Efter narkose Efter narkose
Jeg fik for ca 6 timer siden min ene kat hjem og han har stadig hverken spist eller drukket Han virker sulten, han sætter sig hen foran maden (vådfoder) og sidder bare med snuden nede i den uden at smage på det.... Han har fået fjernet tænder, så måske han bare ikke er klar til at spise endnu? Hans bror er rigtig forvirret over situationen og kunne slet ikke kende ham da vi kom hjem og han begyndte at væse af ham... Håber altså de bliver venner igen!!!! Jeg kan slet ikke sove, synes det er en øv situation
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.130
Min den ene er blevet opereret 3 gange for tænderne, FORL / TR, og har altid spist og drukket og været på bakken før jeg henter ham ved dyrlægen, men hun bruger en meget skånsom narkose.
Han kan have kvalme, men burde i mine øjne snart spise, han har jo fastet.
Begge mine katte har været igennem turen, og de kan vælge vådfodert fra og spiser tørkost allerede første dag, selvom de er syet i munden.
Hvis din kat ikke snart spiser ville jeg ringe og få råd ved vagtdyrlæge.
Jeg har før måttet give vand i plast sprøjte til en syg kat, men jeg håber din kat har fået godt med væske under operationen, og også smertestillende som virker til i morgen.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.001
nogle katte springer over mad (især mad) men nogle gange vandet. desværre hvis de stadig er meget grokky så ender de oftes med at de brækker sig i stedet for, fordi deres synkebevægelse ikke er vågnen.
de fleste katte på kv, fik kun vand i buret hvis de var meget trætte. ja det er hårdt, men når kattene var uden opsyn hele aften og natten, ja så var det altså det mest forsvarlige. de kan altså godt få opkast i den forkerte hals.
en kat fik næsten også fjernet vandet, da den faktisk faldt i søvn i vandskålen med næsen under vand! her valgte vi at den kun fik meget lidt vand i sin skål.
jeg har selv haft to som fik fjernet de fleste af tænderne, og de måtte ikke få mad om natten efter, da de havde fået drop mm. Men dagen efter var begge katte klar igen - og især til mad
men jeg ville nu ikke være så bekrymmeret. han spiser når han er blevet mere klar i hovedet. Frist ham i morgen med noget han elsker.
hvis han er på smertestillende, så giv ham den ekstra godbid ca ½ time efter, så er han nemlig smertedækket
men der er stort forskel på hvad dyrlægerne gør. Nogle steder får katten en opvågningsprøjte, og andre steder får katten lov til at sove rusen ud.
jeg har prøvet begge del - normalt på kv fik de lov at sove rusen ud. hjemme har nogle af dem fået sprøjten. jeg har så prøvet at min ene hankat kørte i højgear i 3 dage uden at sove - for så om søndag at falde totalt om og sov indtil om mandagen. Min Batman har lige fået fjernet en tand - havde fået en stor byld, og så var der samtidigt en tand som ikke havde det så godt i følge røgnetbillederne - hvilket dog ikke passede. Men han fik to sprøjter, men de virkede slet ikke på ham, så han sov faktisk bare rusen ud selv, tiltrods for hele to sprøjter. han var totalt bevistløs...
Min gismo gik totalt død hver gang. og var totalt væk - min mor troede faktisk at han var død. dagen efter var han totalt frisk igen.
Krumme blev ordnet, var bevistløs i vel 2 timer, og så var han frisk igen.
sep 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 111
Han har stadig hverken spist eller drukket.. Har kun kunne lokke et par dreamies godbidder i ham. Køber noget applaws vådfoder i dag, det plejer han at være vild med.
Hans bror væser stadig af ham og opfører sig som om det er en helt fremmed kat der er kommet hjem
apr 2013
Svar: 32
sep 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hed hensyn til hvæsen fra din anden kat så er det fordi den opererede kat dufter og opfører sig anderledes, prøv at gøre det at du frotere hans pels med et tæppe de ofte ligger på eller med en bluse du har gået med og som dufter meget af dig så du overføre enten deres egen duft eller din duft til den operere kats pels, så dufter han normalt igen og den anden kat vil genkende ham
Og som de andre nævner så kontakt dyrlægen hvis ikke du får mad og væske i ham ingen for de næste par timer, han kan som Jette nævner have kvalme og så skal han have en kvalmestillende sprøjte ( den er i øvrigt ret effektiv, har en kat der har fået den en gang hun havde kvalme, hun kastede sig over maden da vil kom hjem, hvilket kun tager 15 min)
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Godt han har spist
sep 2010
sep 2010
jul 2008
hvad mener du med hjerneskadet?
husk at det første døgn vil han have svært ved at bedømme afstande.
godbider= noget ekstra godt, som du så også selv gav ham. vådfoder plejer at være super
sep 2010
jul 2008
jeg har dog oplevet at en kat fik for meget nakose, fordi hun ikke ville sove. her måtte hun aflives dagen efter da hun virkelig var blevet dårlig. men det var en gravid hunkat
har oplevet at katten kan blive bange - fordi den ikke har styr på sig selv/sine ben, og så vælger den at reagere voldsomt.
maj 2012
Min dyrlæge bruger en meget skånsom narkose og giver kun liiige det de skal have, faktisk i underkanten, og topper så op hvis det bliver nødvendigt, de er så også smertebehandlet under operationen for, at gøre det så skånsomt som muligt.
Når jeg henter dem er de i bur hvor der er varmeplade, bakke og vand og mad, de har spist og været på bakken, de tisser faktisk en del, fordi de får væske under operationen.
Min dyrlæge har så også speciale i hunde og katte tænder og sygdomme
maj 2012
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 66
maj 2012
Efter narkose