981 visninger
|
Oprettet:
Kat i lejlighed/killinger {{forumTopicSubject}}
Hej alle katteejere
Jeg flytter i lejlighed pr. 1 august, og tager min lille Felix med, som jeg fik for 2 uger siden.
Jeg har så besluttet, at jeg vil købe en kæreste/ven til Felix, da mine arbejdstider ligger fra 10-19 hver dag.
HER KOMMER SÅ SPØRGSMÅLET!
Jeg har overvejet, om jeg skal lade være med at få Felix kastereret ENDNU og lade ham og den nye misser få ét kuld killinger og derefter få ham kastereret, da jeg synes, at de begge to skal have denne oplevelse Ville det være en god idé, eller er det helt håbløst?
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
Killinger kræver meget tid, og mange penge.
og løbetider kan være enormt stressende for en hunkat.
så jeg sys du skal neutralisere din hankat. og hunkatten når du får den hjem :o)
- Men sys det er en rigtig god idé at finde en legekammarat til din misser. det bliver han nok glad for
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
nov 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 18
Ej han kan jo så ikke kastereres med det samme, da han kun er 7 uger gammel Har læst flere steder, at de skal være mindst 3 måneder gamle, før de bliver kastereret.
feb 2008
- men mange steder neutralisere man allerede som 12uger gammel. når de er så unge kommer de sig hurtigere over narkosen
nov 2007
Men han er fundet i en grøft ude ved en landevej.
Hvis jeg ikke havde taget imod ham (da han var 5 uger gammel) ville han blive aflivet, og han lever super godt nu Skal bare have en legekammerat til ham.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
feb 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
** ... lade ham og den nye misser få ét kuld killinger og derefter få ham kastereret, da jeg synes, at de begge to skal have denne oplevelse Ville det være en god idé** NEJ
**eller er det helt håbløst?** JA
Der fødes i forvejen mange flere killinger i Danmark, end der er gode hjem til. 20.000 katte bliver derfor aflivet hvert år. Ingen grund til at bidrage til dén statistik.
Og kattene har ikke brug for at opleve at få killinger. Så få du begge katte kastreret når I er på plads og faldet til i den nye lejlighed.
nov 2007
Ja han er meget lille, men er også blevet meget stor. Vejede omkring 200-300 gram da jeg fik ham, nu er han helt oppe på 500 gram
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Vi kan hurtigt blive enige om at killinger er søde, og at det er spændende at se sine egne blive til og vokse op Men vi, der påstår, vi elsker katte, er nødt til også at bruge fornuften. Der er i forvejen alt for mange huskatte i dette land, som mangler et godt hjem, så man gør ingen nogen tjenester ved at bringe flere til verden. Prøv evt. at besøge et internat og se alle de uønskede katte, som sidder der og venter. Det er en øjenåbner
Mht. at lade din hankat forblive fertil, så skal du vide, at fertile hankatte (og såmænd også hunkatte) har en anden adfærd end de kastrerede. De er rastløse, støjende og urenlige. Det er deres natur at afmærke deres territorium, og det er ikke særligt hensigtsmæssigt, når katten skal holdes som kæledyr. Hankatteurin STINKER! Og nogle af de hankatte, som når at få strinteadfærden inden kastrationen stopper aldrig igen. Sådan een har jeg selv levet sammen med og tro mig - det er ikke sjovt derfor kan jeg kun anbefale at kælekatte neutraliseres så tidligt som muligt
nov 2007
Jeg skal også købe Felix legekammerat fra et kattehjem i Frederikshavn. Hun har ca. 100 katte gående, alle sammen vaccineret, fået loppekur, ormekur osv. ALT er i top form ved hende, så skal der op og kigge på tirsdag. Og der kommer jeg igennem et spørgeskema på ca. 50 spørgsmål, fordi hun vil være sikker på, at man får den helt rigtige kat
dec 2006
Jamen så giver det vel sig selv Katte fra kattehjem bliver neutraliseret - netop for at begrænse overskudskatte Hvis killingerne ikke er neutraliseret, når de flytter i nyt hjem, så forpligter køberen sig til at få katten neutraliseret, inden den bliver kønsmoden.
dec 2006
nov 2007
Jeg skal have to katte, og sådan er det, det laver jeg ikke om på!
Jeg skal have dem, FØR jeg flytter, så de kan nå at blive opdraget lidt her hjemme, før jeg flytter ud i lejligheden.
Tinka
Hehe, jeg forstod det godt
dec 2006
Mht. opdragelse, så ved jeg dog ikke lige, hvad der menes, men småmisser skal jo holdes øje med og passes, og kan ikke være alene 10 timer hver dag.
Håber du finder den rette killing på kattehjemmet. Det er noget stress at flytte med katte - håber det går godt. God flytning.
Kat i lejlighed/killinger