487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

alergi alergi

Hej kære missevenner, godt nytår også, jeg vil gerne vide hvad ideer og erfaring i evt. har ang. alergi, min main coon kat mister pelsen nederst på ryggen og halen, hun har fået tre binyrebakhormon indsprøjtninger og prøvet at skifte mad, hun kradser sig ikke men håret tyndes stadig ud, er der en der kan give mig et godt råd, hun er en glad kat, spiser og drikker vand normalt og er inde og ude hele året, så jeg ved snart ikke hvad problemet kan være, men trist at opleve, har også skiftet loppemiddel. Knus fra mig og misser til alle.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alergi
  • #1   2. jan 2017 Find ud af hvad hun er allergisk overfor. Er det lopper? Er det foder (afgøres ved at bruge specialdiæt) ellers kan man lave en allergitest udfra en blodprøve og herefter lægge en plan for en allergi-vaccination (hypersensibilisering)

• #2   2. jan 2017 Ja det er så blodprøven jeg mangler, for hun har jo fået allergifodder uden korn og gmo og flere binyrebakhomoner og lopper er det ikke. Men tak for svaret smiley

• #3   2. jan 2017 Når hun kommer ud til fritløbende, så har du jo ingen chance for at vide om hun har et andet madsted en hjemme hos dig, så er det jo sådan set lige fedt med allergifremkaldende, det hjælper jo hat og briller hvis en i nabo!Steg fodre hende med noget andet, enten en som fodre alle katte i nabolaget ved at have mad ude eller en som bare syntes det er hyggeligt at få din kat på besøg og syntes hun skal have noget at spise når hun kommer.

Det afgørende er jo at du de ud af hvad hun er allergisk overfor og fjerne det, men det er jo lidt som at finde en nål i en høstak.

• Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #4   3. jan 2017 Noget så banalt som check for orm (ormekur)
    Bare et forslag, når du fortæller om en ellers glad og frisk kat smiley
    Binyrebark er efter min mening ikke noget der bør gives "i flæng"
    Godt nytår

• #5   3. jan 2017 Har ikke erfaring med allergi hos en kat, har dog selv allergi over for kat, nysser 3-4 gg . klarer mig med Benadryl og lign håndkøb

• #6   3. jan 2017 Tak for jeres svar, nej hun er ikke ude i det fri , kun i vores egen indelukkede have,så det er kun hjemme hun bliver fodret, ormekur har også været forsøgt , toiletsand eller moler bliver nu også undersøgt, men sidste mulighed er blodprøven, dyrlægen har også den mulighed at det kan være stres,jeg er nok for utålmodig for at få løst problemet, den gamle kat tullemis på profilen døjede ikke med det , hun blev 14 år og havde en flot tyk pels som var nem at holde, måske fordi hun var en blanding? Jeg håbede bare at det var muligt en missemor til en maincoon havde prøvet allergi og havde et super godt råd. Jeg tager en tur igen til hendes dyrlæge og prøver at undgå flere binyrebakhormon, dejligt at i giver jer tid til at komme med mulige symptomer på det. Tak

• #7   3. jan 2017 Allergi tager tid - og ja, binyrebarkhormon skal man kun give når det er højst nødvendig. Det er det jo i starten.

Jeg får dog en anden tanke:
    Min egen Freddie var til dyrlægen og fik "konstateret" loppeallergi, da han havde vasket sig til sår på bagkroppen og op ad ryggen. Den dyrlæge der tilså ham gav ham et skud binyrebarkhormon og vupti - så var det væk.

Men ak og ve, det begyndte forfra og han blev aggressiv og han blev tilset af min egen dyrlæge. Det var IKKE allergi - det var SMERTER han havde forsøgt at vaske / bide væk. Det skal du lige have udelukket, det er jo en stor kat og hos min var det hoftedysplasi.

Og så er der hypersoignering - stress, den er mere tricky. Der findes noget foder mod stress og andre hjælpemidler.

• #8   3. jan 2017 Se det giver mig håb det du skriver, for netop det med vaskning og sår har hun ikke døjet med, kun i starten vaskede hun haleroden og siderne på ryggen, men det gør hun langt fra nu, det hun gør på sin pels er hyggevask når hun gør klar til at hvile sig, men som hun løber rundt med krum ryg og leger ude i haven når jeg er der, tyder ikke på smerter, men jeg er måske for utålmodig og har svært ved at vente på at pelsen bliver normal igen, stress fra mig til katten?? Men håber nu at en blodprøve vil vise noget, jeg har hørt at det kan tage lang tid at få allergien væk på en hund, så det er nok det samme med katten, jeg har bare svært ved at forstå den lange tid det har stået på, jeg burde nok være mere glad for at hun trodsalt er en frisk kat som mangler en pænere pels smiley ??? Kan man smøre de tynde pletter med aloragel, det har jeg tænkt på, hun får laksolie dryppet i maden,det skulle være godt for pelsen.

• #9   3. jan 2017 Ha' tålmodighed med pelsen. Når hun ikke vasker sig samme sted igen og igen -og ... så kan det jo være at koden allerede er knækket og at hun "bare" skal have specialfoder resten af sine dage smiley
    Men ja, et vaccinationsprogram strækker sig over flere år.
    Jeg skal lige sige, at Freddie har været en glad kat indtil han var 5 år og han har aldrig vist andre tegn på smerter.
    Katte er rigtig gode til at skjule svagheder.

• #10   3. jan 2017 Altså.... det kan jo være fordi hun stadig har binyrebarkhormon i kroppen at hun ikke vasker sig på samme måde....
    Hvis det er en depotsprøjte, så virker den ca 6 uger så vidt jeg husker.

• #11   3. jan 2017 Det er det store problem som katteejer har, så hellere en gang for meget til dyrlægen, jeg er tryg ved min, hun undersøger den altid grundigt inden den evt. får medicinbehandling, men det er først nu blodprøve er på tale.

• #12   3. jan 2017 Spørg lige om hun vil tjekke hofterne - det kan kræve et røntgen.
    Omvendt... Når katten ikke længere er på binyrebarkhormon og måske starter forfra, så er det måske en idé, at prøve at give smertestillende i en uge og se hvad der sker....

• #13   3. jan 2017 Tror det er dig der har knækket koden!!? smiley det er nemlig snart 8 uger siden den sidste blev givet og fem uger siden loppemiddel, nu står den på specialfodder uden gmo og korn og toiletsand uden parfume eller andet sjovt i.ja jeg vil nævne det du har skrevet om din kat,takker smiley

Kommentér på:
alergi

Annonce