6.468 visninger
|
Oprettet:
kradse i møbler {{forumTopicSubject}}
Mine to katte kradser i min sofa og læder stol..nu er min sofa godt nok gammel, men jeg får en ny i næste uge (læder) og vil helst ikke ha de også kradser i den!!
Jeg har prøet det der spray Gå væk kat, men de thjælper ikke,, de har et kæmpe kradse træ, men det er kun engang i mellem de bruger den..
Har i nogle gode råd til mig??
Tak..:)
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
nu kradser de kun i deres træ og så et tæppe som de gerne må kradse i.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Hvis de ynder at kradse i din sofa vandret kan du evt. for billige penge købe en sisalmåtte som du henviser dem til at kradse på hver gang de forsøger i sofaen eller stolen.
Du kan for at skåne din nye sofa måske lægge nogle vattæpper over når du ikke er der til at holde øje med den, indtil dine katte er kommet af med den dårlige vane at bruge din gamle sofa.
Mine 5 katte har 3 træer i forskellig højde og en kradsesøjle lavet af en gammel tæpperulle og så har de en sisalmåtte på gulvet og de kradser kun disse steder.
held og lykke og tillykke med din nye sofa.
aug 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 5 Emner: 64 Svar: 252
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Og står træet stabilt nok?
Katte hvæsser kløer bl.a. for at afsætte egen duft. Så hvæssen kløer tjner også til at få møblerne til at dufte rigtigt - set fra kattens synspunkt. Nye møbler kan være temmelig udsatte for kattekløer da nye møbler jo lugter forkert og fremmed.
Feliway er et duftstof som giver den (i kattenæser) rigitge duft (mennesker kan ikke lugte det), så Feliway er bedre end alt det der gå-væk-kat-stads.
aug 2008
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
Jeg giver også Nina P ret i, at man kan godt sige nej til sin kat med en bestemt tone.. Katte forstår godt et nej.. Nu gør min kat det ikke mere, men hvis han prøver på og kradse i sofaen siger jeg nej og tager ham hen til sit kradsetræ.. Det hjælper..
kradse i møbler