{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.446 visninger | Oprettet:

Gå væk kat {{forumTopicSubject}}

Vores naboere er lidt kede af, at vores lille mis besørger på deres græsplænen. De synes selvfølgelig ikke at vi skal sørge for at holde ham i vores egen have, men de synes ikke, at det er så rart når børnebørnene render rundt på bare fødder i græsset.
Kender I nogle gode muligheder til hvordan vi undgår at han går ind på deres græsplæne?
Er der nogle planter man kan plante som katten ikke kan lide?

Håber at I har nogle gode råd. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå væk kat
  • #1   2. jul 2008 Hegn haven ind;-)

• #2   2. jul 2008 Den er hegnet ind da vi også har en lille hvalp! smiley

Men det forhindrer ikke vores kat i gå på opdagelse i andre eller andre katte fra at gå på opdagelse i vores have.

• #3   2. jul 2008 Nej, et hundehegn er ikke nok til katte - kattehegn skal være noget højere og med et vandret indhæng.

• #4   2. jul 2008 lav en løbegård..
    Evt have en lang snor på den

• #5   2. jul 2008 Lav en løbegård eller hold Jeres kat indenfor. Jeg forstår fuldt ud Jeres naboer. Det er jo heller ikke fedt at have naboens hund, kat, hest, ko osv. til at skide i ens have.

• #6   2. jul 2008 Vi har forsøgt med at have ham i snor, men han gakkede fuldstændig ud når vi gik med ham, og når han så kom ind igen miavede han højt fordi han gerne ville ud. Men efter at han har fået sin lem og nu kan rende frit har vi fået en mere rolig og afbalanceret kat.
    Og jeg ved godt, at man har pligt til at holde sin kat på egen grund, men det ved I ligeså godt som jeg, er noget nær umuligt. smiley

• #7   2. jul 2008 Det er absolut muligt at hoide katten på egen matrikel - hegn haven ind eller byg en løbegård.

• #8   2. jul 2008 Tænk, jeg havde håbet på lidt mere forståelse fra medlemmerne herinde...

Hvis vi begynder at holde ham inden for vores egen have eller propper ham i en løbegård bliver han fuldstændig umulig igen. Og så står vi med en meget ulykkelig kat uden livsglæde.

Er der slet ikke nogen som har erfaringer med ting der kan sprøjtes ud eller planter der lugter grimt i kattens næse?

• #9   2. jul 2008 Mie.... Der er ikke nogen andre måder at holde katte inde, man bliver nød til at indhegne hele have med et højt hegn og lave det man kalder et dyrehegn, det vil sige at man lavet et udhæng øveres på hegnet, men det er ikke altid det holder dem inde...
    Der er også en anden måde strømhegn, men det er dyrt, man sætte el hegn op. hvor der er strøm øvrest i hegnet

Så endten det eller en løbegård, eller holde ham inde...

Der er ikke rigtigt andet at gøre,

• #10   2. jul 2008 En kat er en kat (: de er svære at holde inde på bestemt område. Du kan ikke sige til den sit og så sætter den sig som hunde gør. Det er et frit dyr, så der er nok bedst for katten at du laver en løbegård. For det er samtid syndt for den at holde den inde.

• #11   2. jul 2008 Hehe! Nu er det sådan at vores kat er halvt hund, han kan nemlig sitte og hente/bringe legetøj og kommer når man kalder.

Det er slet ikke for, at naboerne er sure over, at han løber i deres have, han må gerne være der, bare han ikke besørger hos dem.
    Og en løbegård vil han på ingen måde være tjent med.

• #12   2. jul 2008 Vil nu give Mie ret, har katten først vænnet sig til et frit liv uden grænser for hvor den må gå hen, har den svært ved at vænne sig til andet, og de bliver helt umulige og skaber sig. Jeg var igennem det samme da jeg engang flyttede og skulle vænne min kat til hjemmet, så hun skulle holdes inde i et stykke tid, så hun vidste hvor hun boede. Det var et helvede, hun var sur og lavede afføring overalt, væltede planter osv. Det endte med hun måtte komme til et sted hvor hun frit kunne gå, da hun simpelthen var så stresset over situationen. Så er enig med Mie, at hvis hun vil have en kat med livsglæde, kan det være svært at finde en løsning. Men løbegården er for mig at se også den eneste udvej, bryder mig ikke om tanken med elhegn. Men det vil tage tid for missen at vænne sig til det, men tålmodighed, så tror jeg nu nok den skal klare det, måske en legekammerat til løbegården?

• #13   2. jul 2008 Mie: Jamen s¨å er der ik så meget andet at gøre.

• #14   2. jul 2008 Mie P,
    Han er kastreret ik'? Det der med at besørge på midt på græsplænen .... er det fordi han markerer - eller kan han ikke lide at besørge i sand?

Løsningen må være at gøre jeres egen have tiltrækkende og naboens have utiltrækkende at besørge i.

En ide er at lave et dejligt "toiletsted" for ham i et hjørne af jeres egen have. Så kan I håbe, at han vil foretrække det. Prøv jer frem og se om I ikke kan få lavet et "toilet", der passer ham.

Naboen kan også skræmme ham væk hver gang de ser ham - evt. med larm, råb, fagter og vandpistol.
    Man kan godt få noget gå-væk-kat eller også kan man bruge hjortetaksolie, men det stinker vist fælt.

I hvert fald er det dejligt, at jeres naboer er til at tale med, så kan I nok løse det lille problem i fællesskab.

• #15   2. jul 2008 Hvis alt slår fejl, kunne du så ikke gå der ind en gang om dagen og fjerne det, i en pose ligesom man gør med hunde?

Forståelse for udekatte finder du ikke herinde, den kamp har jeg haft mange gange smiley

• #17   2. jul 2008 Tina Skov S:skrev; **Forståelse for udekatte finder du ikke herinde, **

Nårhhhh, det kan man vel nok finde smiley Godt nok ikke fra alle brugere, men vi andre er her da også smiley

• #18   2. jul 2008 Felis F... så blev jeg det klogere, det er jo en lidt anden snak end det man høre herinde smiley

• #19   2. jul 2008 Felis skrev: **Så medmindre din kat er unormal og naboen ligefrem har set den skide......så tror jeg ikke på det er den der gør det.

Andre muligheder:

Pindsvin, ilder, mår, ræv o.s.v. skider på græsplæner uden at grave ned,........**

Eller måske en fertil kat....

• #20   2. jul 2008 tinka... ja, men der er langt imellem smiley
    Så er vi da ikke helt alene... smiler...

• #21   2. jul 2008 Tina Skov S,
    Jeg tror faktisk, der er mange, der har (forståelse for) udekatte, men ofte holder sig tilbage i trådene, fordi man er led og ked af de evindelige diskussioner om inde/udekatte.
    Heldigvis har trådstarters nabo forståelse, så det lille problem skal nok blive løst fornuftigt ... og lad os nu se, om det overhovedet er Mie Ps kat der besørger på græsset....

• #23   3. jul 2008 Jo, katte hører også ind under den lov. Fordi du har set 1 advokat udtale nget andet, er det ikke det samme som at det er sandheden. han kan sagtens tage fejl.

Derudover tror jeg næppe at det er din kat Mie der skider på naboens græsplæne. Det gør en normal kat bare ikke. I mit forrige hus, havde jeg faktisk mange rævelorte i haven, så det kan sagtens være det din nabo har. Rævens lorte er heller ikke så store og kan faktisk godt ligne en kattelort.

• #24   3. jul 2008 alle mine katte skider da på midten af min græsplæne, fertile som kastrater.... ?? de graver det ikke ned overhovedet.

• #25   3. jul 2008 Sikke da nogle grissebasser, du holder dig, Louise H smiley Jeg ved ikke hvor almindeligt, det er at lade lorten ligge. Men jeg har faktisk kun set en eneste kat gøre det. Det er snart 10 år siden, og jeg husker det stadig (det må jo have gjort indtryk, hehe). Jeg stod i min stue med min kat på armen og mens vi kiggede ud ad vinduet kom der en sort/hvid semilanghårskat, den stoppede lige ved vinduet, satte sig ned, sked, kiggede ind på os (sikke et blik), og så GIK han bare....

• #26   3. jul 2008 HAHAHA... :-))) ja jeg ved ikke hvorfor mine gør det. jeg har lorte runde en gang om ugen LOL, det er mindre lækkert, men det skal gøres hehe. så blir de lige samlet op i en sort sæk.

til gengæld bruger de næsten ikke kattebakkerne mere.

Kommentér på:
Gå væk kat

Annonce