliver han nok glad for

• #2   11. jul 2009 Der findes så mange killinger i markedet, at der ikke er grund til at proppe flere i, så jeg ville kastrere ham

• #3   11. jul 2009 Sesse
    Ej han kan jo så ikke kastereres med det samme, da han kun er 7 uger gammel smiley Har læst flere steder, at de skal være mindst 3 måneder gamle, før de bliver kastereret.

• #4   11. jul 2009 <b>Vidste ikke han var så ung, da man ikke må tage killinger fra deres mor før de er 12uger. så gik ud fra at den var 12uger..

- men mange steder neutralisere man allerede som 12uger gammel. når de er så unge kommer de sig hurtigere over narkosen

• #5   11. jul 2009 Jeg ved godt, at han ikke må tages fra moren, før han er 12 uger gammel smiley

Men han er fundet i en grøft ude ved en landevej.
    Hvis jeg ikke havde taget imod ham (da han var 5 uger gammel) ville han blive aflivet, og han lever super godt nu smiley Skal bare have en legekammerat til ham.

• #6   11. jul 2009 Når det er en hitte er der endnu mindre grund til at avle på den, da du ikke kender baggrunden.. Du kan ikke vide om den bærer på nogle arvelige sygdomme

• #7   11. jul 2009 <b>Nåå på den måde .. men en legekammarat er en god ide

• #8   12. jul 2009 Uha, det var en bette en smiley En legekammerat vil være en aldeles god ide til sådan en lille fyr.

** ... lade ham og den nye misser få ét kuld killinger og derefter få ham kastereret, da jeg synes, at de begge to skal have denne oplevelse smiley Ville det være en god idé** NEJ
    **eller er det helt håbløst?** JA

Der fødes i forvejen mange flere killinger i Danmark, end der er gode hjem til. 20.000 katte bliver derfor aflivet hvert år. Ingen grund til at bidrage til dén statistik.
    Og kattene har ikke brug for at opleve at få killinger. Så få du begge katte kastreret når I er på plads og faldet til i den nye lejlighed.

• #9   12. jul 2009 Tinka
    Ja han er meget lille, men er også blevet meget stor. Vejede omkring 200-300 gram da jeg fik ham, nu er han helt oppe på 500 gram smiley

• #10   12. jul 2009 At kattene "skal have oplevelsen" er absolut ikke en holdbar grund for at få killinger. Kattene selv er bedøvende ligeglade, og de har ikke et følelsesmæssigt behov for at opleve hverken sex eller fornøjelsen ved at blive forældre. De har nogle drifter, som byder dem at formere sig - og de drifter fjerner man, når katten neutraliseres. For katten selv gør det ingen forskel om den nåede at få et kuld killinger inden da smiley

Vi kan hurtigt blive enige om at killinger er søde, og at det er spændende at se sine egne blive til og vokse op smiley Men vi, der påstår, vi elsker katte, er nødt til også at bruge fornuften. Der er i forvejen alt for mange huskatte i dette land, som mangler et godt hjem, så man gør ingen nogen tjenester ved at bringe flere til verden. Prøv evt. at besøge et internat og se alle de uønskede katte, som sidder der og venter. Det er en øjenåbner smiley

Mht. at lade din hankat forblive fertil, så skal du vide, at fertile hankatte (og såmænd også hunkatte) har en anden adfærd end de kastrerede. De er rastløse, støjende og urenlige. Det er deres natur at afmærke deres territorium, og det er ikke særligt hensigtsmæssigt, når katten skal holdes som kæledyr. Hankatteurin STINKER! Og nogle af de hankatte, som når at få strinteadfærden inden kastrationen stopper aldrig igen. Sådan een har jeg selv levet sammen med og tro mig - det er ikke sjovt smiley derfor kan jeg kun anbefale at kælekatte neutraliseres så tidligt som muligt smiley

• #11   12. jul 2009 Katrine

Jeg skal også købe Felix legekammerat fra et kattehjem i Frederikshavn. Hun har ca. 100 katte gående, alle sammen vaccineret, fået loppekur, ormekur osv. ALT er i top form ved hende, så skal der op og kigge på tirsdag. Og der kommer jeg igennem et spørgeskema på ca. 50 spørgsmål, fordi hun vil være sikker på, at man får den helt rigtige kat smiley

• #14   13. jul 2009 Sofie **Jeg skal også købe Felix legekammerat fra et kattehjem i Frederikshavn. **

Jamen så giver det vel sig selv smiley Katte fra kattehjem bliver neutraliseret - netop for at begrænse overskudskatte smiley Hvis killingerne ikke er neutraliseret, når de flytter i nyt hjem, så forpligter køberen sig til at få katten neutraliseret, inden den bliver kønsmoden.

• #15   13. jul 2009 .. (sikke en kludret måde, jeg fik det skrevet på.... håber det er til at forstå alligevel)

• #16   13. jul 2009 Krista
    Jeg skal have to katte, og sådan er det, det laver jeg ikke om på!
    Jeg skal have dem, FØR jeg flytter, så de kan nå at blive opdraget lidt her hjemme, før jeg flytter ud i lejligheden.

Tinka
    Hehe, jeg forstod det godt smiley

• #17   13. jul 2009 Jeg tror, det Krista mente (og som hun jo altså har ret i) var, at hvis du skulle avle killinger, så duer det ikke at være væk hjemmefra så mange timer hver dag. Men det bliver jo så heller ikke aktuelt med det avlen, når du skal have mis fra kattehjem smiley
    Mht. opdragelse, så ved jeg dog ikke lige, hvad der menes, men småmisser skal jo holdes øje med og passes, og kan ikke være alene 10 timer hver dag.

Håber du finder den rette killing på kattehjemmet. Det er noget stress at flytte med katte - håber det går godt. God flytning.

Kommentér på:
Kat i lejlighed/killinger

Annonce