Slikker sig hårløs, skider på gulvet, og kaster ufordøjet op Slikker sig hårløs, skider på gulvet, og kaster ufordøjet op
Hej, jeg har en kat på 4 år. Alm. huskat, som er syg.
Han slikker sig fuldstændig hårløs, hvilket så gør han kaster op, og enten er det kun vand han kaster op, eller også er det ufordøjet mad, med lidt hår i.
Derudover skidder han på gulvet LIGE ved siden af kassen. Han tisser fint i kassen, men pølle gør han ikke, og jeg har altså 2 kasser til ham og den anden kat. Jeg bor i en toværelset lejlighed, det er begrænset hvor mange flere kasser jeg kan have. Jeg aner snart ikke hvad jeg skal gøre selv, og jeg har virkelig overvejet at finde en god familie med overskud til ham, for jeg kan ikke blive ved, når her stinker så meget, at alle kommentere det.
Jeg giver noget dyr fint tørkost som skulle hjælpe på både fordøjelse, og skind og hår, og i det mindste er hans afføring fast, det er den ikke med billigt fodder. Jeg har konsulteret både dyrbutik og dyrlæge, som kun ville give en sprøjte mod det med at slikke sig, det holdt en måned og kostede rigtig meget.
Min anden kat er fuldstændig normal, fejler intet, og er sund og rask.
Kender i liiige vidundermdilet ville det være fantastisk.
dec 2004
Følger: 247 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Dyrlægen sagde som sagt bare det nok bare var en hudreaktion, men selv da hans hud var fin gjorde han stadig det med bakken..
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.700
Jeg ville se forbi dyrlægen igen. Gerne en med speciale i smådyr.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
feb 2010
feb 2010
De er begge kastrerede, og er fine venner, den ældste kat slikker enda nogengange den anden i hovedet også og så spinder de lidt over det. Den syge kat får altid lov at spise først for den ældre, så det er ikke fordi nogen skynder på ham eller noget.
Vi har haft forskellige grusmærker men intet har hjulpet, vi har prøvet alt det anbefalede føler jeg. Og ja, jeg renser dagligt, som sagt vil han gerne tisse i det.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.129
feb 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvordan fungere de 2 katte sammen??
Hvis folk kommentere lugten af katte afføring, så må jeg indrømme at det ikke lyder til du er flittig nok til at rengøre bakken, det er ikke unormalt at katte ikke vil benytte en bakke der er " brugt" altså hvor der i forvejen ligger afføring eller andet..
Hvis han er stresset som det lyder til, så ville jeg forsøge med en periode på enten zylkene eller et foderskift til royal canin calm som indeholder zylkene.
Zylkene sænker stressniveauet, det sløver ikke katten..
feb 2010
Jeg vil prøve det Zylkene, hvis han vil tage i mod det.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.129
Så ville jeg prøve med Calm, zylklene og ??? Fileway , stavet helt forkert
Måske kan det hjælpe, hvis det ikke er gået hen og blevet en dårlig vane.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Enten det eller også forsøger at at udtrykke sin utilfredshed over at blive overset/ understimuleret..
dec 2012
Måske tør han ikke sk*** i bakken, fordi han ikke kan se den anden kat? Er begge bakker lukkede?
Når han sidder ved siden af har han måske bedre udsyn.
(det er hurtigere at tisse end at sk*** og derfor måske ikke lige så skræmmende)
feb 2010
dec 2012
Idag har været en skøn dag, så jeg håber at det fortsætter!
feb 2010
dec 2012
Heldigvis har jeg haft ferie, så har kunne se hvad der tricker det og ved hvornår og hvorfor det startede.
Heldigvis havde jeg smertestillende hjemme og fik nogle zylkene og rc calm fra Lise K, så jeg kunne komme igang trods helligdage
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.000
kom lidt i drikkevandet
må ærligt sige at jeg er nød til at bruge det. har to kamphaner som bare ikke kan finde ud af det, efter at min gismo blev aflivet for 1 år siden.
og så kan man bruge det til sig selv også. vi brugte det meget på kv da jeg var der. det var faktisk vores dyrlæge som anbefalde det - hun har lidt med alternativ behandling ved siden af.
husk at give kattemalt når den nu vasker sig så meget.
dec 2004
Følger: 247 Følgere: 205 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.129
Er dyrlægen med på råd om den dårlige mave?
Stress kan skyldes mange ting. Årsagen skal findes, ellers kan adfærden ikke afhjælpes.
Slikker sig hårløs, skider på gulvet, og kaster ufordøjet op