Loppemidler.. Erfaringer med disse søges {{forumTopicSubject}}
EFFIPRO TIL KAT:
"4 pipetter (til at dryppe i nakken). Dræber voksne lopper. Beskytter mod flåter. Aktivt stof: fipronil.
Til behandling og forebyggelse mod angreb fra lopper, flåter og lus. Vi anbefaler, at du behandler med Effipro hver 4. uge.
Effipro indeholder et aktivt stof der dræber voksne lopper på katten inden for 24 timer og flåter og lus inden for 48 timer efter behandling.
Produktet bør ikke anvendes til killinger under 2 måneder og/eller under 1 kg legemsvægt. Bør ikke anvendes til syge eller afkræftede dyr. Bør ikke anvendes til kaniner.
Kan anvendes til drægtige og diegivende katte."
PROGRAM VET:
"Loppemiddel der blandes i kattens mad og gives én gang om måneden.
Det aktive stof (lufenuron) hæmmer udviklingen af æg og larver, og virker derved forebyggende mod loppeangreb. Hvis katten har lopper, anbefales det at behandle med et loppemiddel, der dræber de voksne lopper, samtidig med første behandling. Har katten lopper skal alle hunde og katte i husstanden behandles.
Doseringsvejledning:
Pakken indeholder 6 enkeltdosisbeholdere, der passer til en kat på op til 4,5 kg. Vejer katten mere end 4,5 kg, gives 2 enkeltdosisbeholdere.
En behandling har effekt i en måned."
Begge midler er fundet på: http://www.xn--netdyrlge-m3a.dk/kat/loppemidler-kat
Spørger fordi jeg gerne vil have fundet et alternativ til Advantage, ikke fordi jeg ikke er super tilfreds med det men bare for at kunne veksle lidt for at undgå eventuel risiko for resistens Og havde jo lidt tænkt at det der PROGRAM VET jo er en ret smart måde at være loppefri på
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg foretrækker pipetterne, men bruger den anden til en af mine, der ikke kan tåle nogen af de pipetter der findes på markedet. Han får et stort sår, der hvor det gives.
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Berit* ja så er det jo spild af penge at prøve Effipro for Frontline har absolut ikke nogen virkninger har i huset
Marianne* Mine hader at få den pipette i nakken så tænkte at det andet var et godt alternativ
jul 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 4
´Det kan måske være én af grundende til at det produkt du har brugt ikke ser ud til at virke
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.498
Det virker og mine dyr behøver ikke at være så angste for Advantage så de får fråde om munden
Så hellere besøge dyrlægen og spare kampen.
Så det er også en mulighed
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Marianne* ja helt sikkert en mulighed
Loppemidler.. Erfaringer med disse søges