Så er vi snart klar til lille ny {{forumTopicSubject}}
Så er det ved at være tid. Vi skal hente vores lille prins den 29. december hos svigermor, og hvor bliver det spændende.
Min kæreste havde en drøm i nat, hvor vores nuværende kat og den nye kat lå i én klump, og da han ville nusse dem så slog den lille ud efter min kæreste... åårh jeg ser det som et godt tegn
Udover at vi glæder os helt vildt, så ved vi også godt at der ligger riiiigtig meget arbejde bag at have to katte der ikke kender hinanden, og derfor denne tråd.
Jeg ved ikke om nogen har erfaring med det men er der noget man kan gøre når vi snakker madskåle, når vi snakker legetøj og når vi snakker kattebakke. Det er jo noget de skal dele nu, men ville det være en ide at købe en ny madskål kun til den nye eller hvordan?
Alle råd modtages med kyshånd
Billedet viser den lille mis og hans mor (mor ligger til højre, hun er også herinde http://www.kattegalleri.dk/galleri/35906-huskat_brandy)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Prøv at søge på "sammenføring" i forum. Der må være nogle tråde med råd og erfaringer.
Jeg ville bestemt anskaffe en ekstra bakke, nu hvor der kommer en ny kat.
Og madskåle selvfølgelig også.
Måske lidt OT, men jeg forstår slet ikke det spørgsmål med, om hvorvidt man skal have en madskål til ny kat (har set det spørgsmål flere gange før). Hvad er tanken bag det spørgsmål?
Jeg håber de to katte hurtigt finder ud af det sammen.
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dorthe
Ja du skal klart give dem hver sin madskål.
Anskaf en kattebakke mere.
Det er også en god ide at købe en smule legetøj som er nyt er ikke dufter af din nuværende kat, så den nye har noget der er dens, det vil selvfølgelig hurtigt blive deres begge, men bare lige i starten..
Vil lige komme med et ekstra spørgsmål, du skriver at i skal have den hjem den 29. dec. skal i være hjemme nytårsaften?? Skal i have mange gæster nytårsaften??
Hvis i ikke er hjemme eller i skal have mange gæster så ville jeg nok anbefale at vente med at hente killingen den 1. januar i stedet for, det er en meget stor omvæltning for en lille killing at blive fjernet fra sin mor og pludselig være i et fremmed hjem med en fremmed kat, så det er en god ide at der lige er ro på de første dage..
Bare en lille side bemærkning
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
Jeg har haft det samme problem vi havde dem begge i ét rum og satte kattebakke mad, vand og lejetøj ind sammen med dem og de fandt ud af det fint.. Jeg ved jo self ikk hvor jammel jeres den "gamle" er. Begge vores var killinger men den ene af dem havde vi haft nogle måneder.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 22
Heidi - Vi er selv hjemme til nytår, og vi får gæster, men langt fra huset fuld og vi vælter ikke rundt er bliver rigtig stive, vi plejer at gå lidt mere op i maden og hyggen.
Vi bor også i en stor lejlighed, så hvis det bliver for meget for den lille, så kan den fint gemme sig i vores store stue eller på vores værelse.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det var også blot en bemærkning hvis du ikke selv lige havde tænkt på det, det er der jo nogle der ikke gør
Held og lykke med familieforøgelsen.
Kom gerne med en update om hvordan det går når den lille ny kommer hjem
apr 2010
Mange tak, jeg skal nok give en update
dec 2006
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Man plejer at sige min. 1 kattebakke pr. kat. Så i hvert fald 2 bakker skal du have.
Held og lykke med den lille ny
apr 2010
Karin tak for de gode råd
dec 2006
apr 2010
dec 2006
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Jeg har 2 killinger og købte 2 skålsæt ( med 2 skåle ), der er altid ens mad samt vand i dem men indtil videre så spiser de altid af den samme skål, bruger da begge sæt, men når de bliver ældre så finder de nok ud af at have hvert sit sæt. Jeg sørger for at der altid er tørfoder og vand. Jeg har så købt en stor skål til deres vådfoder som de får 2 gange daglig. Vedhæfter billed af skålene, de koster ca. 80 -- 100 kr pr sæt
Held og lykke med den lille ny
Så er vi snart klar til lille ny