{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Loppemidler.. Erfaringer med disse søges {{forumTopicSubject}}

EFFIPRO TIL KAT:

"4 pipetter (til at dryppe i nakken). Dræber voksne lopper. Beskytter mod flåter. Aktivt stof: fipronil.

Til behandling og forebyggelse mod angreb fra lopper, flåter og lus. Vi anbefaler, at du behandler med Effipro hver 4. uge.

Effipro indeholder et aktivt stof der dræber voksne lopper på katten inden for 24 timer og flåter og lus inden for 48 timer efter behandling.

Produktet bør ikke anvendes til killinger under 2 måneder og/eller under 1 kg legemsvægt. Bør ikke anvendes til syge eller afkræftede dyr. Bør ikke anvendes til kaniner.

Kan anvendes til drægtige og diegivende katte."

PROGRAM VET:

"Loppemiddel der blandes i kattens mad og gives én gang om måneden.

Det aktive stof (lufenuron) hæmmer udviklingen af æg og larver, og virker derved forebyggende mod loppeangreb. Hvis katten har lopper, anbefales det at behandle med et loppemiddel, der dræber de voksne lopper, samtidig med første behandling. Har katten lopper skal alle hunde og katte i husstanden behandles.

Doseringsvejledning:
Pakken indeholder 6 enkeltdosisbeholdere, der passer til en kat på op til 4,5 kg. Vejer katten mere end 4,5 kg, gives 2 enkeltdosisbeholdere.

En behandling har effekt i en måned."

Begge midler er fundet på: http://www.xn--netdyrlge-m3a.dk/kat/loppemidler-kat

Spørger fordi jeg gerne vil have fundet et alternativ til Advantage, ikke fordi jeg ikke er super tilfreds med det men bare for at kunne veksle lidt for at undgå eventuel risiko for resistens smiley Og havde jo lidt tænkt at det der PROGRAM VET jo er en ret smart måde at være loppefri på smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppemidler.. Erfaringer med disse søges
  • #1   12. nov 2013 I forhold til program vet, så giver jeg den ikke i maden, men direkte i munden. Dette gør jeg for at være sikker på at katten får det hele og for at den ikke skal forbinde smagen med dåsemaden, så den ikke længere vil spise dette.
    Jeg foretrækker pipetterne, men bruger den anden til en af mine, der ikke kan tåle nogen af de pipetter der findes på markedet. Han får et stort sår, der hvor det gives.

• #3   13. nov 2013 Tak skal I have smiley
    Berit* ja så er det jo spild af penge at prøve Effipro for Frontline har absolut ikke nogen virkninger har i huset smiley

Marianne* Mine hader at få den pipette i nakken så tænkte at det andet var et godt alternativ smiley

• #5   13. nov 2013 Det er vigtigt også at gøre møblerne rene når din kat (eller andre husdyr) har lopper, for æggene gemmer sig alle steder i huset smiley
    ´Det kan måske være én af grundende til at det produkt du har brugt ikke ser ud til at virke smiley

• #6   13. nov 2013 Jeg bruger Program Vet men som injektion 2 gange årligt.
    Det virker og mine dyr behøver ikke at være så angste for Advantage så de får fråde om munden smiley
    Så hellere besøge dyrlægen og spare kampen.
    Så det er også en mulighed smiley

• #7   14. nov 2013 Tina S* Advantage virker skam fint på mine katte.. smiley Og hele huset får skam en omgang hver gang jeg konstaterer lopper. Mine katte er fritløbere så´derfor kan det ikke undgåes helt at de får lopper smiley

Marianne* ja helt sikkert en mulighed

Kommentér på:
Loppemidler.. Erfaringer med disse søges

Annonce