{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Simpelthen så skuffet! {{forumTopicSubject}}

Som de fleste herinde nok har læst sig til i diverse tråde, så har jeg for nyligt anskaffet mig en kat, Blubbe. Efter to ugers tid med Blubbe så jeg, at hendes mave var udspilet og hård at røre på. Jeg søgte råd herinde om hvad det kunne være, og flere nævnte både orm eller drægtighed. Jeg troede umiddelbart at det var orm, da Blubbe altid (efter sælgers udtalelser) har været indekat og kun gået sammen med en kastrat. Da den anden mulighed så viste sig at kunne være orm, så tog jeg fat i dyrlægen for at få hende tjekket. Dyrlægen kunne så fortælle mig at Blubbe var gravid, endda så gravid at hun skulle føde inden længe. Jeg blev naturligvis meget skuffet, og overrasket. Dette var om fredagen. Jeg skrev et brev til sælger før jeg tog til dyrlægen, for at høre hende om hun vidste hvornår Blubbe sidst havde fået ormekur. Jeg fik aldrig svar. Jeg skrev endnu en besked i løbet af lørdagen hvor jeg fortalte, hvad dyrlægen havde fortalt mig. Stadig intet svar. Jeg ringer så til sælgerens mobiltelefon og får fat i sælgerens eks-mand, der siger at hun er på ferie og kommer tilbage om onsdagen. Jeg forklarer ham kort, at Blubbe er gravid, om han har en idé om hvad der kan være sket? Han siger så gud, næææ, men hvis nu vinduet har stået åbent og hun er hoppet ud en times tid.. Jeg tænker så, nå, men Blubbe var da ellers inkarneret indekat. Jeg aftaler med hendes eks-mand at jeg ringer til sælger om onsdagen. Nu har jeg så siden onsdag ringet gentagende gange, og fået telefonsvarer med det samme jeg ringede op. Jeg har lagt beskeder på telefonsvareren, her på kattegalleriet og jeg har endda kontaktet hende igennem facebook nu for at få svar fra hende!

Jeg synes simpelthen ikke det kan være rigtigt at man sådan flygter fra ansvaret ! smiley
Hvis blot sælger havde fortalt mig at Blubbe var gravid første gang vi kom på besøg, så havde der ikke været noget problem. Der er selvfølgelig muligheden for at hun simpelthen ikke vidste det - men alt tyder jo på det modsatte når hun så tydeligt undgår mig. Øv, hvor er jeg skuffet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Simpelthen så skuffet!
  • #2   4. jun 2010 Jeg ville sådan set for det første have en undskyldning, og så synes jeg måske sælger burde betale den dyrlægetur. Den havde jo været unødvendig hvis sælger blot havde fortalt mig Blubbes situation.
    Dyrlægen sagde også at en af killingerne havde et stort hovede, som kunne give komplikationer under fødslen og muligvis resultere i at et kejsersnit var nødvendigt. Det er selvfølgelig ikke sælgers skyld, men jeg synes alligevel det er mange penge pludseligt at skulle af med, især når man får at vide at "katten er sund og rask" - hvilket hun selvfølgelig også er, men hun er også drægtig!
    Nej, jeg vil bestemt ikke af med Blubbe, hun er jo en skøn kat. Men jeg synes heller ikke det er iorden, det som sælger har gjort.

• #3   4. jun 2010 Fordi man er opdrætter har man altså ikke en krystalkugle.

Der er ligesom gået mode i opdrættere er nogen store stygge uhyrer ...

• #4   4. jun 2010 Lis - Sælger var ikke opdrætter, men privatperson smiley

• #5   4. jun 2010 Så burde din forståelse måskle være større?

Iøvrigt, hvorfor køber du en fertil kat? Der er masser af kastrater til en billig penge - og så ville du ikke have det problem.

Hvordan kan dyrlæge sige killingernes hoveder er store? Især på en hunkat man ikke pæcis ved hvor langt er henne - blev hun scannet?

• #6   4. jun 2010 Måske burde du have reageret på de lyserøde digevorter, da du kikkede katten inden du købte hende *SS* de ville hos de fleste have fået alarklokkerne til at ringe *SS*

• #7   4. jun 2010 Hej Sarah.
    Jeg forstår virkelig godt hvis du er indebrændt.
    Jeg syns det er dårligt af dem der skriver i denne tråd og er imod dig, for du er virkelig blevet taget ved næsen!!! Det er meget imod købeloven, for hun har langt fra beskrevet "varen" som den er.
    Jeg kan udmærket forstå at du gerne vil have en snak med hende, og en forklaring på situationen.
    Og at du gerne vil beholde Blubbe, er jo også klart. Du havde jo bare købt en kat som du ikke havde regnet med at du skulle have killinger med.
    Det er virkelig dårligt gjort af hende!
    Jeg håber du får fat i hende.

• #8   4. jun 2010 Hanne - det er jo ikke alle der ved det. Jeg købte tre katte før jeg fandt ud af det. Alle er jo ikke katte eksperter.

• #9   4. jun 2010 Jeg undrer mig meget over din vrede i denne tråd, når man andetsteds kan læse at du slet ikke kan vente og at du er utålmodig fordi du glæder dig.

• #10   4. jun 2010 Sarah jeg kan nu godt forstå dig, jeg synes det er meget dårligt af hende, at hun ikke ringer tilbage. jeg synes også det er flot du vil overtage ansvaret for de ville nok ikke få så meget hjælp med sådan en uansvarlig katte ejer.
    Jeg har selv prøvet lidt af det samme med en hunkat vi fik, vi fik af vide hun var ordnede og hun gost kunne være ude kat men tre mrd. senere var hun gravid, men vi klaret da de 5 små pus der kom og hun blev ordnede bagefter.
    pøj pøj med hende

• #11   4. jun 2010 Jeg er ganske forstående over for sarahs situation.Jeg er "desværre" den person som solgte katten til tidligere ejer.i kontrakten skrev hun under på at hun ville neutralisere blubbe,Det har hun så ikke gjort.. Men hendes ord:hvordan kan en kat blive drægtig når det er en indekat?" Ja hvordan kunne den det???
    Jeg forstår godt at hun ikke ville udlevere katten til mig så jeg kunne finde den et hjem. Jeg ville sku også have en dårlig smag i munden når man havde ladet katten rende ud og blive parret..
    Synes at det havde været mere "acceptabelt" hvis hun bare havde været ved at der var en mulihed for at kunne være drægtig.
    Jeg må indrømme at uanset hvor flinke folk synes at være osv så har jeg lært min lektie. ALDRIG mere fertile katte ud af huset medmindre de sælges til avl.

• #12   4. jun 2010 Annie - Jeg er da gal fordi jeg føler jeg er blevet snydt, i den forstand at hun fortæller mig en ting, men det er en anden ting der gælder. Jeg glæder mig da enormt meget til at få killinger, og som jeg har skrevet i det første indlæg, så ville det være helt okay - så længe sælger havde fortalt mig om situationen! Det er den del af det, der gør mig gal. At jeg var nødt til at gå til dyrlægen for at få det fortalt og derved smide en masse penge efter noget, sælger kunne have fortalt mig. Det er den del, der gør at jeg er gal. Og nej, det handler heller ikke om penge - jeg var jo bange for at Blubbe havde orm, og så skulle hun altså til dyrlægen og behandles uanset hvad det ville koste. Men når det så er drægtighed, ja, så havde det ikke været nødvendigt at trække hende til dyrlægen.

Hanne - Da jeg så Blubbe første gang kunne jeg intet se på hende, om det så har været fordi jeg ikke har kigget ordentligt efter ved jeg ikke - Blubbe er min første kat. Men min mor har katte, og har også haft katte da jeg boede hjemme. De er dog hanner. Så jeg er desværre en af dem, der ikke lige med det samme ved, hvad der kendetegner drægtighed.

• #14   4. jun 2010 Jeg forstår ikke den efterrationalisering:

"ALDRIG mere fertile katte ud af huset medmindre de sælges til avl

og slet ikke fra en der har været bruger her i mange år og har set hvordan det foregår - det finder jeg sørgeligt!

"fru hansen" der sælges til, tja, hun er måske ikke klogere - for ihhh hvor er det sødt ... Den mulighed skulle hun nu aldrig ha' haft - al detr søde går alt for hurtigt af ...

• #15   4. jun 2010 Tag dig ikke af alle de negative, de er overalt her på alt hvad der ender med Galleri smiley
    Jeg forstår godt din frustration. At få at vide man køber en INDEKAT og så viser det sig det var en overdrivelse, er falsk deklaration.

Du kan desværre ikke rigtig gøre så meget dog. Men godt du har givet hende muligheden for at forklare sig.

• #16   4. jun 2010 Sarah. Jeg tror du skal glemme alt om at pågældende henvender sig, det har hun med stor tydelighed vist.
    Men det ville selvfølgelig være rart hvis du kunne få et vide om det var indehankatten der er faren eller en tilfældig strejfer. Synes der tegner sig et billede af det sidste.
    Og det med at se om en hunkat er gravid. Nogle katte viser det tydeligt omkring 3 uger og andre først senere. Så jeg vil nu ikke sige at du skulle kunne vide dette.
    Det eneste dette kan bruges til er at der altså findes mennesker der bare er ligeglade med kattene og evt tidl aftaler. Og så må du/vi lære af dette.
    Nyd du Blubbe-pigen og hendes killinger og lad være med at bruge mere krudt på sælger, det er hun bestemt ikke værd.

• #18   4. jun 2010 så skal hun jo kunne bevise det er hendes kat og så vidt jeg husker står den ikke i hendes navn

• #19   4. jun 2010 Sara - Jeg kan godt forstå du er skuffet over sælgers håndtering af salget (ja muligheden for at hun ikke selv var klar over det, foreligger, derfor kan jeg godt forstå du vil have fat i sælger) Men som Krista N skriver, skal du være forberedt på at hun kan kræve killinger retur. Der ud over syntes jeg det er godt at du tager ansvaret for killingerne :o), og jeg kan godt forstå du glæder dig (ja man kan godt glæde sig over killingerne, og ærve sig over sælger, på en og samme tid!!!!!!!)

Held og lykke med det hele, og tag ikke de negative kommentare for nært. Der er bare nogle der ikke kan finde ud af at skrive sammen på en ordenlig måde, og som mener folk er idioter hvis de ikke tænker, mener og handler på samme måde som de ville have gjort :o)

• #20   4. jun 2010 Michelle : kunne ikke være mere enig trykker lige på "synes godt om "

• #21   4. jun 2010 Maria *nu med killinger til salg*J- haha. Ja sådan en mangler der, ligesom der er på facebook ;o). Men tak for din "syntes godt om"

• #22   4. jun 2010 det var så lidt haha

• #26   4. jun 2010 Det var nu heller ikke ment som at sælger har retten på hendes side til at gøre det, men at hun kunne risikere mere bøvl med hende på den bekostning. havde en veninde der prøvede det nemlig. Ked af misforståelsen ;o)

Kommentér på:
Simpelthen så skuffet!

Annonce