{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Kradse i møbler {{forumTopicSubject}}

Jeg har en killing der blev født d. 26 April. Han har kradse træ og en anden kradse plade. Problemet er bare at han også vil kradse i lædersofaen. Hvordan kan jeg lære ham at lade være med det?

Jeg er klar over at jo hurtigere han lære det, jo bedre er det. Lige nu sprøjter jeg med en vandspreder, og skæller ham ud. Det hjælper også i et par timer.

Hvad har i gjort ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kradse i møbler
  • #1   13. jul 2012 Hver gang han skal lige til at gøre det, siger du nej eller aha, tager ham og sætter ham der hvor han gerne må kradse, nus og ros ham derovre... smiley måske det hjælper... Men katte kradser nu engang imellem steder man ikke vil have og hopper op på bordene når de tror man ikke ser dem... XD hehe

• #2   13. jul 2012 Okay. Har prøvet at sige nej, men ikke lige sat ham over til kradsetræet. God ide.

• #3   13. jul 2012 Har læst et sted ( kan ikke huske om det var en bog eller et sted på nettet ) at man kan stille kradsetræet op ad sofaen . Det skulle vænne den til at kradse på træet istedet for den kære sofa smiley .

Også når den er van til det , kan man stille kradsetræet hvor man vil have den til at stå smiley

• #4   13. jul 2012 Ane: OKay lyder nu meget udfordrende. For så udfrodrer man vil også katten til at kradse i nærheden af sofaen.

• #5   14. jul 2012 Ja det ved jeg ikke , har bare læst det et sted smiley

• #6   14. jul 2012 **Eller køb Feliway, både til stikkontakten, og som forstøver. Det er katte feomoner, som virker beroligende på katte, (det er ikke drugs for dem, men naturlige kattedufte, som f.eks katte"mødre" frigiver når killingerne dier ved dem)**

Feliway kan være en god løsning, ja, men det skal nu ikke være for at berolige katten i dette tilfælde. Her er det Feliway-spray man skal sprøjte på sofaen (eller på et løst tæppe lagt henover sofaen, der hvor han kradser). Katte kradser på møbler bl.a. for at afsætte deres egen duft, og Feliway virker så sådan at det for katten lugter som om der allerede er afmærket med god duft.

Jeg har selv brugt Feliway-spray på en stol, som da blev mindre interessant at kradse i.
    Vandsprøjt og skæld ud er ikke løsningen overfor en kat, der bare udviser ganske normal adfærd.

Kommentér på:
Kradse i møbler

Annonce