{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Skuffet..!!! :'( {{forumTopicSubject}}

Jeg er faktisk ret skuffet over, hvordan folk behandler hinanden her... smiley
Jeg oplever tit at folk afviser andre katte herinde, fordi nogle billeder er sløret og endnu mere fordi der ikke er skrevet nok i sin kat's profil eller sin egen...
Jeg synes det er forkasteligt at folk opføre sig på den måde og ikke se ud over egen næse...!!
Tekst osv. kan altid komme senere og der er faktisk mange børn som ikke ved hvad det vil sige at skrive en fed profiltekst om deres kat.??
Jeg er virkelig forarget over dette.!!
Hvis min profil bliver slettet pga. dette sure opstød, så ønsker jeg alle en rigtig glædelig jul samt et godt nytår.. smiley
Jeg håber virkelig i vil tænke jer om en ekstra gang og se posivit på alle de skønne katte som gerne vil bydes velkommen.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet..!!! :'(
  • #1   4. dec 2014 Det er et galleri, så tekst og billeder skal være i orden. Det hedder opretningskravene og de er ens for alle. Er du utilfreds med det, så du må du jo lade være med at være herinde (:

• #2   4. dec 2014 Men generelt så jo, tonen er hård herinde, folk er snævresynede og dømmende. Men det er desværre åbenbart tilladt at opfører sig sådan.

• #3   4. dec 2014 Som Sandra siger det.

Det er sådan siden herinde her, altså et galleri, for at vise dyrene frem. Bazoo har opsat kravene som de er. Er du utilfreds, kan du klage til bazoo smiley

• #4   4. dec 2014 Jeg vil lige kommentere her, jeg afviser ikke fordi der mangler tekst, men jeg skriver en kommentar om at gen ikke vil godkende før der er en beskrivelse, jeg kræver ikke en halv roman med blot et par linjer der beskriver lidt om katten.

Men hensyn til billeder, så afviser jeg ikke hvis 1 billede er sløret, men hvis alle billeder er uklare, der ikke er de påkrævede 5 forskellige billeder eller hvis billederne ikke er af samme kat så afviser jeg eller skriver en kommentar.
    Det er jo et galleri ergo bør man vel kunne se hvad billederne forestiller samt følge de få regler der er.

• #5   4. dec 2014 Et galleri er til at kigge på og med overskrift 8)
    Det jeg mener med det er at gi folk en chance for få skrevet en bedre tekst. Det er jo ikke en dating profil der skal laves el.??? smiley
    Jeg kan gi mig selv som eks. Fik uventet gæster midt i jeg var igang med at skrive, så måtte bare hurtig trykke opret...og havde kun haft min kat i en uge, så ret begrænset i tricks osv...
    Er jeg virkelig den eneste der oplever dette.!!!!

• #6   4. dec 2014 Den er jeg med på Heidi smiley

• #7   4. dec 2014 Men så er det vel ikke værre end at den bliver afvist, du kan redigere i teksten og søge ind på ny?

Jeg har virkelig svært ved at se dramaet i det smiley

• #8   4. dec 2014 Jeg synes bare det er en mærkelig måde at behandle folk på og som ikke ved hvordan man gør og bør gøre.
    Det er nok bare mig der er åndssvag og ser det positive i alle og for mig der mest er til billeder frem for tekst

• #9   4. dec 2014 Der er nok andre gallerier, hvis man ikke er tilfreds med reglerne herinde. smiley

• #10   4. dec 2014 Det er jo også tilladt at skrive i teksten at man lige har fået katten og ikke kender den så godt endnu og der vil komme mere tekst senere, hvis så billederne er i orden så har jeg ikke oplevet profiler blive afvist, når der er en forklaring på en sparsom tekst.

• #11   4. dec 2014 Det ved jeg ikke lige noget om Susanne smiley Jeg vil bare andre det bedste. smiley

• #12   4. dec 2014 Er helt med på det er mig der har et problem smiley

• #15   4. dec 2014 Så faktisk lige i TV forleden, at når folk skriver på fb og andre sites, så skriver de med hjertet og mavefornemmelsen og slår hjernen fra.

Måske er det bare derfor at tonen er som den er?

Jeg afviser ingen katte, jeg mener at alle katte er lige velkomne - og på en måde så kan brugeren jo også føle sig uvelkommen.

• #16   4. dec 2014 Ja Mirjam man skal passe på med hvad man skriver, måde og omsorgsfuldhed for børn smiley

• #17   4. dec 2014 Lige det jeg mener "de tre tosser" smiley

• #20   4. dec 2014 Hvor meget er lidt tekst.?

• #22   4. dec 2014 Okey det kommer bag på mig smiley

• #24   4. dec 2014 Jeg har set gallerier med ganske fin tekst (4-5 linjer i hvert felt) få udstemmer pga. mangelfuld beskrivelse. Og billederne var rigtig fine, så det var ikke der den trykkede... Så jeg tror lige så meget det er hvad hver enkelt bruger synes er tilstrækkelig tekst... Jeg er fint tilfreds med et par linjer til hvert felt.
    Men det er jo det der er det dumme ved det her indstemnings system... Folk har hver deres mening om hvad der er tekst nok, og nogle tolker også retningslinjerne på deres egen måde smiley

Men generelt synes jeg ikke det er et problem herinde, at folk stemmes ud uden grund smiley
    Selvfølgelig hvis der slet ingen tekst er i nogle af felterne, så får de altså en udstemme herfra smiley Eller hvis der er 5 ens eller fuldstændig slørede billeder.

• #25   4. dec 2014 Nej det ved jeg godt smiley Men jeg er opdaget til at være høflig, imødekommene og se det positive i alle. smiley
    Mine mottoer er: "Man skal behandle andre som man gerne selv vil behandles" og "giv alle en chance"..

• #27   4. dec 2014 Du kan gå ind på profilen af min Afrodite. Hun fik også nogle udstemmer, da hun blev oprettet. smiley

• #28   4. dec 2014 Der er de regler der er..

Hvis man ikke gider gøre sig umage, hvorfor skal folk så stemme en ind?

Det er ikke en ret at være herinde smiley

• #30   10. dec 2014 Louise, dit indlæg er da med til at ligge en dårlig stemning.

Nu har de fleste, der har "dyre" racekatte også huskatte eller blandinger, så jeg ved ikke lige, hvor du vil hen med den bemærkning.

Desuden er en huskat stort set næsten lige så dyr, hvis man er en ansvarlige katteejer og får sin kat neutraliseret, vaccineret og mærket. smiley

Faktisk har jeg foræret en "dyr" racekat væk til min venindes datter. Så hun kan også prale af, at hun har en "dyr" racekat. smiley :D smiley

Ved du iøvrigt, hvad der gør en racekat dyr? Og vidste du, at skulle en opdrætter have alle sine udgifter på den enkelte killing inddækket, så skulle prisen faktisk være lidt højrere?

• #32   10. dec 2014 Louise L
    Jeg er ked af at du syntes du har fået en dårlig velkomst, men samtidig vil jeg sige at det indlæg du her har skrevet ikke ligefrem fremmer din oplevelse for det lyder noget nedladene i mine øre, hvis du tjekker KG så vil du opleve at der er langt flere huskatte og blandingskatte oprettet end der er racekatte.
    Jeg er selv stolt ejer af 2 huskatte, men kunne aldrig finde på at se ned på racekatteejere som det lidt lyder til at du gør, du lyder i hvert fald til at mene at de tror de er mere end andre og det er langt fra den oplevelse jeg har.

• #33   10. dec 2014 Syntes vi læser Louise L's opslag forskelligt for jeg er enig med hende. Jeg læser det ikke som om hun taler ned til racekatte men bare at hun syntes der skal være plads til alle her og at hun syntes vi alle lige skal klappe hesten før vi skriver så vi skriver noget vi kan være bekendt og ikke nedgøre andre. Der er flere måder at skrive på og man kan da godt skrive det man mener uden at virke nedladene og ja alle i min verden får en chance og jeg kunne ikke drømme om at behandle andre menneske nedladene vi er alle lige meget værd og bør behandles efter det ?? god jul og godt nytår alle sammen ??

• #37   10. dec 2014 Jeg kan ikke rigtigt genkende at KG skulle være så negativt, som det bliver fremstillet i denne tråd af enkelte brugere. Faktisk synes jeg at KG er noget mere "afslappet" end flere af de andre gallerier der findes. Jeg, og min blandingskat, har i hvert fald fået en dejlig start herinde smiley
    Ja, der findes regler som skal overholdes, og bliver de ikke det har alle jo ret til at afvise eller oplyse om reglerne. På den måde får vi jo et galleri alle nyder godt af, med gode og indholdsrige profiler.
    Og... så tror jeg man skal huske på at mennesker der er herinde er meget passioneret omkring katte, og derfor kan holdninger og meninger blive udtrykt lidt hårdt nogen gange.

• #38   10. dec 2014 Louise, kan du så fortælle mig, hvorfor flere racekatte er blevet stemt ud, inden udstemme-systemet blev lavet om?

Som udstemme-systemet er pt., kan man stort set ikke få en kat stemt ud. smiley

• #42   10. dec 2014 Blandet mig lige i mit opslag smiley
    Jeg synes der er sket sådan en super positiv ændring siden jeg lavede opslaget og det er jeg bare så glad for at se og læse at folk lige giver hinanden en chance for måske lige uddybe sin kats profil... smiley

• #43   10. dec 2014 Vi vil helst være glade og rare, men når man gang på gang får smidt i nakken, at man er snobbet, fordi man har racekatte, og at man kun må være herinde, hvis man har racekatte, ja så kan man godt blive lidt stram i masken.

Jeg oprettede mig første gang i 1998. Dengang ejede jeg ikke en eneste racekat.

At jeg så 12 år senere blev registreret opdrætter, det var fordi, at sider som denne vækkede min nysgerrighed for de forskellige racer, og jeg må inddrømme, at Maine Coon har vundet mit hjerte.

Det betyder dog ikke, at jeg ikke holder af andre racer eller katte. Min drøm er at få en orientaler, og min lille kæledægge er en hittemis/huskat.

profilbillede
  • #48   10. dec 2014 Louise, jeg er da ked af at det er din oplevelse af KG. Desværre, tror jeg du måske ubevidst, måske bevidst, har trådt rigtigt mange over tæerne med denne sætning:

"men helt seriøst så synes jeg mange folk virker direkte fjendtlige og nedværdigende hvis ikke man lige præcis har en eller anden dyr race kat at vise frem..."

Og helt ærlighed forstår jeg godt reaktionerne på formuleringen, da den ikke ligefrem indbyder til positiv stemt debat..

• #49   10. dec 2014 Syntes bestemt KG er et sted for alle også den opfattelse jeg har.

Desværre må man konstatere at nogle bare bliver ved med "at tærske langhalm" i et emne. Det er lige det eneste negative jeg til tider oplever her inde.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #50   10. dec 2014 Hej Louise L

Jeg har lige være inde på din kats profil og se. Det er en 10 årig pige der har skrevet i din katteprofil
    ---"Du har for lidt beskrivelse"---- Så tag det ikke så tungt, Vi er nu meget søde herinde, men svært når vi alle er så forskellige, så kan det ikke undgås nogle gange at der kommer misforståelser. smiley

Håber du holder lidt ud i nu og forhåbentlig finder ud af at her er nu meget rart at være. smiley

Kan du have en rigtig dejlig jul. smiley

• #51   11. dec 2014 dette er måske ikke det bedste billede af min dejlige og meget kælen mainnconn men jeg prøver så godt at jeg kan da jeg er ret ny på nettet og vil meget gerne være med i alt hvad der sker.til kommentar ang racekatte fik jeg min da jeg blev alene,og det er det bedste.har også en meget fin stamtavle ,men den skal jeg ikke bruge til noget trods julies mor og far har vundet rigtigt mange præmier.

profilbillede
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #52   11. dec 2014 Lige nu afventer optagelse af en Huskat og en Racekat og begge med meget lidt tekst, men Huskatten har lige nu fået 10 afviserpoint og kun 4 velkomstpoint. Mens Racekatten ikke har fået nogen afviserpoint, men 10 velkomstpoint.

Det undre mig lidt. Så kan jeg godt forstå at der er nogen der synes at Huskatte ikke kommer så let ind, selv om begge katteprofiler har lige lidt tekst. smiley

• #54   11. dec 2014 Jeg gør personligt aldrig forskel. Hvis jeg mener, at katten skal afvises, så gør jeg det helt uden at skelne mellem racer. smiley

• #56   11. dec 2014 Lone h

Det er indenfor klubberne lovpligtigt at stamtavle følger kattene.
    Derfor kan det være så svært at tro på, når man hører den der "den skal ikke bruges til noget"

Nej, men en opdrætter, bør aldrig lade en kat gå videre, uden stamtavle.

• #57   11. dec 2014 En registreret opdrætter MÅ ikke sælge en kat, uden at stamtavlen følger katten.

Kommentér på:
Skuffet..!!! :'(

Annonce