8.494 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
hjælp, min kat tisser i vasketøjet. hjælp, min kat tisser i vasketøjet.
jeg har 1 hun kattekilling på 3 mdr. der lige er begyndt på det at tisse andre steder end i bakken... den gør det både i vasketøj og i sengen.
nogen foreslag, jeg aner ikke hva man kan gøre ved det..?
0 synes godt om
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 129 Svar: 547
maj 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 112 Svar: 111
Lige et enkelt spørgsmål?
Hvor står hendes kattebakke?
Hvis den står for tæt på madskålen, kan de godt finde på at bruge andre steder som toilet.
Eller hvis bakken ikke er ren idet de skal på "toilettet", eller en hel tredje mulighed, er der blevet skiftet til noget andet grus som katten evt ikke kan lide at bruge?
dec 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 5
Hendes kattebakke står i en gang hvor maden står i køkkenet, så det er ikke sådan at de står lige op af hinanden.. Og det skal lige siges at der aldrig har været noget før nu, al den tid vi har haft hende har hun brugt bakken MEGET flittigt, hun stod gerne foran døren og miavede hvis den var lukket så hun kunne komme på toilet.. Hun havde dog et enkelt uheld på gulvet den anden dag, men det var også meget tyndt, så det kan jeg forstå hvis hun ikke har nået det.. Men hun er begyndt at gøre det i vasketøj og på sengen, men det er kun om morgenen, aldrig senere på dagen der går hun fint i bakken, så det er ikke sådan at det er hver gang.. Og hun startede med det for ca en uge siden, og tænkte at hun maske havde ondt eller noget, og så stoppede hun i et par dage og nu er hun så startet igen!!
Bakken er stort set altid ren, altså tømmes hver dag, burde også være nok, for kan jo ikke tømme den hver gang hun har været i den!!
Og nej har brugt det samme grus lige siden vi fik hende, så det burde ikke være det...
Men håber mine svar kunne hjælpe dig lidt.. For er virkelig fortvivlet..
Har snakket med min veninde som er dyrlæge og hun sagde at det muligvis kunne være fordi hun snart skal i løbetid.. Men det er jo også bare alt for tidligt, da hun jo kun er 3 mdr..
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 141
dec 2004
dec 2004
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 84
Vasker i jeres kattebakke i Ajax, så stop det omgående. Katte kan ikke fordrage lugten. Min kat var i foråret sidste år tæt på at blive aflivet, da han tissede overalt i huset. Vi nåede så langt som op til dyrlægen hvor jeg tiggede og bad om råd. Først da fik jeg at vide, at de ikke kan lide lugten af Ajax, som vi brugte på det tidspunkt.
Vi fik ydermere sådan en duftspray, som sprayer nogle gode dufthormoner af en art ud (jeg kan ikke længere huske præcis hvad det var). Dette afhjalp problemet og min kat lever nu i bedste velgående og tisser kun i sin bakke.
Vi købte endvidere en ekstra til ham og han er meget glad for at have toilet to forskellige steder i huset. Det kan også anbefales.
jan 2005
Følger: 1 Svar: 3
jan 2005
Følger: 1 Svar: 3
feb 2005
Følger: 22 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 182
aug 2008
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
hjælp, min kat tisser i vasketøjet.