{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

Kan man gøre noget? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Vores ene ung hunkilling fælder ufattelig meget. Og det virkelig ekstremt. Er det fordi hun skifter pels fra killing eller er det noget med sommeren af gør?

Det ved at drive os til vanvid, for hendes pels er over alt. Når vi ager hende så flyver der jo nærmest totter af.
Er der noget man kan give hende, eller har det måske noget af gøre med fodret hun får. Hun får BARF foder, vådkost og Irmas killinge foder hver dag.

Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man gøre noget?
  • #1   24. jul 2011 En kat fælder hele året, hvis den fælder mere end den plejer kan det være den er syg

• #2   24. jul 2011 Hvor gammel er hun?? For de skifter fra babypels til voksenpels typisk 8-12 mdrs alderen - og så er der den store omgang fældning en gang om året

• Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #3   24. jul 2011 Jeg er begyndt at give min hunkilling gærtabletter. Det har givet hende en flot tæt og meget blød pels, kan helt klart se forskel på fældningen:)

• #4   24. jul 2011 Atli - Jeg tvivler på hun er syg. Hun spiser, drikker, leger og alt det en killing/ung kat skal. Hun fælder bare ekstremt meget syntes jeg. Har haft kat tidligere, også Maine coon, men syntes bare... ja at Freja fælder meget. Men ja, skal selvfølgelig ikke kunne sige der ikke er noget galt og at det hun fælder så meget er grundet noget vi skal have tjekket.
    Men fx min mor og deres kat, en alm. huskat Den fælder også, mindst lige så meget som freja. Så derfor går jeg ikke ud fra det noget hun ligefrem skal tjekkes for hos dyrlægen.

Heidi * - Der står i min tekst, som jeg skrev i tråden her hvad vi fodre hende med smiley BARF, vådkost og Irmas killingefoder.

Men ja, hun er ved en 17-18 uger gammel nu.
    Og hun er panisk for at blive børstet, men vi forsøger så godt vi kan at få hende børstet hver dag, så vi kan få nogle af alle de løse hår væk.

Jeg ved godt mange katte fælder, og det en naturlig ting. Men føler bare det lidt ekstremt det her. For kan jo ikke en gang kysse hende (ja, nysser mine katte, når de kommer op til en i sengen eller hvor det nu end er og de vil kæle. Så bliver der aget, nusset og mysset. Men har hår i munden, bare et enkelt lille nys fx. på ryggen af hende. og mit tøj er fyldt med pels.

Kommentér på:
Kan man gøre noget?

Annonce