{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Adfærd ved hunkatte i løb! {{forumTopicSubject}}

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det - og det kan min hunkat heller ikke :S

Hun er tre år, blev sterilliceret for lidt over to år siden, men inden for knap det sidste år, har hun så været i løb to gange... hun kan ikke blive drægtig, men hun strinter over det hele, og gør kur til hendes kastereret bror... De gange hun har været i løb, har vi så givet hende P-piller, hvilket har virket godt, og hun har stoppet sin løbetid..

Den sidste gang p-piller har vi stopper for 10 dage siden.. I aften mærker jeg at hun har sværre ved at finde ro, hænger op af mig, men karter alligevel rundt... farer ned og bider hendes bror i halsen, for at fare op til mig, og karte lidt rundt igen.. Høde lyde reagere hun stærkt på.. retter med det samme opmærksomhed, og bliver nærmest kulret, når min kæreste pifter.. Hen over bordet for at miave og se hvad det er, for hurtigt at komme tilbage til mig igen..

Min kæreste og jeg er klart enige om at når/hvis hun begynder at strinte igen, så skal hun ind til dyrlægen igen, som vi iøvrigt i i rådgivning med... (dyrlægen der neutralisserede hende, er på pension, og jeg er klar over a p-piller ikke er løsningen)

Men hvad er jeres erfaringer... - specielt med at hun reagerer på de høje lyde, som når min kæreste pifter... Og eventuelt om i har fået jeres kat neutraliseret, hvor det ikke har haft den ønskede effekt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd ved hunkatte i løb!
  • #1   29. jul 2009 Jeg har efterhånden hørt om flere lignende tilfælde, og det har ofte vist sig, at dyrlægen ved neutraliseringen ikke har fået alt ovarievævet med, og at en re-operation har løst problemet.

    Katte har en ekstrem god hørelse, især når det gælder høje lyde og høje toner på toneskalaen, så det er vel meget forståligt, at hun reagerer.


  • #2   29. jul 2009 Mega - Ja, har også efter undersøgen og kunsultation med min nuværende dyrlæge kommet frem til at, den forhenværende dyrlæge ikke har fået fjernet ovarievævet, og at det skal laves om, hvis hendes løbetid fortsætter... Vi satser på at en re-operation kan løse det en gang for alle...

    Mht. de høje lyde, så mærker vi ikke hun reagerer så stærkt andre tider.. Vi forbinder det lidt med når hun har uro i kroppen, og 'ikke helt kan finde sig selv'.. Hun reagerer ikke så stærkt, i 'alimindelige' tider, og derfor tænker vi, at hun kan være mere følsom, når hun er ved at komme i løb.. Men det er jo blot en tanke, men som vi alligevel kan relaterere til, inden hun strinter og er i løb..


  • #3   29. jul 2009 Med hensyn til de høje lyde:
    Vi har det jo på samme måde. Når vi er stressede, reagerer vi også hurtigere og kraftigere på mange ting, vi normalt ville tage roligt.


  • #4   29. jul 2009 Mega - Tak for den vedning af det, har jeg ikke tænkt på, men hvor er det jo rigtigt i forhold til os selv... Så hvorfor ikke med katten.. Vi må bare krydse fingre, for at hun ikke kommer i løb foreløbig.. smiley

  • #5   30. jul 2009 Jeg ville netop få hende re-opereret nu, hvor hun IKKE er i løb og derfor heller ikke stresset.
    Operation + stress er en dårlig kombination, også af hensyn til helingsprocessen.

    Held og lykke!


  • #6   30. jul 2009 du gir hende vel ikke p piller når hun er i løb vel ?

  • #7   30. jul 2009 Mega - Min dyrlæge vil allerhelst have hende ned, når hun er i løb, netop fordi overievævet er nemmere at se, når den tidligere dyrlæge nu ikke har kunnet finde det hele...

    Maria - Jo, det har jeg desværre gjort.. Men har derefter også læst og hørt at det ikke er sundt.... ?! Igen, så skal hun ikke på piller igen. Da vi fik hende sterilliceret første gang, var det jo netop for at undgå at hun skulle på p-piller.. Så let gik det desværre ikke smiley


  • #8   30. jul 2009 Hov, hov - det behøver sandelig ikke være sjusk af nogen art.

    Der er ingen garanti fo at det hjælper at lukke katten op igen - det har jeg solgt et levende bevis for.

    Det kan være "flyvske" ovarestumper der gemmer sig helt oppe ved binyrerne.

    Irriterende, ja det kan vi blive enige om


  • #9   31. jul 2009 Lis - Jeg mener ikke selv at det har været sjusk fra den gamle dyrlæges side...! Dette er levende dyr, biologi, og som jeg før har nævnt her på KG, så er det desværre ikke et simpelt regnestykke som 4+4=8! Men i biologi kan alt ske, og det er desværre sket, at dyrlægen ikke har kunne fjerne alt ovarievævet, og min hunkat derfor kommer i løb igen og igen smiley Det sker, det sker sjældent, og jeg er desværre en af dem der sidder med det nu... Klandrer ikke dyrlægen for noget, da det jo er med levende dyr,og han ikke kan garantere noget med 110 % sikkerhed... Sådan er det..

    Men er også ude for at høre, om andre har erfaringer med det, og hvad 2. neutralition så har gjort, og hvad sansyndligheden er for, at hun kan undgå at få p-piller resten af hendes liv smiley


Kommentér på:
Adfærd ved hunkatte i løb!

Annonce