Simpelthen så skuffet! {{forumTopicSubject}}
Som de fleste herinde nok har læst sig til i diverse tråde, så har jeg for nyligt anskaffet mig en kat, Blubbe. Efter to ugers tid med Blubbe så jeg, at hendes mave var udspilet og hård at røre på. Jeg søgte råd herinde om hvad det kunne være, og flere nævnte både orm eller drægtighed. Jeg troede umiddelbart at det var orm, da Blubbe altid (efter sælgers udtalelser) har været indekat og kun gået sammen med en kastrat. Da den anden mulighed så viste sig at kunne være orm, så tog jeg fat i dyrlægen for at få hende tjekket. Dyrlægen kunne så fortælle mig at Blubbe var gravid, endda så gravid at hun skulle føde inden længe. Jeg blev naturligvis meget skuffet, og overrasket. Dette var om fredagen. Jeg skrev et brev til sælger før jeg tog til dyrlægen, for at høre hende om hun vidste hvornår Blubbe sidst havde fået ormekur. Jeg fik aldrig svar. Jeg skrev endnu en besked i løbet af lørdagen hvor jeg fortalte, hvad dyrlægen havde fortalt mig. Stadig intet svar. Jeg ringer så til sælgerens mobiltelefon og får fat i sælgerens eks-mand, der siger at hun er på ferie og kommer tilbage om onsdagen. Jeg forklarer ham kort, at Blubbe er gravid, om han har en idé om hvad der kan være sket? Han siger så gud, næææ, men hvis nu vinduet har stået åbent og hun er hoppet ud en times tid.. Jeg tænker så, nå, men Blubbe var da ellers inkarneret indekat. Jeg aftaler med hendes eks-mand at jeg ringer til sælger om onsdagen. Nu har jeg så siden onsdag ringet gentagende gange, og fået telefonsvarer med det samme jeg ringede op. Jeg har lagt beskeder på telefonsvareren, her på kattegalleriet og jeg har endda kontaktet hende igennem facebook nu for at få svar fra hende!
Jeg synes simpelthen ikke det kan være rigtigt at man sådan flygter fra ansvaret !
Hvis blot sælger havde fortalt mig at Blubbe var gravid første gang vi kom på besøg, så havde der ikke været noget problem. Der er selvfølgelig muligheden for at hun simpelthen ikke vidste det - men alt tyder jo på det modsatte når hun så tydeligt undgår mig. Øv, hvor er jeg skuffet.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 40
Dyrlægen sagde også at en af killingerne havde et stort hovede, som kunne give komplikationer under fødslen og muligvis resultere i at et kejsersnit var nødvendigt. Det er selvfølgelig ikke sælgers skyld, men jeg synes alligevel det er mange penge pludseligt at skulle af med, især når man får at vide at "katten er sund og rask" - hvilket hun selvfølgelig også er, men hun er også drægtig!
Nej, jeg vil bestemt ikke af med Blubbe, hun er jo en skøn kat. Men jeg synes heller ikke det er iorden, det som sælger har gjort.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Der er ligesom gået mode i opdrættere er nogen store stygge uhyrer ...
maj 2010
nov 2008
Iøvrigt, hvorfor køber du en fertil kat? Der er masser af kastrater til en billig penge - og så ville du ikke have det problem.
Hvordan kan dyrlæge sige killingernes hoveder er store? Især på en hunkat man ikke pæcis ved hvor langt er henne - blev hun scannet?
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 49
Jeg forstår virkelig godt hvis du er indebrændt.
Jeg syns det er dårligt af dem der skriver i denne tråd og er imod dig, for du er virkelig blevet taget ved næsen!!! Det er meget imod købeloven, for hun har langt fra beskrevet "varen" som den er.
Jeg kan udmærket forstå at du gerne vil have en snak med hende, og en forklaring på situationen.
Og at du gerne vil beholde Blubbe, er jo også klart. Du havde jo bare købt en kat som du ikke havde regnet med at du skulle have killinger med.
Det er virkelig dårligt gjort af hende!
Jeg håber du får fat i hende.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 49
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 43
Jeg har selv prøvet lidt af det samme med en hunkat vi fik, vi fik af vide hun var ordnede og hun gost kunne være ude kat men tre mrd. senere var hun gravid, men vi klaret da de 5 små pus der kom og hun blev ordnede bagefter.
pøj pøj med hende
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
Jeg forstår godt at hun ikke ville udlevere katten til mig så jeg kunne finde den et hjem. Jeg ville sku også have en dårlig smag i munden når man havde ladet katten rende ud og blive parret..
Synes at det havde været mere "acceptabelt" hvis hun bare havde været ved at der var en mulihed for at kunne være drægtig.
Jeg må indrømme at uanset hvor flinke folk synes at være osv så har jeg lært min lektie. ALDRIG mere fertile katte ud af huset medmindre de sælges til avl.
maj 2010
Hanne - Da jeg så Blubbe første gang kunne jeg intet se på hende, om det så har været fordi jeg ikke har kigget ordentligt efter ved jeg ikke - Blubbe er min første kat. Men min mor har katte, og har også haft katte da jeg boede hjemme. De er dog hanner. Så jeg er desværre en af dem, der ikke lige med det samme ved, hvad der kendetegner drægtighed.
nov 2008
"ALDRIG mere fertile katte ud af huset medmindre de sælges til avl
og slet ikke fra en der har været bruger her i mange år og har set hvordan det foregår - det finder jeg sørgeligt!
"fru hansen" der sælges til, tja, hun er måske ikke klogere - for ihhh hvor er det sødt ... Den mulighed skulle hun nu aldrig ha' haft - al detr søde går alt for hurtigt af ...
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Jeg forstår godt din frustration. At få at vide man køber en INDEKAT og så viser det sig det var en overdrivelse, er falsk deklaration.
Du kan desværre ikke rigtig gøre så meget dog. Men godt du har givet hende muligheden for at forklare sig.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Men det ville selvfølgelig være rart hvis du kunne få et vide om det var indehankatten der er faren eller en tilfældig strejfer. Synes der tegner sig et billede af det sidste.
Og det med at se om en hunkat er gravid. Nogle katte viser det tydeligt omkring 3 uger og andre først senere. Så jeg vil nu ikke sige at du skulle kunne vide dette.
Det eneste dette kan bruges til er at der altså findes mennesker der bare er ligeglade med kattene og evt tidl aftaler. Og så må du/vi lære af dette.
Nyd du Blubbe-pigen og hendes killinger og lad være med at bruge mere krudt på sælger, det er hun bestemt ikke værd.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 90
Held og lykke med det hele, og tag ikke de negative kommentare for nært. Der er bare nogle der ikke kan finde ud af at skrive sammen på en ordenlig måde, og som mener folk er idioter hvis de ikke tænker, mener og handler på samme måde som de ville have gjort :o)
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
jun 2005
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
jun 2005
Simpelthen så skuffet!