1.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Slikker sig hårløs, skider på gulvet, og kaster ufordøjet op Slikker sig hårløs, skider på gulvet, og kaster ufordøjet op

Hej, jeg har en kat på 4 år. Alm. huskat, som er syg.

Han slikker sig fuldstændig hårløs, hvilket så gør han kaster op, og enten er det kun vand han kaster op, eller også er det ufordøjet mad, med lidt hår i.
Derudover skidder han på gulvet LIGE ved siden af kassen. Han tisser fint i kassen, men pølle gør han ikke, og jeg har altså 2 kasser til ham og den anden kat. Jeg bor i en toværelset lejlighed, det er begrænset hvor mange flere kasser jeg kan have. Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre selv, og jeg har virkelig overvejet at finde en god familie med overskud til ham, for jeg kan ikke blive ved, når her stinker så meget, at alle kommentere det.
Jeg giver noget dyr fint tørkost som skulle hjælpe på både fordøjelse, og skind og hår, og i det mindste er hans afføring fast, det er den ikke med billigt fodder. Jeg har konsulteret både dyrbutik og dyrlæge, som kun ville give en sprøjte mod det med at slikke sig, det holdt en måned og kostede rigtig meget.

Min anden kat er fuldstændig normal, fejler intet, og er sund og rask.

Kender i liiige vidundermdilet ville det være fantastisk.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slikker sig hårløs, skider på gulvet, og kaster ufordøjet op
  • #1   3. apr 2015 Hvad siger dyrlægen? Hvor længe har det stået på?

• #2   3. apr 2015 Det har stået på on and off siden sidste sommer.
    Dyrlægen sagde som sagt bare det nok bare var en hudreaktion, men selv da hans hud var fin gjorde han stadig det med bakken..

• #3   3. apr 2015 Er han kastereret? Spiser han normalt?

Jeg ville se forbi dyrlægen igen. Gerne en med speciale i smådyr.

• #4   3. apr 2015 Zylkene? Det letter sindet lidt... Helt klart dyrlæge igen!

• #5   3. apr 2015 Han er kastreret, og ja, han spiser fint normalt. De har adgang til frisk mad og vand hele tiden.

• #7   3. apr 2015 Den anden kat kom først for 5 år siden, og så fik vi den anden for 4 år siden. og det er som sagt først her inden for 12 mdr. det er blevet sådan. Så 3 normale år, og så pludselig 1 år hvor han bliver sådan.

De er begge kastrerede, og er fine venner, den ældste kat slikker enda nogengange den anden i hovedet også og så spinder de lidt over det. Den syge kat får altid lov at spise først for den ældre, så det er ikke fordi nogen skynder på ham eller noget.

Vi har haft forskellige grusmærker men intet har hjulpet, vi har prøvet alt det anbefalede føler jeg. Og ja, jeg renser dagligt, som sagt vil han gerne tisse i det.

• #8   3. apr 2015 Ja de samme spørgsmål fra mig, som du har fået af Lotte og så et til, hvordan er forholdet mellem kattene?

• #9   3. apr 2015 Deres forhold er som sagt fint, de leger lidt indimellem, og ofte ligger de side om side, men har ellers hver deres præference for hvor de kan lide at opholde sig. Den ældre bliver selvfølgelig sur over at der bliver skidt på gulvet, så der kan altså godt give et par på hovedet indimellem.

• #10   3. apr 2015 Det tyder meget på at din kat er stresset, det viser sig ofte som hypersoignering og urenlighed, så kunsten er jo at finde årsagen til stressen og løse problemet..
    Hvordan fungere de 2 katte sammen??

Hvis folk kommentere lugten af katte afføring, så må jeg indrømme at det ikke lyder til du er flittig nok til at rengøre bakken, det er ikke unormalt at katte ikke vil benytte en bakke der er " brugt" altså hvor der i forvejen ligger afføring eller andet..

Hvis han er stresset som det lyder til, så ville jeg forsøge med en periode på enten zylkene eller et foderskift til royal canin calm som indeholder zylkene.
    Zylkene sænker stressniveauet, det sløver ikke katten..

• #11   3. apr 2015 Prøv nu at hør her, jeg lyver da ikke? Jeg sværger, jeg kan lige have vasket kassen, hælde nystrøet i, og alligevel vil han kun tisse der, og skide på gulvet. Indimellem er jeg altså ikke hjemme hele dagen, så er det da klart det ligger der og tørrer ind, det er jo ikke rosenblomster det dufter af i forvejen.

Jeg vil prøve det Zylkene, hvis han vil tage i mod det.

• #12   3. apr 2015 Der tror jeg så du misforstår noget, det er nok snare nogen på hovedet som er skyld i urenheden, det er nok for, at den unge vil sprede sin duft, det giver noget trykhed.
    Så ville jeg prøve med Calm, zylklene og ??? Fileway , stavet helt forkert smiley
    Måske kan det hjælpe, hvis det ikke er gået hen og blevet en dårlig vane.

• #13   3. apr 2015 Jamen hvis han kan finde på det til trods for at bakken er helt ren og fin så hænger det nærmere sammen sådan som Jette skriver, at han simpelthen skal markere sig over for den ældre kat, evt fordi han forsøger sat tage magten eller ikke vil finde sig i at være nederst i hierarkiet..

Enten det eller også forsøger at at udtrykke sin utilfredshed over at blive overset/ understimuleret..

• #14   3. apr 2015 Feliway mener Jette smiley
    Måske tør han ikke sk*** i bakken, fordi han ikke kan se den anden kat? Er begge bakker lukkede?
    Når han sidder ved siden af har han måske bedre udsyn.
    (det er hurtigere at tisse end at sk*** og derfor måske ikke lige så skræmmende)

• #15   3. apr 2015 Men hvordan kan det pludselig forandre sig? De første 3 problemfrie år havde de kun 1 bakke..?

• #16   3. apr 2015 Mine 2 har haft det skønt sammen i 2 år og nu er begge på zylkene og rc calm, da Sofus blev stresset og nervøs efter at have slået snuden og faldet over Sofie på vej væk. Der skal ikke nødvendigvis noget stort til at forrykke balancen. Det kan være en fertil kat udenfor, en høj lyd på et dårligt tidspunkt eller andet.
    Idag har været en skøn dag, så jeg håber at det fortsætter!

• #17   3. apr 2015 Tak for svar #16 smiley Det gav lidt at tænke over.. Jeg vil hellere acceptere det er stress, end jeg vil bruge tusindvis af kroner på at blive ved og blive ved. Jeg er studerende, så har altså ikke uanede kroner, kun for at den raske kat så måske også bliver stresset (selvom han altid har haft nemt ved forandringer) også derfor jeg som sagt overvejer at finde et kærligt hjem med overskud til ham. Men nu vil jeg prøve stressdæmpende ting.

• #18   3. apr 2015 Jeg har bestemt heller ikke mange penge at gøre godt med. smiley Zylkene koster næsten 200 kr for 30 piller, det er til 10 dage herhjemme (tosserne er store ;)) men nu prøver jeg og håber på det bedste.
    Heldigvis har jeg haft ferie, så har kunne se hvad der tricker det og ved hvornår og hvorfor det startede.
    Heldigvis havde jeg smertestillende hjemme og fik nogle zylkene og rc calm fra Lise K, så jeg kunne komme igang trods helligdage smiley

• #19   3. apr 2015 man kan også bare købe dr bach nødhjælp i matas til 100 kr
    kom lidt i drikkevandet

må ærligt sige at jeg er nød til at bruge det. har to kamphaner som bare ikke kan finde ud af det, efter at min gismo blev aflivet for 1 år siden.

og så kan man bruge det til sig selv også. vi brugte det meget på kv da jeg var der. det var faktisk vores dyrlæge som anbefalde det - hun har lidt med alternativ behandling ved siden af.

husk at give kattemalt når den nu vasker sig så meget.

• #20   4. apr 2015 Hvor på kroppen slikker han sig hårløs?
    Er dyrlægen med på råd om den dårlige mave?
    Stress kan skyldes mange ting. Årsagen skal findes, ellers kan adfærden ikke afhjælpes.

Kommentér på:
Slikker sig hårløs, skider på gulvet, og kaster ufordøjet op

Annonce