{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Ang. valg af race {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en kattebog/leksikon som beskriver lidt om katteracerne, og jeg er faldet for en bengal kat.

Det er virkelig ikke kun pga. udseendet, men den lyder aktiv og meget social.

Men jeg vil gerne høre jeres erfaring med racekatte. Nu har jeg to huskatte, og jeg har kun erfaring med huskatte.
Jeg vil gerne købe en racekat, men jeg søger en kat der er meget legesyg, evt. snakkesalig, aktiv og atletisk også selvom den bliver steriliseret. Katten skal også kunne fungere fint med andre katte og hunde under samme tag.

Mine huskatte er indekatte, og jeg prøver at aktivere dem i leg, men der skal meget til at fange deres opmærksomhed efterhånden. De fortrækker at dase den af for det meste.

Hvilke katteracer egner sig bedst til mig? I har jo erfaring med jeres katte, så i kunne måske fortælle mig hvilken race jeg burde kigge efter.

Jeg har blot 1 krav, det er at den ikke skal være langhåret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. valg af race
  • #1   17. mar 2011 Hej!
    Hvis du ikke havde skrevet ikke langhåret havde den tyrkisk angora være perfekt. Den er semilanghår om vinteren og "korthåret" om sommeren. Mine er også indekatte med adgang til løbegård.
    Du kan læse om dem på mn hjemmeside eller Ankara Kedi.
    God weekend Barbara

• #2   18. mar 2011 For mig lyder siameser/orientaler (samme race, forskellen er farven) og abyssinier som racer, der kunne være noget for dig :o)

En burmeser kunne også være noget måske.. :o)

Prøv at kigge på www.killingelisten.dk - der er vist også racebeskrivelser af nogle af racerne derinde :o) Og så kan du se opdrættere der. For jeg vil absolut anbefale dig at tage ud at besøge nogle forskellige opdrættere (og langt de fleste tager gerne imod besøg, hvis man lige fortæller hvad det er man vil - altså lære racerne at kende).

Derudover så er et besøg på en udstilling absolut også at anbefale, og der kan man måske også få snakket med opdrættere og set og nusset katte :o)

Hvor bor du henne af i verden? Måske jeg kender nogle opdrættere i den del, eller ved hvornår der er en udstilling :o)

Ps. Vær forberedt på at mange opdrættere vil anbefale deres egen race, hehe. .Det er så svært at lade være at anbefale det man selv er vild med :o)

• #4   18. mar 2011 Jeg kan kun anbefale dig at besøge opdrættere af de forskellige racer - og læg mærke til havd du ser og oplever ...

Enhver so syntes jo bedst om sine grise - så derfor for du ikke en salgstale fra mig ...

• #5   18. mar 2011 Synes ikke jeg behøver lave en slagstale, men jeg kan fortælle dig, at mine to bengal katte trives super som indekatte, deres personligheder er meget forskellige selvom det er samme race, så jeg vil også anbefale dig at besøge nogle forskellige opdrættere.
    Desuden skal du lige overveje om en bengal vil passe ind i flokken, da racen, som du selv siger, er meget aktiv smiley

• #6   18. mar 2011 jeg tænker lidt på en cornish rex de er lege syg langt op i alderen
    er meget nysterie og vil gerne være med til at og også gerne give en hjælpene hånd med hihi

• #7   18. mar 2011 Har man en eller to eller flere ældre adstadige katte, der har sat tempoet ned, og man gerne vil have en ny aktiv størrelse - så kan man med Meget stor fordel anskaffe sig to killinger :o)

På den måde kan killingerne lege speed tempo, og den eller de voksne katte kan deltage når lysten er der :o)

• #8   19. mar 2011 Min bengal er også aktiv men ikke mere end maine coonerne. Men den elsker sin langhårede søskende og er der lidt kedeligt sætter den bare gang i festen. Den er nu knap 1 år og har 2 cooner på 4 år og den er blevet taget så fint imod og den sover sammen med dem og de vasker hinanden, så her går det fint.

Kommentér på:
Ang. valg af race

Annonce