{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

en masse spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst diverse indlæg ang. kattebakke, løbetid osv kom jeg lige pludselig i tvivl om noget:

1. Er der en grund til at mange killinger bliver født i tidsrummet september-januar??

2. Hvorfor vil min kastrat på 3 år ikke bruge kattebakken når den "lille" kastrat på 15 måneder gerne vil? Er det fordi den ældre har mulighed for bare at blive lukket ud i det fri og den unge har kattegård? Der er INGEN af dem der besørger på gulvet nogen steder

3. Jeg får en hunkilling om en månedstid. Skal jeg være nervøs for sammensætningen af de 3 katte? Hvad kan jeg forvente m.h.t. renlighed hos den lille ny og ham på 15 måneder? Den lille ny er allerede renlig og ikke neutraliseret

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en masse spørgsmål
  • #1   2. mar 2009 1. løbetidssæsonen begynder når det bliver varmere i vejret og lysere tider. allerede i januar-februar begynder mange hunkatte at gå i løb, andre først omkring april-maj og så derhen af. Det kommer meget an på hvornår hunkatten sidst har haft killinger, hvor gammel den, og størrelse (race). Når en hunkat først er blevet parret, går der 2,5 mdr. før hun føder. Så der er mange killinger som bliver født fra marts - december. Fra oktober-november stopper løbetidssæsonen vel mere eller mindre?? (-ret mig en eller anden, hvis jeg er helt ved siden af??) indtil ca. januar igen. Så i den periode bliver få killinger født.

2. jeg ved ikke lige hvordan begge dine katte er vokset op, og hvor henne, men den største lyder det til, at den er gald for at bruge det udendørs toilet. Den lille er måske født og vokset op i et hjem, hvor den som lille har været i kravlegård og "lært" at være renlig på en kattebakke?? Det vil den helt sikkert foretrække herefter. Det kan også være den voksne simpelthen ikke bryder sig om din kattebakke/kattegrus og dermed vælger at benytte det udendørstoilet i stedet.

3. Hvis den lille ny er renlig, burde der ikke være problemer, dog spørg lige opdrætter/nuværende ejer hvad som bliver brugt af kattegrus hos dem, og hvad den lille er vant til.

Hvordan gik sammenførslen med din voksne kastrat og så den 15 månders kastrat??

Er det meningen du skal have hunkillingen neutraliseret??

• #2   2. mar 2009 Mine katte, har været indekatte, i min lejlighed, de første 5 år af deres liv, og brugte flittigt bakken.
    Det sidste år har vi boet i hus, med adgang til lukket have. De har stadig deres kattebakke, MEN de bruger den bare ikke. De vil hellere ud under vores nåletræer og så besørger de i nålene. Kattebakken har stort set stået tom, de sidste par måneder, men jeg har dog ikke tænkt mig, at tage den mulighed fra dem også.... tænk, hvis de en dag virkelig skulle skynde sig ;o)
    Det eneste vi skal rydde op efter dem nu, er alle de lange nåle, fra træerne i haven. de ligger overalt i huset ;o)
    Men de har altså begge to været vandt til bakken, fra de var helt små killinger og så frem til sidste sommer, da de begyndte at komme ud i haven. Jeg synes ikke, at det er et problem, så længe de bare gør det ude i haven og ikke på gulvet eller møblerne, inde i huset.

• #3   2. mar 2009 DK Misling - sammenføringen af de to kastrater har ikke været noget problem. Den ældste gider dog ikke at lege så meget som den yngste. De er begge vokset op med kattebakken, men den ældste som er en huskat må gerne komme ud i det fri. Den yngste har "kun" adgang til kattegård.
    Det er ikke meningen at hunkatten skal neutraliseres. Jeg forventer at avle med hende når tiden er til det

Kommentér på:
en masse spørgsmål

Annonce