550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

køkkenbords-opdragelse køkkenbords-opdragelse

Nu er det sikkert meget upædagoisk, men jeg har (som mange andre) haft det problem med at Oliver har gået på køkkenbordene. Det har vi fået ham vænnet af med, men jeg vil spørge om det er en forkert måde vi har gjort det på.

Måden vi har gjort det på er: Når Oliver er hoppet op på køkkenbordet har vi, meget simpelt, givet ham en hurtig undersøgelse. Dvs tjekket hans ører, øjne, næse, mund og bagtil. Aldrig noget voldsomt, men alligevel hader han det inderligt og han forbinder nu køkkenbordet med de undersøgelser. Vi har så også HVER gang han skulle undersøges taget ham op på køkkenbordet, og undersøgt ham der.

Det har virket for os, men vi vil gerne høre noget feedback på om det er en holdbar metode til at opdrage evt røskva?

Skal lige siges at han tager det pænt når han undersøges af os og også dyrlæger, men han sgutte glad for det smiley

Så bring it on smiley kom med jeres holdning til dette og gerne (hvis I synes det er noget l***) nogle råd til hvordan det kan gøres på en anden måde...

HIlsen Cemile

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køkkenbords-opdragelse
  • #1   18. maj 2006 Jeg synes da det lyder som en god måde .. (: vi har selv gjort sådan at vær gang huner hoppet derop har vi råbt ''NEEEJ, need Soffii'' og taget hende ned, indtil hun forstod hvad vi mente. hun gør det stadgi en gang imellem, men hopper pænt ned (hvis hun da ikke er i drillehumor :b ) når vi råber efter hende .

• #2   18. maj 2006 Missetat: Oliver gør det aldrig. Det er ikke sådan at han frygter køkkenbordet, men han forbinder det bare med noget ubehageligt... Han HADER virkeligt når man skal tjekke hans øjne og ører...

• #3   18. maj 2006 jeg siger nej og knurre smiley

• #4   19. maj 2006 Jeg siger også bare NED!
    Dette fatter den lille Cleo, men Cassie kikker bare på mig som om jeg var åndssvag og svarer igen...
    Hver gang jeg så siger NEEED... så sidder hun bare der og siger nogle underlige gurglelyde... hun fatter det efter 3-4 nej'er og en streng pegning ned på gulvet...

Har prøvet at give hende et forsigtigt sprøjt med en forstøver, men det har ikke rigtigt virket...
    Måske skulle man prøve din metode, men er bange for hun bare vil nyde det... lol... smiley

• #5   19. maj 2006 Ej, det var da en fin løsning... Her oplever kattene, hvis de skulle bevæge sig op på bordet, at der blivet 'givet et bifald'. Kattene er ikke så vild med klapsalven, og de lærer hurtigt, at et klap betyder 'fy'... Så vi kan bruge det i andre situationer, hvor de er på vej til at lave 'fy'... smiley

• #6   28. aug 2006 Vi har også problemet med vores den ene kat, han bliver også ved med at hoppe op på køkkenbordet.. de andre to gør det aldrig (den ene kan måske nå at prøve det endnu, da vi lige har fået hende)
    MEN Vi siger også NEEJ i en bestemt tone og tager ham ned.. Men har svært ved at lære det.. det samme med vindueskarmen, der går han i blomsterne - hiver jord op.. vi har også prøvet vandspray og som sagt skæld ud.. men det lyder som en okay ide med at tjekke de forskellige ting på køkkenbordet.. han hader at blive holdt fast/holdt.. men hvis der er flere ideer man kan prøve ville det da være super! smiley

Kommentér på:
køkkenbords-opdragelse

Annonce