{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

2 drægtige ung hunkatte... {{forumTopicSubject}}

vi opdaget for noget tid siden efterhånden min søn dsværre havde fået lukket vores 2 unge hunmisser udendøres i deres løbetid som de havde samtidig...

den ene pige er en norsk skovkat på 13mrd..

anden pige er en maine coon bla på 11mrd..

de har nu vist sig at være drægtige begge 2.. med MEGET MEGET STORE maver trods de stadig har noget tid tilbage.. de skal føde ca 11 maj..

mine bekymringere er selvfølgelig mange.. især da de er så unge.. heldigvis er de begge meget rolige og gode til at passe sig selv.. de er og har altid været tæt knyttet..de er begge stoppet md at være meget legesyge for 3-4 mrd siden.. selvfølgelig leger de stadig men det er meget lidt..

jeg har før haft drægtige hunkatte.. men i sær vores Aia er KÆMPE stor.. og har jo stadig små 3 uger at vokse i.. er det nomalt og kan det sige noget om hvor mange killingere hun evt bæger på.. ??

merle. som er lidt mindre.. er osse megget stor. og vokser enormt.. de ligner begge hunkatte der er lige op over termin..

det bekymre mig selvfølgelig lidt.. *sv*

dernæst ang fødsels når de er så tæt knyttet er der nogle der har erfaring med hvordan det kan forme sig med 2 hunkatte der er meget knyttet...??
og bør jeg holde dem adskildt eller "saame"

håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej,..


vil gerne frabede mig dumme komentar som at det er for tidligt og mm.. da det desværre er sket, og nu kun har brug for lidt gode råd for at hjælpe mine hunkatte bedst muligt.. *sv*

på forehånd mange tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 drægtige ung hunkatte...
  • #2   26. apr 2009 Om de kan sammen eller ej opdager du kun ved at prøve det. Problemet kan være den ene føder først og den anden får ejerfornemmelser over killingerne.

    Det største problem blive nok at få solgt alle de killinger


  • #3   26. apr 2009 en hunkat har ingen "moderfølelser" inden fødslen, så hvis det er kan du få begge katte neutraliseret og så slipper du for al mas med killinger og dunk i hovedet.

  • #5   26. apr 2009 HANEBEN.... mine hunkatte skal ikke stereliseres fordi de venter killingere, og slet ikke når de er så langt i forløbet... sket er sket og ønsker kun at hjælpe mine hunmisser bedst muligt... måske sys du det er bøvlet med killingere MEN det sys jeg ikke det er...

    jeg ved godt vi står for en stor opgave og med killingernes opvækst og at finde nye hjem til dem alle... men det skal nok lykkes.. ellers må de bo hos os til de rigtige hjem dukker op.. det er vilkårne når ens hunkat venter killingere.. *sv*

    ellers mange tak for jeres svar omkring mit indlæg...

    der er ingen der ved noget omkring størelsen af deres mave om dt kan sige noget om hvor mange killingre de venter..??


  • #7   18. maj 2009 hej.. ville blot tilfløje her.. at vores skovkat lige har født sine killingere... hun har fåt 5 killingere. og klarede fødslen helt alene... hun er meget omsorgsfuld over for sine killingere..

    merle skulle gerne føde meget snart.. osse.. men desværre er merle meget syg i øjeblikket af en luftvjsinfektion. så vi er meget bekymret for hnde og hendes killingere...


Kommentér på:
2 drægtige ung hunkatte...

Annonce