Så gik den ikke længere :( Så gik den ikke længere :(
Min kat Mibber på ca 1 år er en meget aktiv, og eventyrlysten kat. Hun hopper op på ALT. Selv op på kanten af dørene, hvor hun lige så fint balancere rundt. Men for ca. 2 måneder siden fandt hun ud af, at hun kunne springe op oven på køkkenskabene, og jeg kan intet gøre for at forhindre det. Jeg tænkte at det værste der kunne ske var, at hun væltede noget ned.
Men så i dag hører jeg hende miave hjerteskærende ude fra køkkenet, og jeg går ud og kalder på hende, men hun kommer ikke frem. Jeg kan høre hun sidder inde bag ved noget, og jeg tjekker alle skabe, da hun også kan lukke skabe op ( -.- ) men ingen Mibber. Så ser jeg Bou nede ved gulvet skrabe på panelet under køkkenet, og jeg opdager at Mibber sidder inde bag ved gulvpanelet, og i mellem køleskabet og væggen Jeg finder ud af, at oven på køleskabet er der et mellemrum på ca 15 ca fra køleskabet og indtil væggen der bare er dækket med en lodret plade, men der er altså ikke lagt en plade oven på køleskabet, så der er jo hul ned. Om Mibber selv er hoppet derned ( ca 2 meter ned) eller er faldet ved jeg ikke, men der sad hun altså. Inde bag ved væggen.
Så fat i telefonen og ring til min far og min papfar, der ret hurtigt kom og fik køleskabet flyttet ud, og skruet pladen af og ud sprang Mibber. Hun er ikke kommet til skade, bare meget støvet
Puha hvor blev jeg bange, men det endte godt. Og ja, vi har lagt en plade over hullet så det ikke sker igen. Heldigvis er Mibber den eneste, der kan kommer derop.
På billeder er det Mibber oppe på køkkenskabene der piller legetøj ned til Siri
Det var en lille lørdags roman herfra.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Godt det endte godt
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.130
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
Og godt og høre at i har fikset problemet
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
apr 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 10
Chiko valgte også og tage et bad i toilettet her forleden dag da vi havde en vvs'er på besøg for at sætte nyt toilet op.
Den kære mand var bare gået ned i bilen for at hende noget værktøj og da han kommer op igen, kommer han ind til mig i soveværelset (var ved og ligge tøj sammen) og siger pænt; øhh jeg tror din kat prøver og sige, at den gerne vil i bad. og ganske rigtigt den lille mis sidder nede i toilettet plask våd
hmm.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Men altså, hun går ikke derop efter maden. De har tørfoder til rådighed 24/7. Hun går på opdagelse deroppe, og piller hundens aflagte legetøj ned
jan 2013
Jeg udnytter selv dette med vilje hjemme hos mig, fordi jeg gerne vil have min huskat aktiveret. Derfor ligger jeg en smule tørkost i den rute, som jeg ønsker at hun skal gå i stuen. I alle vindueskarme, oven på et skab og på alle hylder på kradsetræet. Nu går hun ruten 5-6 gange dagligt og får masser af motion - det er sjældent hun spiser al maden - hun skal bare lige tjeke at det ligger der endnu - eller om jeg har lagt noget nyt - og hun er rigtig glad for det, vil helst have sin tørkost på den måde ;O) Hvis du vil have din kat væk fra køkkenskabene, så fjern al kattemad derfra og læg i stedet noget, som en kat ikke ville bryde sig om i en periode....prøv dig frem. Start f.eks. med en skål med citroner (katte hader den lugt) - hjælper det ikke så riv lidt citronskal og læg rundt deroppe eller lidt citronsaft i en periode på et par uger. Når du har vundet slaget, og hun har fravalgt den post på sin rute, kan du roligt gøre rent igen.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
jan 2013
Så gik den ikke længere :(