{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.202 visninger | Oprettet:

Fie s
Fie s
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

-Kattekillinger til salg ? ? {{forumTopicSubject}}

- Da jeg overvejer at købe en killing eller to,ville jeg gerne høre om nogle af Jer har killinger til salg omkring midtjylland. Jeg bor i en to værelses lejlighed,ville det være ok for en kat ? Hvad koster det ca. at have en kat med : mad-grus-vacc ?
hilsen Fie :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  -Kattekillinger til salg ? ?
  • #1   11. okt 2007 jeg har to katte på 45kvm....

mad: ca 300kr for 4kg og det holder vel 2 mdr ttil to katte, vi giver 500kr ca pr vaccination... grus koster 200 for 5*8kg og det holder ca 5 mdr til to bakker....

• Fie s
    Fie s Tilmeldt:
    okt 2007

#2   11. okt 2007 - det lyder da ikke så dyrt. Kommer Dine udenfor,eller er det inde katte :o)

• #3   11. okt 2007 Jeg vil sige katten har bedst af at komme ud i snor hvis man ikke lige bor i stue lejlighed

• #4   11. okt 2007 Hej Fie
    Hvis man bor småt, kan man forsøge at indrette så kattene også kan bevæge sig op af. Sæt hylder op ved klædeskabet, ha' et kradetræ som går op til loftet osv. smiley

Vi har 6 katte (og 5 pleje killinger pt) og må ærligt indrømme at jeg ikke aner hvad vi bruger på dem af penge. Min kæreste talte bon'er sammen fra Maxi Zoo forleden, for at se hvad han havde optjent af rabat, og han havde købt for 5.000 på 3 måneder. Men det er også tilbehør osv smiley

Vores katte er indekatte, men kommer ud på en altan, sikret med kattenet. Det er de ganske tilfredse med.

En vaccine koster ca. 500, og hvis du vil have katten neutraliseret skal du regne med mellem 800 og 1500, alt efter dyrlægens priser og kattens køn.

Håber du finder din drømmekat, mine bor desværre lidt langt fra dig, og er først klar til formidling i december.

• Fie s
    Fie s Tilmeldt:
    okt 2007

#5   11. okt 2007 okay jeg har bare hørt at nogen katte kun er inden for.. smiley
    men er det forkert?

• #6   11. okt 2007 det bestemmer man selv, alle vores katte ka gå ud som de vil...

• #7   11. okt 2007 <b>Fie</b> det er bestemt ikke forkert at katten kun går inde. Hvis du får den fra killing, vænnes den hurtig til det og det er jo heller ikke sikkert den har prøvet andet.
    Jeg synes at hvis du vil have den skal have oplevelsen af natur, at du skal tage den ud i snor engang imellem.. Men som sagt, det er ikke nødvendigt, hvis du aktiverer den og leger med den

• Fie s
    Fie s Tilmeldt:
    okt 2007

#8   11. okt 2007 okay. så jeg ville godt kunne tage den ud en gang i mellem. og hvis jeg begynder at tage den lidt ud så bliver det vel ikke sådan at den skal ud hverdag nu hvor den har prøvet at være ude..?

• #9   11. okt 2007 <b>Fie</b> jeg tror det kommer an på hvor tit du gør det. Bare lad være med at gøre det til en vane, hverdag. Den har det fint med bare at komme ud et par gange om ugen

• Fie s
    Fie s Tilmeldt:
    okt 2007

#10   11. okt 2007 okay tak for det smiley

• #11   11. okt 2007 Hvad med Kattens værn? Det koster ikke det vilde at have kat. jeg har en nu, men skal have en kat mere fra kattens værn i næste uge.

Jeg køber kattegrus i Aldi, sys det er ligeså godt som det dyre. Så køber jeg de helt store sække fra Royal Canin og en lille pose fra Hils (oral care) Og så er det dyrlæge en gang om året. Det er ikke dyrt og slet ikke dyrer at have 2. Men overvej Kattens værn.

www.fals.dk (denne ligger godt nok ved Hjørring, men de har virkelig en kat for alle)

• #12   11. okt 2007 Mine er indekatte, men kommer nogen gange ud i sele

• #13   11. okt 2007 jeg giver 300 for vaccine. og mad køber jeg 15 kg royal canin for ca 500 kr og det holder ca 5 mdr til 2 katte, grus bruger jeg 20 kg om dr af. og det korster ca 120 kr. afhængi af om det er på tilbud.

jeg havde to katte i lejlighed synes ikke du behøver at tage dem med ud, det var først noget vi gjorde da vi kom i hus.

hvis du ikke må have kat der hvor du skal bo synes jeg i hvert fald du skal lade hver

• #14   11. okt 2007 Hejsa Fie...
    Jeg har 2 killinger til salg, en på 12 uger,og en som er en ca en måned ældre.

• #16   11. okt 2007 Fie S:
    Du skriver, at du har HØRT, at nogle katte kun er indenfor. Betyder det, at du ikke har mødt indekatte?
    I så fald skal du være opmærksom på, at indekatte kræver en hel del af deres ejere. Det er ikke gjort med mad, vand og grus. Det er ejeren der står for aktivering af indekatten, da den jo ikke har mulighed for naturlig jagtadfærd. Ens bolig kommer også til at bære præg af at der bor katte, fx er et kradsetræ et must - og det er ikke altid at en enkelt grusbakke rækker.
    Der er i det hele taget en hel del at sætte sig ind i og overveje inden man bliver førstegangs-indekatte-ejer.

Mine katte er så noget dyrere i drift end Lenas. Her holder 10 kg Hills kun cirka 2 mdr. til to katte.
    Du skal forresten også påregne en engangsudgift til neutralisation.

Hvis du kun vil have én kat, så anskaf en voksen kat, der er vant til at være inde-og enekat.

• #17   12. okt 2007 jeg synes du skal kigge på dyreværnets hjemmeside og dyrenesbeskyttelse. der er mange killinger til salg

• #18   8. sep 2009 hej jeg har killinger
    bor ved viborg

• #19   16. sep 2009 hej jeg har en norsk skov kat til salg uden papir... hvis du stadig mangler .? hun er vant til at være inde hun er 16 uger gammel..

Kommentér på:
-Kattekillinger til salg ? ?

Annonce