Om P-piller (til avlere/opdrættere) Om P-piller (til avlere/opdrættere)
Jeg er faktisk bare nysgerrig. Min egen pige er sterriliseret så det er ikke fordi jeg står og skal bruge det til andet end for min egen videns skyld, men jeg håber der er nogen som kunne have lyst til at svare alligevel.
Når i nu opdrætter/ avler katte, bruger i så p-piller i de perioder hvor hunkattene ikke skal have killinger? Eller har i bare evt. hankatte i et andet rum, og lever med hunkattenes ''opførsel''?
Grunden til at jeg var interesseret i svar, er fordi at jeg hos min egen dyrlæge har hørt at p-piller helst skulle undgåes hvis det var muligt, og derfor foreslår han altid at man får sine katte stereliseret, men kunne jo ikke lade være med at tænke på at i tilfælde hvor man faktisk avler på kattene, så er neutralisering jo bare ikke en mulighed, og var derfor nysgerrig efter at høre hvad der var jeres alternativ
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 160
Men nej udover det håber jeg ikke at bruge eller få brug for at bruge p-piller til mine katte. P pillerne medfører stort set uundgåeligt kræft cyster i livmoderen, hvis du søger på google vil du højst sandsynligt finde en rapport fra danske dyrlæger som kom for noget tid siden og som konkluderede at brug af p piller VIL medfører disse cyster - Det er bare et spørgsmål om hvornår (du vil finde masser af info og billeder i rapporten) hvis du ikke kan finde den, skal jeg se om jeg kan. Så man kan bruge p pillerne i korte perioder, men jeg ville føle anden brug en smule for risikabelt. Selvfølgelig kan det muligvis blive nødvendigt i de perioder Lotte nævner - Men så vil jeg gøre det på samme måde også er det jo bare med ikke at bruge de samme katte for længe i opdrættet, så de kan blive steriliseret og nyde resten af deres liv + Ikke at skulle have p piller mere.
Men mit råd er: Vær meget påpasselig med p-piller
OBS. Som opdrætter har de fleste jo kattene indedørs (indhegnet have) så må man leve med syngetiden
mar 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 160
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 107
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 107
Om P-piller (til avlere/opdrættere)