892 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Julie R
Julie R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

min kar unormal adfærd. min kar unormal adfærd.

Hej. Er der nogen der vil give nogle råd. jeg har fået en kat og den er steriliseret hun hedder mulle. Jeg fik hende fra nogen der skulle af med p.g.a hun levede på et badeværelse fordi hun fik bank af den anden kat de havde. Min kat er 1 år og 3 måneder . Hendes opførsel snes jeg ikke er helt normal. Når hun leger er det ikke kun med hendes legetøj, Hun river mit og min forloveds tøj ned hun hopper op af vægge dør karme gardiner bade forhæng river højtalere ned der hænger på væggen. Miaver om natten. Stjæler mad. det skal lig siges at hun får mad. Hun tisser på min forloveds ting. og har prøvet alt hva jeg ku komme på for at få hende til at holde op og når det ved at lykkeds river hun mig på armen eller benet vis jeg tæt mig. please hjælp har brug for nogle gode råd eller om der nogen der kan fortælle hva der galt

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min kar unormal adfærd.
  • #1   11. okt 2012 Julie **Jeg fik hende fra nogen der skulle af med p.g.a hun levede på et badeværelse fordi hun fik bank af den anden kat de havde. **

Måske har dem, du har fået hende af, ikke været ærlige omkring grunden til, at hun har levet på det badeværelse. … (Jeg tænker om det kan have været pga. urenligheden).

Julie **Når hun leger er det ikke kun med hendes legetøj, Hun river mit og min forloveds tøj ned hun hopper op af vægge dør karme gardiner bade forhæng river højtalere ned der hænger på væggen. Miaver om natten. **

Tja, katten skal jo have afløb for sin energi på en eller anden måde.
    Har hun været udekat før, og indekat nu? For så kan det være kedsomhed og frustration (og det kan det også alligevel).

Har hun nogle kradse- og klatremuligheder?
    Og nogle steder hun kan komme i højden?

Julie **Stjæler mad. det skal lig siges at hun får mad. **

Enten får hun ikke nok. Eller også er det ikke godt nok, og så finder hun selv noget, der er bedre.
    Har hun fri adgang til tørfoder? Og får hun vådfoder også?

Julie **Hun tisser på min forloveds ting. og har prøvet alt hva jeg ku komme på for at få hende til at holde op og når det ved at lykkeds river hun mig på armen eller benet vis jeg tæt mig. **

Alt man kan gøre for at løse problem med urenlighed, er IKKE noget, der giver katten lejlighed til at rive. Så hvad er det helt konkret, du gør?!
    Hvis du straffer hende, så har du forklaringen på at katten river dig. Katte må IKKE straffes for urenlighed!

Sandsynligvis er din kat stresset ad H til, og måske har hun en (stressbetinget) urinvejslidelse.

Hvad angår urenligheden, så prøv at søge på "urenlig" eller "tisser" i søgefeltet. Der har været mange tråde om dette emne.

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    okt 2012

#2   12. okt 2012 ja hun har kradse træ enda to og katte lege tøj har hun alt muligt men hun får ikke det alt sammen. Hun har to katte bakker en i køkken og en ude på badeværelset mere hvis man nu skulle komme til at lukke feks ud til bade værelset. tror heller ikk at dem jeg fik hende af var helt ærlige. hun får mad 2 gange om dagen og gobidder men ikke for mange godbidder da jeg skal passe på hun ikke bliver overvægtig. og hvis det viser sig at hun er stresset hvad kan jeg gøre? Vil nemlig helst ikke sige farvel til hende da hun advare mig hvis jeg ved at få et insulinchok

• #3   12. okt 2012 Du må ikke portionsfodre hende...hun SKAL have mad stående hele tiden hele døgnet. Hun er SULTEN som bare pokker stakkels kat.

• #4   12. okt 2012 Ikke portionsfodre...lad altid maden stå fremme, og sørge for at foderet indeholder meget kød, da det mætter bedst. Giv så gerne vådfoder 1-2 gange dagligt.
    Ifht stressen kan du prøve at købe feliway hos dyrehandler/nettet/dyrlægen. Det er en anordning man sætter i stikkontakten og så sender den noget ud i luften der dufter af hjem og tryghed for katten.

Hvor længe har hun boet hos dig?

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    okt 2012

#5   12. okt 2012 gjorde bar hva dyrelægen sagde:( kan se det skal jeg nok ikke. sidste gang jeg lytter til dyrelægen. skal lig siges at hun er steriliseret.

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    okt 2012

#6   12. okt 2012 til nina p. godt og vel 4 måneder

• #8   12. okt 2012 Nogen dyrlæger skulle simpelthen have bank for at forveksle fodring af katte med fodring af hunde...det er lige til at ødelægge en kat med sådan et råd :((((((

Kommentér på:
min kar unormal adfærd.

Annonce