er jeg den enste der ikke synes man .. er jeg den enste der ikke synes man ..
hey alle ...
er jeg den enste der ikke synes at man skal lære sin kat cirkuskunster ?
jeg mener en kat er en kat og den skal ikke tæmmes mere end nødvendigt !
det er okay at man lære dem at den ikke må gå på bordet og den skal bruge kattepakken ,,,,
men hvad skal man bruge kunster til ?
det er jo et "vildt" dyr ...som er svært at bestemme over man kan opdrage en hund og lidt en heste men en kat er en kat !
er hva mener i ?
træner i kunster ? hvis ja hvorfor ?
hvad skal i bruge det til ?
sig ejers mening !
mvh steffie og mine 2 katte ...
maj 2004
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 4
maj 2004
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 55
maj 2004
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 55
dem kan man lære det af en naturlig måde og det kan man ikk med katte efter min mening ...
men det e rda oka hvis du ikk synes jeg har rart
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 19 Svar: 74
Vi træner slet ikke hver dag men det er da mere fordi jeg ikke kan tage mig sammen end det er fordi Basse ikke har lyst.
Han kan sitte og dække og skal snart lære at hoppe igennem en ring...
jun 2004
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 3
jeg syndes også at en kat skal være en kat, og ikke skal kunne en masse kunstner, for hvad skal man bruge dem til???
Hvorfor rider man med bid på sin hest når den kan rides uden?
Hvorfor går man med snor på hunden, når alligevel ville komme tilbage til en???
jun 2004
Der findes kun 1 naturlig måde at ride en hest. Det er når du kan ride uden hovdetøj/Sadel/Grime/Træktov! Alt andet er kunstigt! Jeg rider selv min hest uden noget!!!!
maj 2004
Kunne du ikke sætte nogle billeder ind på HG, så vi kunne se, hvordan det ser ud når du rider uden sadel, hovedtøj, grime og træktov? det vil jeg da mægtig gerne se... kan du også det i skoven?
Hilsen Marianne
jun 2004
Jo Selvfølig, skal bare lige have mit kamera til at virke (batterier m.m.)
Jo jeg skal nok tage billeder af hvor jeg rider uden noget som helst, og hvor jeg springer (skridt,Trav,Galop) og ja jeg kan også godt tage et i skoven, når det bliver godt vejr!
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 10
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 10
aug 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 6
Det var så min menig
Caroline
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 129 Svar: 547
Jeg synes ikke det skal være forbudt.. Sådan er din mening og det er okay, men hvis andre godt vil det så er det jo op til dem!!
okt 2004
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 6
For som du selv skriver så er katten jo et "vildt" dyr - og hvis den ikke synes det er sjovt og spændende så gjorde den det højst sandsynlig ikke. Katte er somregel nogle meget egenrådige dyr og somregel også ret gode til at sige fra over for ting.
Så jeg synes det er ok at man lære sin kat lidt kunster...
Hilsen Trine og Yatzy
maj 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 19
jan 2005
Følger: 1 Svar: 3
Man skal måske lige tænke over at en kat også kan bruge lidt stimulans og hygge/sjov en gang imellem.... ligesom en hund....
Derudover, er der INGEN kat der gør det hvis den ikke selv vil - og så er der jo også en belønning i den anden ende.....
Blev bare lidt irriteret da jeg så hvad I have skrevet.... for der kan være nogle der fik dårlig samvittighed da de læste jeres indlæg, men det er der slet ingen grund til.... OVERHOVEDET - det er jo bare leg/hygge.
Mange knus til jer alle
Anja
maj 2004
Det er slet ikke så godt som jeg troede, men det er mine fejl det hele...
http://www.heste-nettet.dk/forum/14/31555/31354/
Nu håber jeg det virker.
Hilsen Marianne
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Jeg mener heller ikke at man kan tvinge en kat. Den er så stædig, at vil den ikke, jamen så vil den ikke. Og jeg har da erfaring med at nogle katte hygger sig med at lave cirkus-kunstner, da det inkluderer stimulans, opmærksomhed og det gør at det måske bliver bedre til nogle ting, alt efter hvad man 'træner' den i. Har man vildkatte, er de ikke interesseret i at lære noget, og det kan man jo også mærke, at de ikke ønsker nogen decideret kontakt.
Men når man træner sine katte, er det jo kun hygge og kontakt. M.m. man tvinger katten til det med vold, men så er det noget andet vi snakker om (dyremishandling).
Jeg ser ikke danmarks huskatte som vilde dyr, og derfor har jeg ikke noget imod man træner en kat. Godt nok er det ikke en hund, så den kræver ingen træning. Men hvis man har lyst til at lave nogle harmløse kunster, som er sjovt for katten og ejeren, så er det jo kun noget som ejer og kat har sammen, og som kan forbinde dem yderligere, når det er på kattens præmisser. Men der er ingen tvivl om at viser katten ingen interesse for at skulle lave kunstner, så skal man acceptere det.
Men at lave kunstner er da bare hygge og en tid hvor man er sammen med katten....
er jeg den enste der ikke synes man ..