Irriterende katte!! {{forumTopicSubject}}
Vi har 5 norske skovkatte..
De er utrolig søde og dejlige - MEN!!
2 af dem er simpelthen SÅ irriterende lige for tiden!
Vi fik en lille søn i august - han er snart 5 måneder.
Og de 2 af kattene kan simpelthen bare ikke fatte at de IKKE må være i hans ting! Kravlegården er TOTAL no go - og de ved det godt! Men HVER morgen når vi står op, kan vi høre mindst 1 kat hoppe op fra kravlegården!
Vi har prøvet alt.. Vandforstøver, ligge store ting ned så de stort set ikke kan være der. En stor sort pose, med gå-væk-kat har vi også prøvet.. Men ligemeget hjælper det!
De ved udmærket godt at de ikke må.. Vi har haft problemet lige siden han blev født, og har rettet dem lige siden! Forstår ikke at de bliver ved.. De ved godt at de ikke må! Ellers ville de jo ikke springe op, så snart de hører os.
Det skal lige siges, at den ene nogen gange stadig kan finde på at hoppe op, hvis han tror jeg ikke lige ser det!
Vores spørgsmål: Hvordan lærer man 2 meget dominerende katte at de IKKE skal være i kravlegården, også selvom vi ikke er der??
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 115
Katte bruger kattebakke = kattegrus = MANGE bakterier!!
+ hår! Det er meget uhygiejnisk at de er i kravlegården - og det skal de ikke!
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Jeg kan godt se dit issue med at katte går på kattebakke, men vi går jo også på toilet, og ligesom at vi vasker hænder, så vase kattene sig jo også. Hår kan du under alle omstændigheder ikke undgå, så jeg må indrømme jeg ikke helt kan forstå hvorfor du beklager dig over det.
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Når det er sagt, så har nogen katte det rigtig godt med lugten af baby... Det er vidst en eller anden form for tryghed/beskytter instinkt. Lidt ligesom hunde har...
Derfor hopper de op steder hvor jeres baby har været... det lugter af ham/hende, og er dejligt for kattene.
Det kan også bare være at det er dejlig blødt og lunt.
Der er nok ikke andet at gøre end at fortsætte med at smide dem væk fra der hvor de ikk må være.
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 32 Svar: 409
Det har jeg også læst. jo mere man isolerer børn jo mere sårbare od udsatte bliver de senere hen.
maj 2010
Problemet er jo også - at hvis lillemanden ligger i kravlegården, og de ligger sig på ham - jah.. Man har jo hørt forfærdelige historier..
Vi vil ikke have dem i hans kravlegård. De må være ALLE andre steder.
Mht. babylugt - det er også fint nok at det virker betryggende for dem. Men de gider ikke min søn. De gider ikke hans lugt på tøjet eller noget andet - det er kun kravlegården, sikkert fordi den er blød.
Vi har lavet et hav af senge rundt omkring til dem, for at få dem fra kravlegården.. Fleece og uld tæpper.
maj 2010
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 85
-Jeg ville ikke være så bange for de der bakteriere, men måske vaske kravlegårds tæppet lidt mere end normalt
Katte og hunde elsker duften af baby, og bliver nærmest euforisk af duften, det er næsten værre end katteurt for nogle katte.. og katte er ligesom at ave teenagere har jeg ladet mig fortælle, alt hvad de ikke må er langt mere spændende (den evige kamp om dominans)
maj 2010
Jeg kan ikke lukke ind til kravlegården.. Den står i stuen, og der skal misserne have lov til at være - da det er det største rum
maj 2010
Jeg har skam en baby alarm, men det hjælper jo ikke rigtig på problemet med kattegrus og hår i hans kravlegård..
maj 2010
Ellers ville jeg ikke anskaffe mig 5 katte
maj 2010
maj 2010
Emnet var ikke at I skulle kommentere på hvorvidt det er rigtigt eller forkert at de er i kravlegården. Det var VI valgt at de ikke skal. Mit spørgsmål var: om nogen vidste hvordan man vænnede dem af med det?
Hvis ikke I ved det, så lad os om hvpr de må være og ikke må være.
Og selvfølgelig bliver de ikke et problem når han bliver større. De er ekstremt kælne og vi stoler 100% på dem alle 5! Når han er så lille som han er, har vi bare sat EN regel! Og det er den som jeg har nævnt her.
Synes egentlig at det er fair, overfor kattene at der kun er denne ENE regel. Kender enormt mange som ligefrem afskaffer sig deres katte pga. barnet. Det kunne vi ALDRIG finde på!
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Og kravlegård er da spændene der ligge jo pludselig noget som til med siger noget, Jeg er sikke på de tænker YES levende legetøj.
Med hensyn tik bakterier så er de vist alle steder med 5 katte og en hund.
Lene og Høgerstedtes skovkatte
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Det bedste vil nok være at finde et andet hjem til, dine dyr.
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 66 Katte: 20 Emner: 23 Svar: 197
Så skal de da ikke omstille sig til et helt nyt liv.
Lene og Høgerstedtes skovkatte
maj 2010
Susanne S: Fluenettet kan ikke rigtig være der
Og nej! Kattene skal ikke forlade os, pga ET ENKELT problem.. Nu må I stoppe! Og jo, de måtte være alle steder før, og må de stadig.. Men kravlegården satte vi først op, da han var født, så de kunne se at det var noget nyt, og der måtte de altså ikke være.
Gider ikke høre på sådan nogle kommentarer!
Synes selv at det er fair overfor kattene, at der kun er denne ene regel efter vi har fået barn!
maj 2010
Det er EN enkelt ting, som endda ikke var der før han blev født!!
Jeg gider sgu ikke høre på sådanne kommentarer.
Lad være med at kommentere, hvis du ikke har noget der kommer denne tråd ved!
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
maj 2010
Men kan sgu ikke se at det her er værre, end dem der spørger til, hvordan man får dem væk fra køkkenbordene!
maj 2010
maj 2010
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
- Ved bare ikke om baby kan tåle det. Det ved dyrlægen sikkert.
Nu har jeg godt nok ikke børn, man jeg forstår din frustration. Du er jo nervøs for baby. - Og det er jo ikke kun bakterier. De slæber grus med på poter og i pelsen bagved.
- Man kan nok lave et låg af krydsfiner, med et par hængsler på, så man lige kan smække det henover. - Det ville jeg nok gøre, da jeg er snedker.
Håber du finder en løsning, men tror ikke du kan vænne kattene fra det. De var der jo først, hvilket ikke skal forstås som bebrejdelse. - Og de er sikkert interesserede i det lille nye medlem af familien.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Tror de har dem i jem og fix.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
jeg kan godt følge dit problem... det satans ved det er at katte bare ikke rigtig kan/gider at lære regler ( i hvertfald min erfaring ) her i huset var vi osse lidt nervøse da vi fik barnebarn.... men til vores store glæde har ingen nogensinde lagt sig på ham men han er vældig interresant
hvis jeg var dig ville jeg prøve med bage parpir i bunden, sølv papir er garanteret godt men sæt nu de æder noget.... så har vi balladen med dyrlæge
jeg tolker ikke at bakterier er din frygt ??? for det er der ingen der tager skade af
håber du finder en løsning som alle bliver glade for
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Desuden skriver TS at hun HAR prøvet gå-væk-kat..
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Summsumarum: Jeg forstår godt din frustration TS Har ingen bedre bud end andres.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Lad os holde den gode tone og tage de indlæg vi kan bruge til noget til os.
Min anbefaling til dig vil være at lægge et tæppe i kravlegården inden du lægger barnet og når du fjerner barnet, så fjerner du også tæppet så kattene ikke kan lægge sig på det.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
jan 2012
Følger: 1 Svar: 1
Noget der ikk blev spurgt om. Kan godt være hun debattere aggresivitet men læs indlæggene så angriber folk jo også hende. Selvforsvar? Ja det tror jeg nok. Keg siger det pænere end før. Jeg er træt at folks bavl omkring man skal af med kattene. Man elsker sine dyr men derfor kan der godt være noget irreterende. Angående mit sprogbrug så var det en metafor for at keg synes det var noget mærkeligt noget at folk begyndte på hun skulle gå af med kattene.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Skal bare lige sørge for du vender den rigtigt, så det ikke er din søn der får kold vind i ansigtet men dine katte.
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 103 Svar: 379
Irriterende katte!!