{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Martine H
Martine H
Tilmeldt:
3. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Løbetid for hunkatte {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en lille almindelig huskat killing på et år , hun er i løbetid ca en gang hver 14. Dag er dette normalt , hun render og jamre sig i 4-5 dage hver gang og så er der lige stille en uge og så kører den forfra igen . Andre der har erfaringer med det . Ville det hjælpe at give hende p-piller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid for hunkatte
  • #1   3. jun 2014 Det vil hjælpe at give hende p-piller, men hvis du ikke skal avle på hende jammen så hvorfor ikke neutraliser hende? P-piller giver alligevel bivirkninger hvis de bruges over længere tid.

    Neutraliser hende, du får ro frem over, plus du får en mere balanceret kat da den ikke har hormoner svømmenede rundt i kroppen smiley


  • #2   3. jun 2014 Ja, det er normalt at de går i løbetid med den hyppighed, og de bliver ofte urenlige i løbetiderne (især hvis de gennemgår flere uden at blive parret). Gentagne løbetider giver risiko for livmoder infektion.

    P-piller vil stoppe løbetiderne, men de giver risiko både for livmoder infektion og kræft. Så det er klart at anbefale at du bare får hendes neutraliseret hurtigst muligt for at undgå urenlighed og infektion. smiley
    Derudover får man tyisk en mere kælen og stabil kat ud af at kastrere den smiley


  • #4   3. jun 2014 Som Eva skriver det er ikke unormalt..
    Og ja p-piller il hjælpe på jammeren da de stopper løbetiden, men hvis en hankat påtvinger sig parring med din hunkat alligevel så vil hun stadig blive gravid da p-piller ikke stopper ægløsning på katte..
    Derudover så er der utroligt mange bivirkninger ved p-piller, så som livmoderbetændelse, kræft, cyster og måske en mokke af en hunkat da ikke alle katte trives på p-piller..

    Så langt det bedste for både dig og din kat vil være at få hende steriliseret..


  • #5   3. jun 2014 Ja det er ret normalt, at løbetiderne kommer så hurtigt, oven i hinanden. Vil også klart råde dig til at få hende steriliseret. Du får en dejlig afbalanceret kat ud af det :-). Personligt ville jeg ikke give p-piller i en længere periode. Jeg har det rigtig godt med at have mindsket risikoen for forskellige kræftformer hos vores, og hun fik også fjernet livmoderen, så skal ikke bekymre mig om livmoderbetændelser f.eks smiley

  • #7   3. jun 2014 Ja, det er helt normalt. Få hende neutraliseret, så får du en langt skønnere og mere harmonisk kat og hendes helbred har også langt bedre af en neutralisering end p-piller og gentagende løbetider.

  • #8   3. jun 2014 Det vil hjælpe at sterilisere hende:) p-piller er ikke en langvarig løsning

  • #9   3. jun 2014 De fleste dyrlæger vil gerne lave en afdrags ordning

  • Martine H
    Martine H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   3. jun 2014 Tusind tak for alle jeres svar

Kommentér på:
Løbetid for hunkatte

Annonce