{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.379 visninger | Oprettet:

Katte og sofaer ... {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige til at starte med sige jeg ELSKER mine katte og dette skal ikke forstås som et kæmpe problem, og ved godt det er noget der følger med når man har dyr.

Men ihhhh hvor er jeg træt af at jeg lige når at få en ny sofa og den er pæn i 5 min også er det ligesom overstået !!

Har haft flere stof sofaer og kattene elsker at kradse i dem, også er det et helved med alle de katte hår osv..

så fik jeg en sofa foræret en læderlook den kradser de ikke i men den tåler jo ikke katte klør når de leger racerbane så blev ret hurtigt grim men den er nem at gøre ren og fjerne kattehår fra..

Så er det jeg tænker om ægte okse læder eller andet ægte læder måske holder bedre ??
tænkte om der måske var nogen her inde der havde nogle erfaringer med rigtige lædersofaer... ville jo gerne have en sofa jeg kunne holde nogenlunde pæn og som er nem at rengøre,,,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.
  • Udskiftning af ventilator i badeværelse. Nuværende defekt. Virker ikke mere. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinskinne 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte og sofaer ...
  • #5   15. okt 2013 Mine kradser kun i stof sofaer.. det er heller ikke ofte de laver racerbane men når det regner og de ikke gider gå ud så går det jo udover ja sofaen smiley de sætter ikke klør i vores læderlook de løber bare på den engang imellem og det tåler den ikke. der er ikke revet hul men overfladen er skrabet af nogle steder..

Er godt klar over at mærker ikke helt kan undgås i en læder sofa men man kan vel give den noget pleje så det bliver frisket lidt op i ny og næ..

• #6   15. okt 2013 Vi har haft en lædersofa. Den lignede noget der var løgn. Nu har vi købt en stofsofa, og synes faktisk den holder sig pænere end lædersofaen. Kattene sætter da klør i, men kun hvis vi lige leger, og de er godt oppe at køre, og det holder den fint til.

• #7   15. okt 2013 De har 5 kradsetrær inde fra gulv til loft samt en kradsetønde så de mangler ikke..

Stof sofaer går ikke min ene kat hun kan ikke lade være med at hive tråde op i betrækket..

• #8   15. okt 2013 vores ene kradsetræ så også op at sofaen som men kan se her

profilbillede
  • #9   15. okt 2013 Jeg kar en gennemfarvet okse læder sofa, den havde jeg før jeg fik kat smiley den var oliven grøn engang smiley nu er den falmet, har pletter også når den bliver "vasket"
    Men selv efter 6 katte, har den meget få ridser og de " forsvinder" når den får en tur med sæbespåner, så den ser præsentabelt ud endnu.

Jeg ved, at andre vælger, at lægge tæpper over deres sofa i dagligdagen, så den kan være pæn til gæster smiley

Krasse muligheder er vigtige, til mine 3 katte har jeg 1 stort klatretræ, 3 væg kras på ca en meter, 2 krasse måtter og til sidst 2 krasse dimser i pap den er de vilde med, væg krassebrædrene hænger ved mine døre og bruges også flittigt.
    Trods det bruger de da stadig mit lille gulvtæppe smiley for tidligere havde jeg kun måtter de måtte bruge, så det er umuligt pludseligt, at sige de ikke må smiley

• #10   15. okt 2013 Mine har også de der pap kradse ''måtter'' og 5 gulv til loft en kradsetønde og de har også sådan en kradse stolpe på væggen så de kan komme op på deres hylder der også er beklædt med sisal smiley

Men nu kradser de ikke i den sofa jeg har nu, den er bare meget skrøbelig, har også selv lavet det største afskrabning der er på den pga mine jeans har lynlås ved lommerne det kunne den ikke tåle .. så ville egentlig bare høre om læder var mere holdbart.. smiley

• #11   15. okt 2013 Næste gang vi skal have ny sofa bliver det med ægte læder.
    Mine forældre har en ægte læder sofa på 12 år og det er snart ikke at se på den ,at de har en stor flok katte der fræser hen over og killinger der sætter kløer i for at komme op.
    Okay den bliver også plejet to gange om året med læder fedt.
    Men den stor bare så flot i forhold til vores i ren uld.

• #12   15. okt 2013 klart lædersofa, det er også mere slidstærkt, vi har 5 katte som får deres daglige flip rundt i hele huset og den ene af dem har det med, at kradse i sofaen, men det ses ikke i vores lædersofa (også kaldet vildtlæder, ligner ruskind lidt)

• #13   15. okt 2013 Jeg har i mange år kun haft (ægte) lædermøbler.
    Kunstlæder får ridser - ægte lædermøbler også, men her kan man lukke ridserne med læderfedt og evt. en permanent tush i samme farve.

Og så ser jeg sådan på det, at slidte stofmøbler med pletter er meget triste at se på, mens slidte lædermøbler får patina og er hyggelige.

• #14   15. okt 2013 Jeg har ægte læder møbler, jeg har haft killinger men jeg har haft møblerne, de er omkring 7 år nu, altså møblerne, og ja killingerne kradsede i sofaen og ja det kan man se, men ellers er der ikke kradset i den, der er små bitte ridser i sædehynderne, men ikke noget der får den til at se miserabel ud, jeg har ikke fået taget mig sammen til at give den læderfedt, truet med det ofte, jeg tror bestemt at hvis jeg gav den det, så ville den se næsten ny ud igen..

Jeg vil så her nævne at jeg bevidst ikke har købt en dyr sofa for mine møbler gider jeg ikke græde over, så jeg valgte den gang at købe en udstillingsmodel, med en lille ubetydelig fejl, så ville jeg ikke ærgre mig gul og grøn hvis kattene ridsede den, møbler er til for at blive brugt, og kattene skal kunne være over alt smiley

• #15   15. okt 2013 Heidi, det er nemt og hurtigt, at vaske dem med sæbespåner smiley det giver også "næring" til læderet og det hjælper på risserne smiley

• #16   15. okt 2013 Ja Jette det er også noget jeg har overvejet, men igen jeg har ikke lige fået taget mig sammen smiley

Jeg er ikke så god til at få taget mig sammen til sådan noget, og ja det irritere mig, men så længe det ikke er noget jeg ser sådan lige så springer jeg desværre over hvor gærdet er lavest smiley men jeg ved jo omvendt også at læderet har godt af det, og at det skal gøres før det er for sent og den bliver grim smiley

• #19   16. okt 2013 Jeg har ikke fritløbere, men mine lædermøbler er bestemt ikke revet i stykker. Der er meget få kradsemærker, der er kommet i et anfald af "Cat Crazy" smiley

• #20   16. okt 2013 Tak for jeres erfaringer tror jeg køber en læder sofa næste gang smiley

• #21   18. okt 2013 Hejsa.
    Jeg købte en hjørnesofa i ubehandlet læder ( nubruk ) for ca. 20 år siden og den er stadig pæn. Jeg havde en kat i 13 år som tog nogle vilde løbeture fra køkkenet og frem og tilbage i sofaen mange gange dagligt, nu har jeg i 11 mdr haft 2 skovkatte killinger der er 14½ mdr nu - de er norske skovkatte og blev hurtigt store ( de er 5.3 & 7.1 kg ) de har faret efter hinanden i fuld fart på sofaryggen og sæderne samt brugt sidestykkerne til lidt let krads selvom de har 2 store kradsetønder og 2 mindre kradsebrætter i stuen og sofaen holder sig fint jeg kan godt anbefale dig og andre katteejere sådan en sofa der går ikke så let hul på den og da den er ubehandlet så er det svært at se der bliver kradset i den og endnun en fordel er at hårene er nemme at fjerne. Den koster lidt mere end en almindelig sofa men så holder den også mange mange år længere så det er en god investering. Glemte at skrive at min sofa er sort.
    Hilsen Sanne

• #22   18. okt 2013 Ja min er også nubruk, men ikke sort, så det ses på en anden måde, at den er blevet brugt og falmet smiley sort eller mørk brun havde været bedre.

• #23   21. okt 2013 Vi har en i ren uld - uden "syninger" i stoffet, der kan gå op som i andre sofaer.
    Man kan ikke se at kattene nogle gange kradser i den. Helt perfekt smiley
    Dog kræver det en hel del rengøring, da uld elsker kattehår og omvendt...
    Men hellere det end vore gamle røde lædersofa, der smittede af på tøjet...
    Men vil nok stadig mene at læder er nemmere at holde i længden. Og ikke mindst rengøringsvenlig.

• #24   22. okt 2013 På SORT læder kan du spilde både leverpostej og syltetøj, uden det giver pletter.

Kommentér på:
Katte og sofaer ...

Annonce