En meget stolt kattemor :) En meget stolt kattemor :)
Jeg har for noget tid siden besluttet at træne med Johnson, har bogen "træn din kat" (Som for iøvrigt er helt vildt god), jeg har så før lært ham at klik=godbid, og besluttede idag at begynde med rigtig træning.
Vi har været igang i en hel time, og han blev bare ved og ved med at være super opmærksom og aktiv, så jeg tror virkelig han hyggede sig med det. Vi stoppede sådan set kun fordi jeg trængte til en smøg.
Han har lært "sit" "high5" og "op" (stå på bagben), og det er bare på første gang. Ved alle tre ting gjorde han som om han havde prøvet det til hudløshed. Så allerede efter et par gange med "håndtegnet" for sit, kunne jeg fjerne det...
Jeg er simpelthen bare så helt utroligt stolt og glad.
Jeg ringede til min mor og fortalte det med stor entusiasme, men den deler hun ikke helt, så jeg tænkte at jeg ville smutte herind og dele min stolthed og glæde med jer..
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Hvad brugte du som godbid ?
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 117
Jeg har en klikker, men har ikke rigtigt fået brugt den, så mon ikke jeg skulle gøre forsøget - og håbe.
jan 2007
jan 2007
Ja og man lærer dem mere at kende på en anden måde..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 184
Jeg bruger selv samme bog og også bogen Klikker-træning af katte
Det er bare så fedt når de begynder at give respons og jeg er helt med på hvor fedt du må have det lige nu..
Jeg har fået lært min at hoppe op på mit knæ for at få sit klik, og mis 2 styrter rundt om sofabordet efter sin mål-pind... jeg kunne slet ikke få armene ned da det lykkedes...
synes det er super flot du har lært ham high 5 - den er ikke nem..
stort tillykke...
Knus, miauws fra Ramses, Sethi og deres mor
jan 2007
Det med high5 afhænger vidst meget af katten (måske race), for johnson tager tit både mad og vand med poterne og spiser det på den måde. det lod til at komme helt naturligt da jeg havde godbidden mellem fingrene, at han satte poten ind på min hånd..
Jeg er egentlig vokset op med holdningen at "en kat er en kat. den kan man ikke lære en dyt"... Og så er det så fedt lige pludselig at finde ud af hvor intelligent en kat er, og at man sagtens kan lære en kat alt muligt..
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 109
Jeg kan ikke finde godbidder mine katte gider spise, så træning bliver ikke så målrettet..
Kan det have noget at gøre med at kattene altid har adgang til deres foder. ? Det har jeg fordi hunkatten ellers æder så hurtigt at hun brækker det hele op igen....
jan 2007
Ulla P - Ja det har helt sikkert noget med det at gøre. Mine har også foder stående hele tiden, men jeg har læst i sådan en træningsbog at man kan fjerne kattemaden i nogle timer inden.. Så de er ekstra villige til at være med..
måske din hun ikke grovæder så meget hvis du "træner hende lidt mæt først"?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 109
En meget stolt kattemor :)