min kar unormal adfærd. min kar unormal adfærd.
Hej. Er der nogen der vil give nogle råd. jeg har fået en kat og den er steriliseret hun hedder mulle. Jeg fik hende fra nogen der skulle af med p.g.a hun levede på et badeværelse fordi hun fik bank af den anden kat de havde. Min kat er 1 år og 3 måneder . Hendes opførsel snes jeg ikke er helt normal. Når hun leger er det ikke kun med hendes legetøj, Hun river mit og min forloveds tøj ned hun hopper op af vægge dør karme gardiner bade forhæng river højtalere ned der hænger på væggen. Miaver om natten. Stjæler mad. det skal lig siges at hun får mad. Hun tisser på min forloveds ting. og har prøvet alt hva jeg ku komme på for at få hende til at holde op og når det ved at lykkeds river hun mig på armen eller benet vis jeg tæt mig. please hjælp har brug for nogle gode råd eller om der nogen der kan fortælle hva der galt
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Måske har dem, du har fået hende af, ikke været ærlige omkring grunden til, at hun har levet på det badeværelse. … (Jeg tænker om det kan have været pga. urenligheden).
Julie **Når hun leger er det ikke kun med hendes legetøj, Hun river mit og min forloveds tøj ned hun hopper op af vægge dør karme gardiner bade forhæng river højtalere ned der hænger på væggen. Miaver om natten. **
Tja, katten skal jo have afløb for sin energi på en eller anden måde.
Har hun været udekat før, og indekat nu? For så kan det være kedsomhed og frustration (og det kan det også alligevel).
Har hun nogle kradse- og klatremuligheder?
Og nogle steder hun kan komme i højden?
Julie **Stjæler mad. det skal lig siges at hun får mad. **
Enten får hun ikke nok. Eller også er det ikke godt nok, og så finder hun selv noget, der er bedre.
Har hun fri adgang til tørfoder? Og får hun vådfoder også?
Julie **Hun tisser på min forloveds ting. og har prøvet alt hva jeg ku komme på for at få hende til at holde op og når det ved at lykkeds river hun mig på armen eller benet vis jeg tæt mig. **
Alt man kan gøre for at løse problem med urenlighed, er IKKE noget, der giver katten lejlighed til at rive. Så hvad er det helt konkret, du gør?!
Hvis du straffer hende, så har du forklaringen på at katten river dig. Katte må IKKE straffes for urenlighed!
Sandsynligvis er din kat stresset ad H til, og måske har hun en (stressbetinget) urinvejslidelse.
Hvad angår urenligheden, så prøv at søge på "urenlig" eller "tisser" i søgefeltet. Der har været mange tråde om dette emne.
okt 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Ifht stressen kan du prøve at købe feliway hos dyrehandler/nettet/dyrlægen. Det er en anordning man sætter i stikkontakten og så sender den noget ud i luften der dufter af hjem og tryghed for katten.
Hvor længe har hun boet hos dig?
okt 2012
okt 2012
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
min kar unormal adfærd.