Valg af race.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Jeg er egentlig hunde-menneske og har haft en dejlig Fransk Bulldog, Arne, som jeg måtte sige godnat til for to år siden.
Jeg savner at have hund, men må indrømme at nu hvor jeg skal under uddannelse de næste mange år, tænker jeg, at det er bedre med en dejlig kat.
Jeg vil dog gerne høre jeres mening, er det synd for en kat at være alene en hel studiedag?
Hvis ikke, så søger jeg en race, som kan fungere som indekat og som ikke er for afhængig af deres "tjener"
Altså en kat, som ikke er for aktiv og som kan underholde sig selv.
Jeg har dog også tænkt, at bliver den for ked af det, må den have en ven.
Jeg har tænkt på noget henad birma'en, perseren, jeg er dog ret forelsket i peterbalden, men har hørt at den er meget social.
Mvh Annika
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dette er ikke ondt ment, men katte er aktive og alene katte og indekatte er meget sociale og kræver meget af deres ejer, de kan ikke udelukkende underholde sig selv, måske du skulle overveje ikke at anskaffe dig en kat mens du er under uddannelse, vent med dyr til du har tiden og overskuddet til det.
Og er det nu sådan at du brændende ønsker dig selskab så syntes jeg du skal besøge nogle internater og forhører dig efter en kat som bedst trives alene og som ikke er killing, for så ved duhvad du får og ved at den kan trives.
Der er ingen racer der 100% kan siges ikke at være aktive, sociale og egnede til ene indekat, der vil være outsidere i alle racer, derfor bedst ikke at vælge en killing når man har sådanne krav.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
http://www.kattegalleri.dk/burmeser-luxuscats-coco/id-39193
Valg af race..