1.024 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Morkat som ammekat.. Morkat som ammekat..
Jeg ved ikke rigtig om indslaget hører til her ellers så sig det...
Min veninde har en kat, der lige har mistet sin 8 uger gamle killing. Morkattens yver er nu meget spændt og ømt.
Min veninde har lånt en killing på samme alder et andet sted fra, men hvordan får man dem til at acceptere killingen.
Morkatten slikker killingen og snakker lidt med den, men lægger sig ikke så den kan komme til at sutte... killingen forsøger heller ikke.. Kan det ikke lade så gøre at få hende til at acceptere killingen??
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 64 Svar: 246
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg har oplevet at få en killing på 15 uger hjem, og det tog ikke lang tid, før han lå sammen med et kuld på 8 uger og suttede på livet løs.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 10 Svar: 58
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Tag kattens temperatur
dec 2007
Har katte normaltemperatur som os??
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det må det IKKE være, selv om det er spændt nok så meget, så jeg slutter mig til dem, der siger yverbetændelse.
Den skal så have antibiotica, smertestillende medicin (Metacam) og meget gerne varme omslag på yveret,
dec 2007
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
dec 2007
Jeg snakkede med dyrlægevagten som sagde at når katten spiser og er som hun plejer kan jeg godt vente og så kontakte dyrlægen næste dag..
Allerede dagen efter var en del af spændingerne aftaget, og hun pev ikke når jeg rørte hende på maven.. Jeg ringede og snakkede med min egen dyrlæge, som syntes at jeg skulle se det an, nu når det var lidt bedre og katten ikke har ondt...
Nu er yveret stadig spændt, men slet slet ikke lige så meget, hun virker ikke til at have ondt og det er ikke hele yveret der mælkefyldt..
Vi droppede lånekillingen fordi hun ville gerne slikke den og miavede til den når den pev, men den fik ikke lov at patte. Om morgenen afleverede jeg den tilbage da havde den ikke fået lov at spise siden jeg hentede den og det synes jeg var synd for den...
Morkat som ammekat..