{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Mette R
Mette R
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4

Gå-væk-kat {{forumTopicSubject}}

Heej..

Min kastrerede hankat er begyndt og pisse i vasketøjet (mest det rene)..
Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..

Er der nogen der har erfaring med Gå-væk-kat?
Er det noget der holder kattene væk?
Lugter det af noget, så man ikke kan bruge det til fx. vasketøj/vasketøjeskurven?

Håber på lidt hjælp da det er et trælt problem..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå-væk-kat
  • Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    jun 2010

#2   14. nov 2012 Otto-
    Man burde da kunne have sit vasketøj stående uden katten skal pisse i det?
    den skal da ikke have lov til at pisse hvor den har lyst..!

• #3   14. nov 2012 Det kan muligvis være det skyllemiddel du bruger han forsøger at overdøve med sin egen lugt.
    Jeg har en fertil hankat der tisser i min søns sko og herresko i al almindelighed. Så de bliver bare sat væk, så er det problem løst. Det samme med dit vasketøj.

• #5   14. nov 2012 For det første er katten vel en han og ikke en ''den''? smiley
    For det andet, hvis du ikke gider ligge tøjet væk, så be'r du jo selv om det.
    Katten er som Louise skriver, et dyr med vilde instinkter.
    Jeg synes ikke man skal bruge alle mulige sprøjtemidler, fordi man ikke selv lige orker at gøre den ekstra indsats, men hellere vil brokke sig over noget man kan gøre ved.

• #6   14. nov 2012 OG så er det endda gratis at løse problemerne ved at lukke døren, eller ligge det rene vasketøj væk. :o)

• #7   14. nov 2012 Jeg ville starte med at få undersøgt om katten fejler noget som Felis også skriver, det kan nemt være en urinvejslidelse, såsomb lærebetændelse eller krystaller i urinen..

• #8   15. nov 2012 hvis det var mine katte som havde den ide tror jeg bare at jeg ville sørge for at de IKKE kunne komme til det rene vasketøj....men nu har jeg ikke det problem,
    en af mine katte har en ide med at slæbe mit beskidte tøj (især strømper) op i deres katte bakke, hvis jeg bare smider det på gulvet..he he

• Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    jun 2010

#9   15. nov 2012 Nu er det jo ikke fordi jeg ikke gider lægge det væk, men har ikke så mange steder t gøre af det, kan ikke lukke døren ind til soveværelset hvor det står, ellers gjorde jeg glædeligt det, ja kunne ligge det samme. Med det samme og i skabet, men når mm vasker på vaskeri og først kan få plads i maskinerne kl lort om aftenen er det ikke lige at lægge tøj sammen jeg har mest lyst ril når jeg skal op kl 5 næste morgen..

Men tak for jeres svar..

• #11   15. nov 2012 Der kan jo også være noget med kattebakken som katten er utilfreds med, er den fin og ren?? Er det en lukket bakke, så kan det være det hjælper at tage låget af. Står den ugerneret, eller er der meget uro omkring den?? Er den for tæt på maden?? Har du prøvet at skifte grus??
    Det kan jo være noget der er så simpelt du skal kigge på, det er jo tydeligt at din kat prøver at fortælle dig at noget er galt. Og ja det kan meget nemt vare en urinvejsinfektion, og det ville jeg nok starte med at få undersøgt..
    Din kat gør jo ingenting fordi den er uartig, det ord kender katte ikke, men den prøver at fortælle dig at du skal lægge mærke til den fordi der er noget galt/ den er utilfreds med noget..
    Så det der er vigtigt er du finder ud af hvorfor den tisser i det nyvaskede tøj..
    Og sorry du syntes ikke du har lyst til at lægge tøj sammen sent om aftenen fordi du skal tidligt op næste dag, har du mere lyst til at skulle vaske alt tøjet igen fordi din kat har pisset i det???
    Jeg har selv indtil for nyligt stået op kl. 4 hveranden morgen pga. arbejde og jeg ved godt hvad jeg har mest lyst til.. Men det er jo bare mig og jeg har også egen vaskemaskine.. smiley

• Mette R
    Mette R Tilmeldt:
    jun 2010

#12   21. nov 2012 Ja jeg burde lægge vasketøjet sammen, ved jeg da godt, men det er ikke altid det lige bliver gjort med det samme, og NEJ, kan ikke booke tider i vaskeriet hvor jeg bor, det er først til mølle..men nu var det ikke det der var emnet....

Havde et spørgsmål, om hvordan jeres mening om Gå væk kat er, og hvad der evt kunne være grunden til han pissede der, har fået de svar, så må jeg selv finde ud af og få lagt det tøj sammen når jeg selv har lyst.. smiley

Kan sagtens se hvad i mener, og er rigtig glad for de råd jeg har fået, o vil da helt sikkert få ham tjekket.. smiley

TUSIND tak for hjælpen..

Kommentér på:
Gå-væk-kat

Annonce