{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.193 visninger | Oprettet:

Christel X
Christel X
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

En masse spørgsmål :-) {{forumTopicSubject}}

Hej alle kloge hoveder smiley

Jeg eller dvs min datter er ejer af en lille maine coon blanding på knap 9 mdr og jeg har fået at vide hun først kan sterialiseres når hun er over et år men kan forstå det kan de fra helt små killinger, ved 8 uger ? Hun er en lille bitte smugle anderledes, altså finder sig i mere end normalt så vi tænker det måske er den første løbetid der er kommet. Skal man vente til den er overstået eller kan man sterialisere hende nu ?

Jeg vil imorgen tidlig bestille tid til dette da jeg kan forstå de kan få kræft af p-piller og det går jo ikke smiley

Jeg har søgt lidt på nettet men ændrer de adfærd af at blive sterialiseret ? og som jeg kan forstå skal de ha special foder efter de er blevet det ? Jeg tænker de måske bliver mindre legesyge og lidt små dovne eller er det bare mig smiley ?

Noget andet er at jeg har flere gange forsøgt at give hende råt. Forskellige slags kød men hun gider slet ikke røre det og står bare og skraber på gulvet så jeg fjerner det lynhurtigt igen. Er de vigtigt de får det og hvilket kød er så godt at give dem ?

Hun får nu Iams for killinger/ung katte men jeg har nu bestilt foder til steriliaserede katte da jeg regner med at bestille tid imorgen så hurtigt så muligt men er der tilskud i form af olie eller andet katte skal ha ? Hun har meget flot pels og klare øjne osv og ser meget sund og glad ud så jeg håber ikke vi har gjort al for meget galt hidtil smiley

En masse spørgsmål og håber i kloge katte folk kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En masse spørgsmål :-)
  • #1   28. feb 2013 Nej, de ændre som sådan ikke adfærd, men de er ikke længere styret af hormoner. Det vil sige at man får en meget mere harmonisk kat som kæledyr.

Lad være med alt det special foder, det er slet ikke nødvendigt og ikke meget andet en fup og fidus. I stort set alt lødigt katte-tørkost er der alt det de skal bruge, for at trives. Det sker selvfølgeligt at der er nogen der ikke gør, men det er et fåtal.
    I forhold til at skrabe på gulvet, er en naturlig handling. Hun forsøger at "gemme" maden til senere. Giv det i en skål og lad det stå. Ellers giv råt eller dåsemad dagligt og gerne 2 gange. ALT kød kan bruges også med ben og sener, så lang tid det er helt råt. Prøv med kyllingevingen.

• #2   28. feb 2013 Helt enig med Marianne, vil blot tilføje at hun ikke bliver mindre legesyg af at blive steriliseret, jeg kan i hvertfald skrive under på at min hunkat på 10 mdr har lige så meget krudt i røven nu som da hun blev steriliseret da hun var ca 6mdr.
    Vil lige tilføje at grunden til hun var så gammel da hun blev steriliseret var at hun er hittekat, og jeg vidste ikke da jeg hentede hende hvor gammel hun var, og så ville jeg give hende en chance for at falde til før hun kom under kniven, hun har på ingen måde ændret adfærd, eller personlighed..

Jeg tror nogle dyrlæger anbefaler at løbetiden skal være overstået før de sterilisere, men forhør dig hos dyrlægen når du bestiller tid..

• Christel X
    Christel X Tilmeldt:
    feb 2013

#3   1. mar 2013 Tusind tak for jeres svar smiley
    Det var meget brugbart smiley

Vidste slet ikke det med de ville gemme maden, troede mere det var fordi hun synes det var lidt ulækkert..

Hvilket kød giver i jeres katte hvis de skal have lidt ekstra ? Synes det er en meget kræsen kat vi har og man.kan nærmest se hun rynker på næsen når man giver hende noget...

Tak igen for jeres svar smiley

• Christel X
    Christel X Tilmeldt:
    feb 2013

#4   1. mar 2013 Ahhh ben og sener skal da prøves smiley

• #5   1. mar 2013 Som regel bruger jeg det kød vi selv skal have til aftensmad. Ellers køber jeg kalkun eller kylling på tilbud og fryser ned i passende mængder. Det eneste jeg stort set ikke bruger er fisk, men det hænder.
    Du kan starte med en lille klat fars, hvis det er svært at få hende til at spise hele stykker, så skal hun med tiden nopk lære at strimler osv osv også kan spises.

• Christel X
    Christel X Tilmeldt:
    feb 2013

#6   2. mar 2013 Tak Marianne smiley

Det vil jeg prøve...

• #7   3. mar 2013 Jeg har desværre en meget dårlig oplevelse, da vi fik vores hun kat steriliseret, for hun ændrede totalt karakter, og er aldrig blevet sig selv igen. Men jeg afleverede en glad, hamonisk kat som var nysgerig og interesseret i alle der kom i hjemmet også fremmede, og hun var min kærestes søns et og alt - hun elskede at putte ved ham og han kunne gøre alt ved hende - han gik tit rundt med hende, hvor hun lå oppe på hans nakke, og hun nød det. Da jeg hentede hende hjem om eftermiddagen var hun mega stresset, bange og ville hive i såret - hun jorede rundt i lejlighedden med maven mod gulvet eller gemte sig. Jeg blev meget forskrækket over hendes reaktion og ringede til dyrlægen, men fik bare den besked at sådan reagerer katte ikke - min min gjorde ): De mente så at jeg skulle komme med hende igen, så hun kunne blive hjernescannet !! - de trode hun så kunne have fået en hjeneblødning, men da symptomerne på det jo er halvsidig -lammelse, nægtede jeg at komme med hende - hun var skræmt fra vid og sans, og vi kunne ikke komme til hende - der var sket noget med hende i deres varetægt er jeg sikker på, så at gå tilbage med hende ville bare have gjort situationen endnu være ): Idag - to år efter - er hun en meget sensibel og nervøs kat. Hun har det godt, når hun er i sit vante miljø med kun os hjemme, men alt foregår på hendes præmisser. Hun kommer, når hun vil kæles med, men vil ikke løftes op. - og vores søn kan slet ikke komme til hende. Hvis der kommer fremmede gemmer hun sig - ikke kun mens de er der, men resten af dagen. Når der sker noget nyt i hendes liv - den mindste forandring, er det meget overvældende for hende, også nyt legetøj, og hun skal lige op og gemme sig ind i mellem. Hun er en helt anden kat. Hvad det har skyltes, har jeg siden spurgt mig selv og en del dyrelæger om. Hun er af og til i "behandling" med Feloway og det hjælper en smule. Da vores hund skulle have hvalpe her i efteråret, læste jeg rigtig mange bøger om emnet, og fandt ud af, at ved hunde gælder det, at man skal sørge for at sterillisere midt mellem to løbetider, for ellers vil hunden fortsætte med at være i samme psykiske stresstilstand, som den er op til en løbetid, resten af livet. Siden har jeg tænkt på om det kan være det der er sket - at hun blev sterilliseret, mens hun var i løbetid...siden det bare bliver ved...men jeg tror nu også, at de har været lidt stride ved hende):, som så har gjort at hendes tillid til mennesker forsvandt fra det ene øjeblik til den anden...): Hun var ca. 6 måneder
    Men denne oplevelse har da gjort at, jeg ikke selv ønsker at få en hunkat steriliseret en anden gang....det har jo næsten ødelagt min kat ):
    Nogen som har oplevet tilsvarende....??

• #8   3. mar 2013 Helle - Udover en bekendt, der desværre havde fået neutraliseret en hankat hos Dr. Dyredød :-(, har jeg ALDRIG hørt om lignende tilfælde! Så jeg er sikker på, det ikke har med neutralisering at gøre, men med dyrlægen. Hvad der så er foregået, er ikke til at vide, men sikkert noget meget traumatisk. Stakkels kat smiley

(Hvis mine katte nogensinde skal opereres vil jeg selv være til stede. Har en dygtig og rar dyrlæge, men vil ikke risikere, at der skulle ske sådan noget)

• #9   3. mar 2013 Helle - Jeg tror som sådan ikke at det er selve steriliseringen der er skyld i din kats ændrede adfærd, der må være sket noget på klinikken som har sat så dybe spor i hende.. Hun kan måske have haft stærke smerter efter indgrebet, som hun forbandt med fremmede mennesker?

Min erfaring er (og jeg har efterhånden fået steriliseret en håndfuld hunkatte) at jo yngre de er, jo bedre!
    De er hurtigere ude af narkosen og klar til at springe omkring end ældre katte..
    Man får en mere afbalanceret kat som ikke er stresset af hormoner...
    Deres aktivitetsniveau kan godt falde, men så må man sørge for at aktivere dem smiley

Mht. fodring, så bare giv dem et foder er rig på kød / protein, og med lavt eller slet intet kulhydrat eller korn...

Mine bliver fx fodret med en blanding af Porta 21 Grain Free og Acana Pacifica smiley
    Dertil får de hver dag vådfoder (LUX fra Aldi er kvalitet til billige penge) .

• #10   3. mar 2013 Nej, jeg har 2 hunkatte der begge er blevet steriliseret, den ene som killing 12 uger og den anden ca 5-6 mdr. begge inden de overhovedt blev kønsmodne, og det er nok det der er det vigtigste, jo yngre katten er når den bliver neutraliseret jo nemmere kommer den sig over indgrebet, og så er det nok lige så vigtigt at man vælger en smådyrs dyrlæge, gerne en med speciale i katte, de har en større viden om hvordan en kat skal behandles både før og efter indgrebet..

For mig lyder det som om din kat Helle, har været enormt stresset hos dyrlægen og derfor er blevet traumatiseret, yderligere vil eg så sige at det ikke er alle katte der fortsætter med at ville bæres rundt når de bliver ældre, det er ganske normalt det ændre sig, min den gamle vil heller ikke bære rundt, og det ændrede sig efter lømmelalderen (hun blev steriliseret som killing)..

Jeg syntes det er en skidt indstilling at have ikke at ville sterilisere en anden gang, for din (næste) hunkat liver jo ikke mere harmonisk af at komme i gentagne løbetider, og risikoen for andre sygdomme er jo forhøjet, livmoder betændelse, hvis du vælger p-piller så er der risiko for kræft, cyster m.m.

Og risikoen for at det samme skulle ske næste gang er jo ikke særligt stor når man tænker på hvor mange katte der bliver steriliseret hver dag, og hvor sjældet man hører det går galt, og så skal man nok lige huske på at reaktionen kunne have været den samme hvis det var en operation for et brækket ben eller noget andet, for det er sansynligvis narkosen der har været synderen, eller larmen under opvågning, så det kunne have været en hvilken som helst operation, end en sterilation, og hvis katten havde været syg ville du el ikke have nægtet operation pga risikoen, eller hva??

• #11   3. mar 2013 Hvis hun bliver for ivrig efter at slikke og gnave i stingene efter steriliseringen kan jeg anbefale dig at lave en bodystocking ud af en mikrofiber knæstrømpe..
    Prøv at kigge Lis' album her igennem:
    http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/diverse_kat/9807-bodystocking

Den har jeg brugt ved mine katte, en strømpe har holdt i 2-3 dage, så hav nogle stykker klar, og lad hende gå med den i ca. 10 dage smiley

• #12   3. mar 2013 Ja ..vi har alle været så ulykkelige over det. Hun er selvfølgelig også en dejlig kat idag, som vi elsker overalt, men vi er kede af at hun er SÅ nervøs, når hun før var fuldstændig tillidsfuld ): Det er synd for hende. Da jeg hentede hende sad hun længst væk i hjørnet af buret og rystede ):

Og ja fremover får de ikke lov at røre hende - eller mine fremtidige katte uden jeg er der. Hun skal virkelig også være syg, før jeg tager hende hen på et dyrehospital igen......Og lige det dyrehospital ser aldrig mig igen!! - nu er vi også flyttet ca. 90 km væk, så det bliver heller ikke aktuelt. Min tillid til dyrelæger har godt nok også lagt på et lille sted....Men nu må vi se fremad og så håbe og prøve at forhindre at sådan noget skulle ske igen for mine dyr....Men vores Po, som hun hedder, skal aldrig indlægges igen, så hellere blive der ved hendes side og tage hende hjem, så snart det er forsvarligt ):

• #13   3. mar 2013 Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvor længe var hun da på dyrehospitalet?? Tænker bare du skriver indlæggelse..

• #14   3. mar 2013 Helle - Jeg dælme godt forstå, I er ulykkelige over det! Intet er værre end at ødelægge et dyrs tillid :-(.
    Jeg kan også sagtens forstå din skræk for at lignede skulle ske igen, men det har som nævnt garanteret ikke været pga. selve neutraliseringen.

Jeg har selv været forfærdelig uheldig to gange med aflivninger, som også har påvirket mig så meget, at jeg siden har trukket det for længe med at få en kat aflivet - for var simpelthen rædselsslagen for at det ville gå galt igen. Men jeg fandt så en virkelig dygtig og sød dyrlæge, som jeg fortalte om min skræk og skrækkelige oplevelser, og hun forklarede og beroligede mig. Og aflivningen gik så fint og stille hos hende. Så det handler om at finde en dyrlæge, man ved, man kan være tryg ved.

Sorry - det var OT, men mon ikke det går... kan se, at Christel har fået gode svar på sine spørgsmål længere oppe i tråden.

• #15   3. mar 2013 Hov glemte lige... Helle, har I prøvet Zylkene? Det kan måske have en lille effekt på hende. Har læst om flere der har haft god effekt af det. Men det er selvfølgelig desværre meget I er oppe imod i jeres tilfælde.

Eller måske Bachs blomsterdråber? Det har jeg godt nok ikke stor fidus til, men det kan i hvert fald ikke skade, og det <i>kunne</i> da være det kunne hjælpe hende over traumet...

• #16   3. mar 2013 Hun var kun 6 mdr. og det VAR en smådyrsdyrlæge og hospital, så de burde kunne håndtere en skræmt kat. Jeg ved godt at katte ikke vil bæres på hele livet - vores hankat har aldrig villet - heller ikke som killing, men ved Po ændrede det sig fra den ene dag til den anden - hun vendte på en tallerken. Og det er ikke fordi hun bare ikke har lyst - hun bliver helt stiv - og vi gør det mega blidt og snakker beroligende og kæler med hende i mens, og når man så sætter hende ned skynder hun sig at løbe væk - langt væk, med ørene helt lagt ned, så det er fordi hun er blevet bange for det. Måske har de tabt hende eller noget....Selvfølgelig vil jeg lade hende operere, hvis hun blev akut syg eller brækker noget.
    Men....jeg har jo også fortalt om denne oplevelse til 3-4 forskellige dyrlæger og ingen vil give et bud på det eller sige hvad der kan være sket, før de har haft hende inde til undersøgelse - og det vil jeg bare ikke, for hun er skrækslagen for dyrlæger, og jeg tror bare hun vil få det værre - så alt det i nu skriver om bedøvelse og lyde osv. er jo nyt for mig - jeg har slet ikke tænkt, at det kunne være sket ved et brækket ben også - hvorfor får man ikke sådan noget at vide... Jeg altid bare får den besked at de vil se hende før de udtaler sig - ind i mellem synes jeg bare at dyrelægebesøg kan være en pengemaskine ): Tænk at de foreslår at jeg kommer tilbage 2 timer efter med en total skræmt kat, så de kan lave en hjenescanning på hende og udsætte hende for flere skræmmende undersøgelser, når hun ikke engang har symptomer på hjerneblødning eller noget...sikkert bare for at få endnu flere penge ud af mig - og vaske deres hænder!
    Men hvis det har været lyde under opvågning, hvorfor bliver flere katte så ikke påvirket som min - og hvordan kan man undgå det en anden gang - de er vel nødt til at vågne op på dyrehospitalet med væske, ilt, varmepude m.m indenfor rækkevidde....

• #17   3. mar 2013 Johh men nu er der jo forskel på kattes psyke, samt der er jo forskel på larmen de forskellige steder, vi kan jo ikke spå om hvordan forholdene har været for din kat, det kan jo også være at hun har haft svært ved at tåle narkosen, mulighederne er mange, og grunden til dyrlægerne vil se hende er jo at før kan de jo ikke se om hun måske har fået en lille hjerneskade, vel..

Det svarer jo til at du ringer til din dyrlæge og siger at du har ondt i maven og han så gennem telefonen skal kunne sige hvorfor du har ondt i maven, det kan han jo heller ikke uden at se dig og måske tage nogle prøver undersøgelser..

Ja du og din kat har haft en dårlig oplevelse, men pas på med at skære alle over en kam, og alle tilfælde er forskellige, der er rigtig mange dygtige dyrlæger der ude, som tager sig rigtig godt af både dyr og deres ejere og som bestemt ikke bare er pengemaskiner..

Hvorfor har du ikke fået det at vide med narkose, lyde osv. fra dyrlægerne??? Tjaa fordi læger generelt ikk vil gisne uden beviser, eller måske fordi de tror du ved det eller allerede har fået det at vide, de er måske mere overbeviste om at skaden er en brist i hjernen end noget udefrakommende..

• #18   3. mar 2013 Hun var på dyrehospitalet fra 8.30-15.oo - fik besked på at jeg først skulle hente hende på det tidspunkt ):, man har jo tillid til at de har styr på det, før man oplever det modsatte...
    Tinka : Jeg er villig til at prøve alt - hvad der overhovedet kunne tænkes at hjælpe!!! - vi har i forvejen brugt en formue på Feloway. Hvor får man fat i de to produkter?
    Jeg har også overvejet en tørkost som hedder Calm - det er fra Royal Canin til nervøse katte, men det skal ordineres - igen kræver det undersøgelse af en dyrlæge ): Men en anden grund til jeg tænkte på Calm er at hun godt kan finde på at sluge meget store mængde tørfoder - en slags Bulimi, hvis noget går hende på. Nogengange kan vi ikke regne årsagen ud, men én gang var de alene hjemme i ét døgn - der slugte hun hendes egen 2 skåle mad og Romeos 2 skåle mad - uden opkast! Nu får hun ikke længere adgang til så meget mad, og vi skal have fat i en kattesitter...Skal lige siges at hun får STERILISED Apetit Control fra Royal Canin som tørkost og vådkost om aftenen.

• #19   3. mar 2013 Calm kan købes online...
    Jeg benyttede siden da jeg skulle bruge Urinary til en kat med krystaller i urinen..

http://www.medicanimal.com/setSessionLocale/product?product_id=1000112449&newLocale=de_DE

• #20   3. mar 2013 Heidi - du mener altså, hun kan være blevet hjerneskadet efter bedøvelsen - noget de kan se på en scanning? - og det er ikke en hjerneblødning vi snakker om, for det har hun ikke symptomer på - hun har ingen motoriske problemer.

Det er desværre ikke den eneste dårlige oplevelse jeg har haft med dyrlæger og ikke kun fra det hospital - desværre. Har haft en endnu værre oplevelse med min hund her før jul, hvor den var kritisk syg - her var 7 dyrlæger inde over (p.g.a vagt ordning) i løbet af 14 dage inden den til sidst døde ): - så min dyrlægetillid har fået en brist, ja. Er klar over at jeg skal finde en ny og god, blid dyrlæge, men efter over 14 år med dyr, har jeg ikke fundet en endnu - måske har jeg høje krav, fordi jeg selv har læst til sygeplejerske. Men jeg bliver SKUFFET, når jeg kommer med et sygt dyr og jeg selv skal forslå undersøgelser og diagnose selv om jeg kommer med symptomerne. Min hund fik først taget en blodprøve for nyrebilled, da jeg spicifik krævede det - selvom jeg havde sagt at den ikke havde haft vandladning i næsten et dgn (den var inkontinent) og det var derfor jeg havde ringet til vagten. Jeg måtte sige, at jeg trode den havde nyresvigt og bad hende 2 gange endda om at tage en blodprøve. Og hun havde forhøjede nyretal og manglede væske !! Og en uge senere måtte vi aflive hende fordi både lever og nyre var ved at stå af - og leveren blev også først undersøgt på min opfordring, selv om hun på det tidspunkt var indlagt. Jeg ved det er mig der skal betale, så derfor gør de det ikke bare på egen hånd - MEN så sig da "vi har mistanke om at der er det eller det galt, er det okay vi tager en blodprøve" - desuden havde de fået frie hænder, fordi vi havde en sygeforsikring....man skal åbenbart være klogere end dem, og beklager men så forsvinder min tillid altså....

• #21   3. mar 2013 Helle jeg kan godt se du har da godt nok været uheldig med dyrlæger smiley

Jeg er jo langtfra dyrlæge, men efter alt hvad jeg har læst forskellige steder både på nettet og i bøger, samt hvad jeg har snakket med dyrlæger om, så er det jo ikke utænkeligt at hun kan have fået en lille hjerneskade, og jo den kan godt være fremkommet af en mindre hjerneblødning, selvom hun ikke har haft de klassiske tegn på hjerneblødning, så kan hun godt have haft en lille bitte en, som så kan have givet en varig skade..

Men det behøver det langtfra at være, for det kan bestemt også "blot" være en traumatisk oplevelse på dyrehospitalet, som har forårsaget skyheden, måske har de ikke fået givet hende smertestillende nok efter operationen, og katte forbinder ofte smerte med noget udefra kommende, så hvis den har fået for lidt smertestillende så vil den forinde de smerter den har med de mennesker og omgivelser der er i nærheden af katten..

• #22   3. mar 2013 Helle - Jeg ved, hvor svært det er at komme over dårlige erfaringer med dyrlæger (og læger for dens sags skyld), så kan desværre sagtens følge dig i det med den manglende tillid. Jeg håber, det lykkes dig at finde en dyrlæge, du kan være tryg ved. Det er så vigtigt - man får jo sikkert brug for en før eller siden.

Calm-foder indeholder det samme som Zylkene (det er bare nogle stoffer fra råmælk, men skulle åbenbart virke mod stress og dårlige nerver), så det er da bestemt et forsøg værd. Mig bekendt kræves der ikke recept til nogle af delene.

Jeg ville vælge Calm-foderet, da din kat så ikke skal ”overtales” til at æde piller. Jeg ved ikke hvor lang tid der går inden effekten viser sig, men du kunne måske købe det ved en dyrlæge, og spørge …. og så samtidig benytte lejligheden til at danne dig et indtryk af dyrlægen til evt. senere nytte.

Bachs nødhjælpsdråber kan man købe i helsekostbutikker og vist nok Matas. Nødhjælpsdråber skulle virke meget all-round mod traumer og angst mm. De har godt nok ikke virket på mig, men jeg har da hørt om nogen, der mener det har haft god effekt – også på dyr.
    Men lad os nu se, om ikke Calm-foder kan hjælpe. Jeg håber det!

• #23   3. mar 2013 Hvis en HA'er skulle mene det er helt galt med OT'en i denne tråd, er den vel til at dele over, og lave den til en tråd for sig selv.

• #24   3. mar 2013 Okay tak Heidi - det vil jeg have i mente.
    Nu vil jeg prøve at behandle det psykiske først med Calm og Zylken, som blev foreslået, for jeg hælder selv til at det er et traume, som jeg stadig, håber vi kan lindre symptomerne på med lidt kosttilskud og masser af kærlig omsorg og hensyntagen (gør vi allerede). Og i hverdagen, når der ikke sker for meget, har hun det jo rigtig godt og virker glad og leger rigtig meget. Hun er en skøn kat, som er højt elsket ;o)
    Men hvis hun får det værre, får flere lign problemer, vil jeg få hendes hjerne undersøgt - og hvis hun senere i livet reagerer ligedan og får det markant værre endnu efter endnu en operation eller behandling, så synes jeg, at vi må lade hende få fred - for så synes jeg, at hun lider for meget psykisk....

Tak Tinka det har været til stor hjælp - jeg ringer til en dyrlæge i morgen, og ser om jeg kan få lov at købe det - ellers bliver det bestilt på nettet - håber bare hun så vil spise Calm - hun er lidt kræsen og forsigtig med at spise noget hun ikke kender - meget konservativ mis ;o))) Kan man få Zylkene flydende - så kunne jeg prøve at blande lidt i hendes vådkost eller i malt - tror ikke jeg får piller i hende uden kamp ):

• #25   3. mar 2013 Jeg syntes det lyder som en god ide at prøve med calm foderet, jeg mener dog ikke du skal anvende både calm og zylkene samtidig, ville kun bruge enten eller, og jeg ved at en herinde som hedder Marianne har anvendt calm med stor succes ved flere lejligheder i stress situationer, bla ved pensionsophold og nytår/ fyrværkeri..

• #26   3. mar 2013 Okay det lyder godt at nogle har gode erfaringer med Calm :o) Nej Heidi - jeg er nødt til lige at se, hvad jeg kan få i hende - det er nemlig ikke sikkert hun er med på at få nyt foder - tror nu jeg giver både Calm og Sterilised, ellers bliver hun ked - hun er så glad for det mad - det skulle også nedsætte appetiten. Tænker jeg kan give begge dele men på hver sin måde - jeg lægger jo mad rundt i vindueskarmme, på kradsetræ og ovenpå skabe for at aktivere hende, desuden har hun både en aktivitetsbold og en foderlabyrint - den sidste for at få hende til at spise mindre og langsom, samt hendes madskål, hvor der næsten ingen mad er i - den spiser hun faktisk ikke af mere, men bliver frustreret hvis jeg fjerne den ;o) Så der er en del muligheder...

• #27   3. mar 2013 Ja, giv endelig begge dele - i hvert fald til en start. Det er også altid en god ide at blande nyt foder gradvist i det gamle.

Håber din kat vil synes at Calm-foder smager godt - og at det kan hjælpe på hendes velbefindende.

• #28   3. mar 2013 Jamen bland du bare de 2 foder varianter, det sker der ikke noget ved, jeg blander 2 forskellige RC varianter for at min kat skal få alt det hun har behov for, så gør du roligt det, og hvis så hun ikke vil have calm så kan du jo prøve med zylkene, og ellers kan jeg anbefale "Bach rescue remedy" det er nogle naturdråber som sænker stress niveauet hos både mennesker og dyr, jeg købte efter anbefaling, til min kat da vi skulle på ferie sidste år hvor hun skulle med, og hun er ikke vild med at køre i bil, jeg kom et par dråber i hendes våd mad og hun var meget mindre stresset end hun ellers er når hun skal køe bil, så det virkede på hende, men syntes ikke det er en løsning til noget permenent, da syntes jeg fordret er bedre hvis hun vil spise det.

Hov glemte lige at skrive, de Bach dråber kan købes i Matas

• #29   3. mar 2013 Zylkene åbnes bare og drysses på det fodre man ellers bruger, det er nemt.
    Jeg har taget en lille smule vådfoder og rørt det i når en kat skal til dyrlægen, og de andre ikke skal have;)

• #30   3. mar 2013 Jette, så Zylkene er pulverform i kapsler?

• #31   3. mar 2013 Det prøver jeg - og tusind tak for de mange gode råd - dejligt, når man kan få nogle nye og andre øjne på tingene. Skal nok lige give besked om udfaldet.

Og stort UNDSKYLD til emnets ejer for den drejning det dette indslag tog....

• #32   3. mar 2013 Ja Tinka, og så kan man jo bruge det foder man har, men det er ikke billigt 30 kapsler koster ca 200kr hvis jeg ikke husker helt galt, men virker det så og man vil fortsætte kan man jo købe fodret calm?

• #33   3. mar 2013 Aha Jette, så tror jeg sgu alligevel, jeg vil prøve dem på mig selv smiley (kan ikke sluge store piller).

• #34   3. mar 2013 TS får en overraskelse når hun går på igen smiley hun har ikke været på idag, vi har lige lånt tråden, med de bedste hilsner til TS

• #35   3. mar 2013 Der burde næsten være en HA'er der deler tråden, eller tilføjer et indlæg, der hvor tråden skifter emne, så TS ikke leder forgæves efter flere svar på sine spørgsmål.

• #36   4. mar 2013 håber da ikke at hun ikke tør få sin kat sterilliseret nu...Det var altså bare mig har lidt paranøia....;o))

• #37   4. mar 2013 Ja, det må lige understreges, at det er yderst, yderst sjældent at det går galt. Faktisk går det langt oftere galt, hvis katte ikke bliver neutraliseret (livmoderbetændelse fx).

• #38   4. mar 2013 Hej igen
    Så har jeg fået fat i Calm-foderet ved dyrlæge - og hun elsker det :o) Hun overfaldt nærmest posen, da jeg åbenede for "lækkerierne". min gamle perser elsker det også ;o) Er så lettet over at vi ikke skal igang med medicin....Nu er jeg bare spændt på virkningen, men der går vel en del uger ingen man kan se effekten?? Tusind, tusind tak for knald god hjælp og vejledning ;o) Fik også en brochure på AnxiCalm - er der nogen der har prøvet det?? Tænkte på at bruge det som supplement, når der skal ske noget specielt, som hun er bange for - f.eks. hvis vi skal have overnattende gæster, til dyrlæge eller lign. - ellers kan jeg bruge Zylkene...

• #39   4. mar 2013 Hvor lyder det godt Helle, jeg ved faktisk ikke hvor lang tid der går før fodret begynder at virke, men jo du skal nok påtænke et par uger før du ser den fulde effekt..

Kender ikke anxicalm, men lyder fint at bruge noget ekstra (zylkene, bach eller anxicalm) når der sker store omvæltninger for katten, det er jo med at holde hende så stressfri så muligt, så har hun det jo bedst.. smiley

• #40   4. mar 2013 Ja nemlig ;o)

Kommentér på:
En masse spørgsmål :-)

Annonce