{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Vådkost til ung steriliseret kat?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG fik min hunkat på 12 uger steriliseret igår, og fik så noget tørfoder med til hende, til unge steriliseret kat på hendes alder, og op, mit problem er så, at hun pt. Får vådkost til killinger, og ville så hører om der findes vådkost til unge steriliseret Kay, samt vis, hvad er der så af varianter, samt hvor kan det købes? Vis ikke, kan jeg så fortsætte med, at give hende det nye foder, også give hende killinger vådkost ved siden af, indtil hun bliver gammel nok til voksen vådkost? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådkost til ung steriliseret kat??
  • #1   13. aug 2016 Foder til steriliserede katte er ofte noget skodfoder. Jeg ville vælge et godt og lødigt fuldfoder til killinger.

Vådfoder ville jeg ligge vægt på foder uden sukker og salt.

• #2   13. aug 2016 Kød er kød, så du skal bare give hende et fornuftigt vådfoder, gå efter med højt kød indhold, ingen sukker og ingen korn, det er langt det fornuftigste til katte i alle aldre.
    Vådfoder til killi her er kun for at narre forbrugeren til at betale overpris, så køb du roligt fuldfoder til voksne katte, jeg har aldrig givet mine killinger dåsefoder til killinger, jeg har givet tørfoder til killinger indtil de er 6 måneder så har de fået voksenfoder, egentligt fordi mine katte selv har fravalgt killingefoder og foretrukket voksenfoder.

• #3   14. aug 2016 alle mine har fået rc sterilised siden de er kommet ind. de tre yngste, har været under 1 år. 1 var 8 uger og han fik voksen tørfoder og killing vådfoder - han nægtede at spise killing tør
    1 var 8 mdr og han fik bare hvad de andre fik
    og Kalle var 5 mdr, og han fik også voksen tør og killing våd, men ikke i ret lang tid da det var lidt svære at få ham til at spise killing.

et godt råd: gå på www.zooplus.dk og tjek deres udvalg, for det er virkelig stort. Og det kommer an på hvordan man har det med korn/udenkorn, økologiske mm. DET er en jungel hvor alle har egen mening. men der er endelig ikke noget som er rigtig rigtig eller forkert forkert - der drejer sig om holdninger
    jeg bruger, og har brugt royal canin i mange år, og mine 14 trives på. vådfoderet er en stor blandet landhandel, da jeg køber ca 10 forskellige produkter og så gerne 2 slags af hvert

mit bedste råd er at finde noget KATTEN kan lide, og som passer din pengepung - dog lad være med at køb det i supermarkeder, for der er intet som er værd at foder sin kat med

og så husk at killinger altså bør have fri adgang til vand og tørkost. vådfoder gerne 2-3 gange om dagen - jeg har nogle spiser 4-5 gange og andre som kun tager til aften - og så nogle som slet ikke spiser vådfoder.

vedr zooplus så findes der en tysk afdeling også, og herinde er der rigtig mange som bestiller hos dem. det kræver dog lidt tyskkendskab, eller også at man tjekker både den danske og den tyske. den tyske er nemlig noget billigere.
    køber selv både foder til kattene, hestene kaninerne og fuglen + kattegrus mm for ca 3000 kr hver mdr.

• #5   15. aug 2016 LUX hedder topick de fleste steder nu, og husk alt protein kommer ikke fra kød, så se efter foder med meget kød, det er bedst for katten.
    Kød er så heller ikke bare protein, tror nogen misforstår dette, men se om der står kød på 1. 2. Og gerne 3 plads på listen.

Lige så du kan se protein mængden i flere slags kød,,, du må gerne give råt til katten, men svin og hare skal helst være tilberedt.

profilbillede
Kommentér på:
Vådkost til ung steriliseret kat??

Annonce