1.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Morkat som ammekat.. Morkat som ammekat..

Jeg ved ikke rigtig om indslaget hører til her ellers så sig det... smiley

Min veninde har en kat, der lige har mistet sin 8 uger gamle killing. Morkattens yver er nu meget spændt og ømt.
Min veninde har lånt en killing på samme alder et andet sted fra, men hvordan får man dem til at acceptere killingen.

Morkatten slikker killingen og snakker lidt med den, men lægger sig ikke så den kan komme til at sutte... killingen forsøger heller ikke.. Kan det ikke lade så gøre at få hende til at acceptere killingen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Morkat som ammekat..
  • #1   29. jun 2010 Kan det muligvis være fordi en 8 uger killing for det meste spiser selv, og ikke dier så meget mere ?

• #3   29. jun 2010 Jeg tror, det bare er et spørgsmål om tid, før killingen finder den nye mælkebar.

Jeg har oplevet at få en killing på 15 uger hjem, og det tog ikke lang tid, før han lå sammen med et kuld på 8 uger og suttede på livet løs.

• #5   29. jun 2010 Kommer yverbetændelse indenfor et døgn??

• #6   29. jun 2010 Yverbetændelse kommer som lyn fra en klar himmel og er svær at se før det er for sent.

Tag kattens temperatur

• #8   29. jun 2010 Lis
    Har katte normaltemperatur som os??

• #9   29. jun 2010 Jeg havde helt overset, at yveret også var ømt.
    Det må det IKKE være, selv om det er spændt nok så meget, så jeg slutter mig til dem, der siger yverbetændelse.

Den skal så have antibiotica, smertestillende medicin (Metacam) og meget gerne varme omslag på yveret,

• #10   29. jun 2010 Hmmm.. det er helt umuligt at tage dens temperatur, den river og bider. det jeg har kunne måle har været ca 1/2 minut, den siger 38

• #11   29. jun 2010 ER du det mindste i tvivl, så afsted til dyrlægen. Jeg ved af erfarring at det ikke er at spøge med og så gør det meget ondt på katten

• #14   2. jul 2010 Undskyld jeg har ikke nået at svare..

Jeg snakkede med dyrlægevagten som sagde at når katten spiser og er som hun plejer kan jeg godt vente og så kontakte dyrlægen næste dag..
    Allerede dagen efter var en del af spændingerne aftaget, og hun pev ikke når jeg rørte hende på maven.. Jeg ringede og snakkede med min egen dyrlæge, som syntes at jeg skulle se det an, nu når det var lidt bedre og katten ikke har ondt...

Nu er yveret stadig spændt, men slet slet ikke lige så meget, hun virker ikke til at have ondt og det er ikke hele yveret der mælkefyldt..

Vi droppede lånekillingen fordi hun ville gerne slikke den og miavede til den når den pev, men den fik ikke lov at patte. Om morgenen afleverede jeg den tilbage da havde den ikke fået lov at spise siden jeg hentede den og det synes jeg var synd for den...

Kommentér på:
Morkat som ammekat..

Annonce