{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

kradse kradse {{forumTopicSubject}}

Hvilke midler og tricks findes der for at få de små bette fiser til at holde op med at kradse i læder sofaen? Har efterhånden prøvet meget, og jo jo det er skam også blevet meget bedre.. Men min lille kat har aldrig før kradset i vores møbler, indtil den dag vi fik vores nye læder sofa. - hvad i alverden er det der er så tiltrækkende ved læder? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kradse kradse
  • #1   12. mar 2013 Det handler nok om, at katte skal afsætte egen duft (via poterne) på det nye "forkertlugtende" møbel. I kan lægge et par løse Feliway- sprayede tæpper hen over hvor h*n kradser mest.

• #4   12. mar 2013 smiley ja charmen ved katte er at de ikke altd gør hvad vi ønsker, jeg havde samme problem da jeg have plejekillinger, har dog ingen problemer med egne katte..

Løsningen må være som de andre siger, tæpper over og så være over kattene og stoppe dem med et NEJ eller FY lige så snart de skal til at kradse, det er en lang sej kamp

• #5   12. mar 2013 Vi har haft tæpper over enkelte af vores ting, så de kunne kradse i det.. Men ved min kærestes forstærker var tæpper NO GO og katteklør var direkte dødsdømmelse af katten smiley (han er meget sippet med sin fiiiine dyre forstærker) men vi satte en lille kradsepæl/træ (ikke et miljø, bare en kradsestamme) hen ved siden af og nu kradser de kun i den og rør ikke forstærkeren.. Så hvis i har sådan et lille kradsemøbel kan i prøve at sætte det hen foran sofaen..

• #6   12. mar 2013 Cawani** vi satte en lille kradsepæl/træ (ikke et miljø, bare en kradsestamme) hen ved siden af og nu kradser de kun i den og rør ikke forstærkeren**

Ja, god ide :-). Da jeg havde et lille Bananaleaf-træ til at stå lige ved siden af sofaen, blev sofaen sparet for kattekløer. Når kattene kom gående på deres "rute" gennem stuen, så stod det lille træ først for, og så var det det, de valgte. smiley

• #7   13. mar 2013 Nu er det meget svært at direkte opdrage katte, da de mest går egne veje. Jeg har selv prøvet alt med min Perser i snart 14 år - han VIL ikke bruge kradsetræ - heller ikke med duft på - kun mine spisestuestole og sofaen. Det hjælper ikke med et FY - han gør det så bare, når jeg ikke er i rummet, hvilket bare giver en ligeså ødelagt sofa. Jeg har skiftet sofa en del gange, indtil jeg købte en Ikea sofa, hvor betrækket kan skiftes - der er også dyrt, men knap så besværligt og så kan betrækket tages af og vaskes - paktisk når man har dyr. Havde en gang en lædersofa - og den blev brugt flittigere - nøøøj, hvor så den ud til sidst !! Men det er et liv med katte jeg har valgt...- så jeg tager det sure med det søde ;O)))

• #8   22. maj 2013 Mange tak for alle de gode svar og råd smiley har prøvet med noget der hedder CatStop, og det har hjulpet lidt ,.. Men desværre ikke nok.. Hehe.. Men hun opfører sig da bedre, men mon ikke det er fordi hun har fået afsat sit territorium nogenlunde nu smiley

• #9   22. maj 2013 Hvis du synes rådene er gode, så kunne du jo afprøve dem.

• #10   23. maj 2013 Har jeg skam gjort

• #11   23. maj 2013 Nå, men de virkede så ikke...? (siden du har grebet til CatStop)

• #12   28. aug 2013 nej det gjorde de desværre ikke rigtigt.. men sådan er det at have kat smiley har talt med en dyrehandler også, og det er generelt nye ting ikke bare læder.. det er for at afmærke territorie smiley .. Men et tæppe hen over hvor hun kradser mest og et kradsetræ ved siden af + lidt catstop i ny og næ, så går det an..

Kommentér på:
kradse kradse

Annonce