{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.829 visninger | Oprettet:

Sahra H
Sahra H
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1

Katte tis i stof sofa {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg håber i kan hjælpe mig! For små 3 uger siden, havde min kat et uheld i min sofa og tissede der i.
Efterfølgende har jeg ledt på nettet efter mirakler der kan fjerne den grimme lugt, som katten har efterladt i sofaen...
Jeg har prøvet med Urin Off (tog noget af lugten, men langt fra det hele) og jeg har prøvet med rodalon 1:10 blanding som jeg nærmest har hældt ned i sofaen for at det kunne tage det der sidder længere nede i puderne, men uden held.. Det lugter stadig og jeg vil helst ikke se mig nødsadiget til at skulle købe en ny sofa.
Er der nogen der har andre metoder der virker på stof sofaer eller noget jeg kan gøre anderledes?
Jeg håber i kan hjælpe en katte ven i nød!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte tis i stof sofa
  • Sahra H
    Sahra H Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
    #2   27. jan 2017 Tak, det var en god mulighed. smiley

• #3   27. jan 2017 Først vil jeg starte med at sige at din brug af Rodalon ved nærmest at hælde det ned i sofaen, nok ikke var det smarteste træk. Rodalon er yderst vigtigt for katte og bør derfor skylles efter med rigeligt vand efterfølgende. Men forstår godt din desperation.

Et middel der kunne hjælpe og ret billigt oveni er lagereddike, eddike tager dårlig lugt, så det kunne være en rimelig god mulighed, ved der er en anden der har haft heldet med sig ved brug af eddike i sofaen. Men vigtigst er jo sådan set at du får suget mest muligt at urinen ud af sofaen, det gør du nok bedst ved at vaske sofaen i varmt vand og evt eddike og så drysse et lag kartoffelmel ud på det våde, lade det sidde natten over, støvsuge det op og vaske igen, proceduren skal nok gentages nogle gange for at løse problemet, og så er jeg ikke 100% sikker på at du ikke vil kunne lugte urin en varm sommerdag, det er svært at få urin ud af en sofa, men det er jo forsøget værd.

(Kartoffelmel er super til at suge fugt og derfor altid det første man drysser på når et dyr har haft er uheld efter man har tørt op så grundigt man kan)

• #4   29. jan 2017 Prøv at kigge på det produkt der hedder R10. Det har jeg været glad for og jeg ved det tager lugten. Da jeg havde kattedør brugte jeg det hvis der havde været en fertil kat og pisse udenfor og man kunne lugte det helt ind i stuen og det virkede vær gang. Pas på med ikke at overdosere. Du skal så finde noget du kan vaske sofaen med ved siden af da det kun fjerner lugt.

• #5   16. feb 2017 Har du prøvet med kattegrus? Det tager også meget lugt, eller måske vanish ?

Kommentér på:
Katte tis i stof sofa

Annonce