{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Jeg er skuffet..! {{forumTopicSubject}}

Ja, det må jeg godt nok sige at jeg er, over at finde ud af at der er en MUS som har bygget rede og hygget sig i et af mine køkkenskabe! Når man bor sammen med hele 3 katte! Hvad sker der lige, kom da ind i kampen I dovne kræ smiley

Øv altså, hvor er det herreklamt!

Hvad vil I råde mig til, når nu mine katte tydeligvis ikke kan gøre deres arbejde ordentligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er skuffet..!
  • #3   8. apr 2013 Ja, de får i hvert fald en opsang, man føler sig jo nærmest forrådt i sit eget hjem!

• #4   8. apr 2013 En enkelt gang her i vinters forvildede en mus sig ind i mit køkken.... der stod 5 katte foran den samme køkkenlåge og stirrede ....

Jeg lukkede alle låger op... og trak komfurskuffen ud... inden jeg gik i seng ... ca en time efter lød der en masse larm.... og har ikke set en mus indenfor siden smiley

Husk de kun kan fange musen hvis de har adgang til kræet smiley

Men en kraftig opsang er vist helt på sin plads her smiley

• #5   8. apr 2013 smiley ja de må da lige ha et motivations møde de katte..

Men som G. H på peger så skal kattene jo have adgang til musene for at have mulighed for at fange dem..

Jeg har også fra tid til anden mus i mit ene køkkenskab, heldigvis er det kun det ene under vasken som musene kan komme ind i, så der står fast en musefælde, for mine 2 luksus dyr er ikke de bedste musefangere, eller det vil sige de er gode musefangere men ikke gode musedræbere smiley

• #6   8. apr 2013 Ja det er jo rigtigt nok at de skal kunne komme til dem, men jeg havde da nok forventet en eller anden form for "advarsel" eller reaktion fra dem. De kunne jo passende have sat sig foran lågen og miavet højt! smiley

Men nu har jeg sendt manden ud efter en musefælde, så det må blive løsningen på det problem. Jeg synes bare det er SÅ klamt, normalt kan jeg lide alle slags dyr, men når de bryder grænsen og bevæger sig ind i ens hjem er det bare for ulækkert smiley Ad ad ad..

• #7   8. apr 2013 Et godt råd er at lade musefælden med rosiner og syltetøj, det har jeg hapset en del mus på, da kød og ost bare bliver tørt og musene ikke gider det, samt det mister sin duft, hvor i mod rosiner holder længere og syltetøj er dejlig klistret, så musene ikke snupper rosinerne uden at fælden klapper smiley

• #8   8. apr 2013 Forkert race Camilla smiley Den var ikke gået her i huset. Heller ikke udenfor, hvor "vildmissen" Fritz kommer og viser madmor fangsten.

• #9   8. apr 2013 Er enig med Marianne. Det er sørme ikke alle katte der ved hvordan og hvorfor de skal fange en mus. Det skal de have lært hjemmefra af missemor - det er i den tidlige barndom de lærer alt om at være kat. Så er moren en erfaren entuissiastisk musefanger, så er hendes afkom det også. Jeg har en Perser, som ikke aner hvad en mus er eller hvad man skal gøre med den, for det har han eller hans mor aldrig lært. Min huskat derimod begyndte at fange mus i sommers, så det må hun have lært - hendes mor var udekat. Når hun bringe en mus til Romeo som gave, vender han om på hælen og går ;O) - det pjat gider han ikke. Tror også at de skal synes det er en sjov jagt. Der er nok forskel på at jagte på en mark eller inde i et køkkenskab ;O)

• #10   8. apr 2013 Tak for rådet, jeg prøver med rosiner og syltetøj, frem for den Klovborg ost min kæreste har købt til musen smiley

Ja, perserne er nok ikke så katteagtige når det kommer til stykket, næste gang må jeg have mig en tyrker kan jeg høre smiley Eller en god gammeldags huskat.

• #11   8. apr 2013 Ja Camilla, det sidste er det jeg har udenfor, den er ret effektiv smiley

• #12   8. apr 2013 Jeg bliver nok nød til at få mig en huskat så, for at løse dette nye opståede problem smiley

Tak, I har givet mig et rigtig fint og holdbart argument for at udvide katteflokken, haha smiley

• #13   8. apr 2013 Haha - var ikke lige klar over at det også var Persere du havde - så giver den manglende interesse for at fange mus jo så meget mere mening ;O) Sorry - men persere har intet jagtinstinkt - kun efter fluer, hvis de gider ;O)

• #14   9. apr 2013 Ja, der er i hvert fald her tale om katte der ikke ønsker råfodring smiley

Jeg havde helt sikkert vidst hvor jeg havde mine huskatte hvis jeg havde mus - de havde siddet klistret til skabet - omend ikke andet så for at finde ud af hvem der lavede puslelyde:)

• #15   9. apr 2013 Uhh mine huskatte kendte heller ikke til det med mus før de fik lov at komme ud for 2 somre siden ^^^De kendte kun til at fange fluer og det var kun den ene der gad.

Selvom deres mor var en gårdkat så havde hun ikke fået lov at tage killingerne med ud af huset inden de blev 12 uger så deres mor fik ikke chance for at lære dem at jage men det har de så begge 2 lært nu... Igår fandt jeg en due uden for kattelemmen en af dem havde slæbt med hjem. gudskelov kunne den ikke komme igennem lemmen XD

Men det er ikke altid lige fedt at have en fritløbende jæger... nogle gange tager de lidt "legetøj" med hjem......

• #17   9. apr 2013 Hahahaha! det kan jeg lide! 4 katte der stirre på en mus som spiser deres mad XD Det var ikke gået her, det er mine alt for mad glade til hehehehe

• #18   9. apr 2013 Hahaha Gitte, det skulle du sørme have optaget og lagt ud på youtube eller facebook eller herinde. Det gad jeg godt have set :O) Er din kat en ren Exotic eller Perser/exotic - tror der er lidt forskel i aktivitetsniveau der. Romeos mor var ren Perser og hans far var ren Exotic...En Perser (de originale langhårede) er designet til at ligge stille i sofaen - dog har min Romeo aldrig vidst det, for han har altid været meget aktiv, men tror det skyldes exotic-genet ;O)

• #20   12. apr 2013 Jeg vil lige fortælle hvad der videre er sket..
    Min mand satte en musefælde op, og to gange snød musen ham ved at spise osten, udløse fælden og slippe væk. Så ingen mus. Jeg sagde at nu ville jeg snart have en ny kat som kunne fange mus, men så fik han fat i en rottefælde og i dag måtte musen lade livet i sin søgen efter mad - den sad i fælden i dag, helt stendød. En ordentlig mother fucker mus! Den var alt for stor til den lille fælde, så det var godt vi fik en rottefælde smiley

Da jeg så vil vise mine kære katte musen, for at de skulle vide hvad en mus er, sker der følgende: Den første kat løber væk i rædsel da jeg ville vise hende musen, den næste snusede lidt og den sidste kiggede bare uinteresseret og gad slet ikke se nærmere på den. Mon der er returret på kræene??
    smiley

• #21   12. apr 2013 Ja det er så ikke de store musefangere du har der smiley

• #22   12. apr 2013 Som én der gerne vil opdrætte persere, må du da vide at de ikke har det gen..;O)
    Min perser er præcis ligedan - han aner ikke hvad en mus er, hvad han skal med den og at det overhovet kan spises. Han drejer om på "hælen", når Po er så flink at komme med en mus til ham - død eller levende ;O) Han har så heller aldrig leget med legetøjsmus - er mere til bolde ;O) Mit råd, når det nu hænder i får mussebesøg - anskaf jer en huskat fra landet - en killing, hvis mor har været udekat. Min PO har lært at jage af sin mor, selv om hele killinge-tiden foregik inde i en lille to-værelses lejlighed, så må hun have vist dem jagt-lege - selvfølgelig er der også noget af der er instinkt - og der er det Persere overhovet ikke fødes med ;O)))

• #23   12. apr 2013 Nøj jeg ville få det kræ byttet... de er jo behæftet med fejl... smiley ;) smiley

• #25   13. apr 2013 Gitte - så har din jo haft "genet" og lært det hjemmefra - vær glad for det ;O) - Har selv engang boet i et gammelt hus på landet fuld af mus - sammen med Romeo, som intet gjorde - istedet for at anskaffe en "mussefanger", valgte jeg dog at flytte - de rendte også på loftet og indeni væggene. Huset var klar til nedrivning, for alt var galt viste det sig.

• #26   14. apr 2013 Hi, hi, hi - undskyld at jeg griner, men at en kat flygter fra en død mus???
    Den må helt klart have en komosomfejl el. lign smiley :D smiley

• #27   14. apr 2013 ja,ja - og forsvarsløse fugleunger, som er faldet ud af reden er han hunderæd for....- så meget jagtinstinkt har han ;O))) hihi

• #28   14. apr 2013 Det lader til det ligger til perseren at være museforskrækket smiley

Godt vi fik sat en rottefælde op i stedet, hehe.

• #29   14. apr 2013 Sjov historie:)

Jeg må sige, jeg har også undret mig over det med hvor de lærer at mus = mad.

Feline er udelukket indekat. Hun havde aldrig set en mus, mens vi har haft hende. Men en aften slap der en levende mus ind i stuen, mens vi boede hjemme hos mine svigerforældre. Deres egen kat gad ik jage den (det var den der afleverede den), deres tilløberkat gad heller ik, så vi prøvede at sætte Feline ind i stuen til den. Hun vidste med det samme, hvad det gik ud på! Hu hej hvor det gik, og små 10 min senere var musen helt pacificeret, så den kunne sættes udenfor.

Og vi har nemlig mange gange talt om, hvor hun dog vidste fra, hvad hun skulle. Selvfølgelig er det et instinkt, men hendes mor har da sikkert også lært hende noget så, kan jeg høre fra jer andre.

Men nu er hun jo også en fin lille huskat:) Verdens bedste musefangere;)

• #30   14. apr 2013 Min Romeo har fuglefobi. Da jeg fik ham havde jeg en undulat - Julie - den elskede larm og ballade, så dens bur stod åbent midt på stuegulvet hos min eks-kæreste. Da jeg kom hjem fra min udstationering i Norge med Romeo, var han 11 mdr. og ville hele tiden irretere undulaten ved at side på vagt uden for buret og hamre på tremmerne. Pludselig en dag blev det for meget for Julie, som fløg ud og satte sig på hovedet af Romeo og baskede med vingerne og skræppede. Romeo blev så bange, at han fløg ind i sin transportkasse og lå der og rystede - siden har han haft fuglefobi - det må også have været en skræmmende oplevelse. Men det hjalp - Julie fik fred for ham ;O)))

• #31   17. apr 2013 pfffffffffffff.... hihi så kunne Romeo lære det! side og slå på tremmerne tsk tsk slemme kat smiley
    mine 2 har bestemt ikke fugle fobi selvom Macro blevjagtet af en krage på størrelse med ham selv... for her i sidste uge fandt jeg en gave i form af en død due uden for kattelemmen. de var for stor at få med ind til Moar smiley

Kommentér på:
Jeg er skuffet..!

Annonce