1.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

DuF h
DuF h
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 55

er jeg den enste der ikke synes man .. er jeg den enste der ikke synes man ..

hey alle ...
er jeg den enste der ikke synes at man skal lære sin kat cirkuskunster ?
jeg mener en kat er en kat og den skal ikke tæmmes mere end nødvendigt !
det er okay at man lære dem at den ikke må gå på bordet og den skal bruge kattepakken ,,,,
men hvad skal man bruge kunster til ?
det er jo et "vildt" dyr ...som er svært at bestemme over man kan opdrage en hund og lidt en heste men en kat er en kat !
er hva mener i ?
træner i kunster ? hvis ja hvorfor ?
hvad skal i bruge det til ?
sig ejers mening !

mvh steffie og mine 2 katte ...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er jeg den enste der ikke synes man ..
  • #1   27. maj 2004 Jeg træner en smule kunstner - men jeg bruger det kun, hvis nu at der sker et eller andet, så skal jeg hurtigt kunne få fat i dem, og kunsterne syntes jeg træner lydighed. Meeen altser alt for mange kunstner syntes jeg ikk om...

• #2   31. maj 2004 min katte bor da også ude hele året og kommer aldrig ind !!!

• #3   31. maj 2004 det er nok andet ....
    dem kan man lære det af en naturlig måde og det kan man ikk med katte efter min mening ...
    men det e rda oka hvis du ikk synes jeg har rart

• #4   2. jun 2004 Ja nu synes Basse altså at det er smadder sjovt at "træne" han spinder helt vild højt, så vi må vel gå ud fra, at han er velfornøjet....

Vi træner slet ikke hver dag men det er da mere fordi jeg ikke kan tage mig sammen end det er fordi Basse ikke har lyst.

Han kan sitte og dække og skal snart lære at hoppe igennem en ring...

• #5   29. jun 2004 hej

jeg syndes også at en kat skal være en kat, og ikke skal kunne en masse kunstner, for hvad skal man bruge dem til???

Hvorfor rider man med bid på sin hest når den kan rides uden?

Hvorfor går man med snor på hunden, når alligevel ville komme tilbage til en???

• #6   29. jun 2004 til Duf:

Der findes kun 1 naturlig måde at ride en hest. Det er når du kan ride uden hovdetøj/Sadel/Grime/Træktov! Alt andet er kunstigt! Jeg rider selv min hest uden noget!!!!

• #7   29. jun 2004 Til Tina A

Kunne du ikke sætte nogle billeder ind på HG, så vi kunne se, hvordan det ser ud når du rider uden sadel, hovedtøj, grime og træktov? det vil jeg da mægtig gerne se... kan du også det i skoven?

Hilsen Marianne

• #8   29. jun 2004 Marianne H

Jo Selvfølig, skal bare lige have mit kamera til at virke (batterier m.m.)

Jo jeg skal nok tage billeder af hvor jeg rider uden noget som helst, og hvor jeg springer (skridt,Trav,Galop) og ja jeg kan også godt tage et i skoven, når det bliver godt vejr!

• #9   15. aug 2004 Jeg synes det er helt ok at Duf og Tina har den holdning de har, men hvorfor skal I være så hellige. Hvorfor er det lige at I synes at fordi I ikke bruger saddel eller træner jeres katte, at så skulle de være meget gladere dyr? Som Marianne H skriver er det ikke ret svært at se på katten at den er vild med at træne... Så måske I skulle slappe lidt af smiley

• #10   15. aug 2004 Det er da for øvrigt tre for vildt bedårende katte I har Marianne og Caroline og Britta. Jeg synes det er nogle gode indlæg I har skrevet!

• #11   29. aug 2004 Jeg syntes det er okay at lære dem småting som at kommer når man kalder, at blive nede fra bordet og at vente med at spise til man siger til....men at lære dem hoppe og danse....:S det er jo menneske ting ikke katte ting, jeg ved godt at min hunkat Celebreni kan gå 2-4 skridt på bagben...men det har jeg ikke lært hende, det kunne hun da jeg købte hende som killing..!

Det var så min menig

Caroline

• #12   2. sep 2004 Nogle katte kan godt lide det..
    Jeg synes ikke det skal være forbudt.. Sådan er din mening og det er okay, men hvis andre godt vil det så er det jo op til dem!!

• #13   25. okt 2004 Jeg synes det er okay at man lære dem lidt kunster og leger lidt med det.
    For som du selv skriver så er katten jo et "vildt" dyr - og hvis den ikke synes det er sjovt og spændende så gjorde den det højst sandsynlig ikke. Katte er somregel nogle meget egenrådige dyr og somregel også ret gode til at sige fra over for ting.

Så jeg synes det er ok at man lære sin kat lidt kunster...

Hilsen Trine og Yatzy

• #14   29. okt 2004 Jeg er helt enig en kat er en kat og bestemer selv om den vil slå kolbøtter og står på hender

• Anja E
    Anja E Tilmeldt:
    jan 2005

Følger: 1 Svar: 3
    #15   1. feb 2005 Jeg syntes måske at der er nogle af jer der skal komme ned fra den hellig høje hest og slappe af.... Vi taler om småting som tricks.... ikke tortur!!!

Man skal måske lige tænke over at en kat også kan bruge lidt stimulans og hygge/sjov en gang imellem.... ligesom en hund....

Derudover, er der INGEN kat der gør det hvis den ikke selv vil - og så er der jo også en belønning i den anden ende.....

Blev bare lidt irriteret da jeg så hvad I have skrevet.... for der kan være nogle der fik dårlig samvittighed da de læste jeres indlæg, men det er der slet ingen grund til.... OVERHOVEDET - det er jo bare leg/hygge.

Mange knus til jer alle

Anja

• #16   2. feb 2005 Det er meget sjovt så mange meninger der er om det her, hvis i vil se lidt af det Basse kan, så kan jeg henvise til et link, hvor der er et stykke video, hvor jeg træner med basse.

Det er slet ikke så godt som jeg troede, men det er mine fejl det hele...

http://www.heste-nettet.dk/forum/14/31555/31354/

Nu håber jeg det virker.

Hilsen Marianne

• #17   21. feb 2006 Det er ikke min mening, at katte ikke må lære kunstner eller trænes. Katten er selvfølgelig et vildt dyr, men da vi har gjort det til et kæledyr i Danmark, synes jeg det er ok.
    Jeg mener heller ikke at man kan tvinge en kat. Den er så stædig, at vil den ikke, jamen så vil den ikke. Og jeg har da erfaring med at nogle katte hygger sig med at lave cirkus-kunstner, da det inkluderer stimulans, opmærksomhed og det gør at det måske bliver bedre til nogle ting, alt efter hvad man 'træner' den i. Har man vildkatte, er de ikke interesseret i at lære noget, og det kan man jo også mærke, at de ikke ønsker nogen decideret kontakt.

Men når man træner sine katte, er det jo kun hygge og kontakt. M.m. man tvinger katten til det med vold, men så er det noget andet vi snakker om (dyremishandling).

Jeg ser ikke danmarks huskatte som vilde dyr, og derfor har jeg ikke noget imod man træner en kat. Godt nok er det ikke en hund, så den kræver ingen træning. Men hvis man har lyst til at lave nogle harmløse kunster, som er sjovt for katten og ejeren, så er det jo kun noget som ejer og kat har sammen, og som kan forbinde dem yderligere, når det er på kattens præmisser. Men der er ingen tvivl om at viser katten ingen interesse for at skulle lave kunstner, så skal man acceptere det.

Men at lave kunstner er da bare hygge og en tid hvor man er sammen med katten....

Kommentér på:
er jeg den enste der ikke synes man ..

Annonce