{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

så den gal igen :S {{forumTopicSubject}}

modbydelige katteejere findes der åbenbart en del af for har igen fundet en killing på 7-8 uger der er dumpet denne her gang midt på en vej :S bliver så rasende sidst jeg fandt en killing var det et resultat af en mislykket drukning smiley det værste var at folk bare kørte forbi det lille væsen istedet for at tage den med kan da godt se det nemmere at være ligeglad men JEG tog den med hjem og har i forvejen 2 katte og en hund men sidde der og vente på en skæbne det nok endte med død det skulle den s****e ikke......

dumme mennesker at være sådan noget bekendt.....

øv altså de burde skamme sig..................!

ps heldigvis har den allerede fundet et nyt hjem hvor jeg ved de passer på den.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så den gal igen :S
  • #1   1. sep 2011 Vi har også lige haft en killing som var dumpet hos os, midt inde i en by, hvor desperat er man ikke lige:) Vi gav den til intenat, da vi have en hankat, som var total oppe og køre pågrund af den lille killing:p

• #2   1. sep 2011 Jeg forstår det simpelthen ikke. Så synes jeg de skal aflive dem, hvis de ikke vel have dem. Og hvis de ikke har råd hos dyrelægen, så hellere en anden måde end at den skal lide.

Hvis simpelthen det er for latterligt. Det er det ansvar de har når deres kat ikke er steriliseret. Så er det dem der må sørge for de små killinger.

Uh, bliver gal. De skulle stilles ude midt på en vej, skulle de, og ikke kunne komme i sikkerhed. Det kunne de have rigtig godt af.
    Jeg har altid sagt, at folk selv skal opleve det de gør mod deres dyr.
    Specielt når jeg sidder og ser det der animal cops på animal planet.

• #3   1. sep 2011 Ja det er simpelthen ubeskriveligt! Sådan nogle kujoner at de ikke tør se en dyrlæge i øjnene og så få det gjort på en ordentlig måde i stedet for al den dyrplageri.
    SÅ dyrt er det heller ikke!

• #4   1. sep 2011 du skriver midt på en vej ?
    jeg tænker med det sammem at det har være et missemor der har været i gang med at flytte hendes killinger og så er blevet forstyret i det ?

• #5   1. sep 2011 katten kommer til et hjem med andre hunkatte

om en hunkat har glemt den eller ej der skulle den ikke blive........ og længere er den historie ikke ......

men den har det godt nu og får det godt i dens nye hjem det er det vigtigste

• #6   1. sep 2011 hvordan bryder jeg loven på nogle måder jeg samler en efterladt killing op og finder den et nyt hjem ?

jah den er ikke 12 uger men skulle jeg bare lade den sidde på vejen måske og håbe dens mor fandt den ?

ville du bare køre forbi den og håbe på det bedste eller ville du s***e loven et langt stykke og samle den op og give den et nyt hjem.....

• #7   1. sep 2011 måske men jeg har et arbejde der skal passes og har ikke tid til at drøne rundt med en kat til nogle der er bedre end andre til at kigge på den mens den spiser og gør hvad katte nu gør den kan spise og drikke selv så kan ikke se problemet i den ikke kom til en ammekat eller hos proffesionelle som egentligt ikke kunne gøre andet end hvad jeg har gjort den er trods alt 7-8 uger gammel og har givet den til nogle med andre katte som har prøvet denne tur før

• #8   1. sep 2011 men find gerne det sted i loven hvor der står jeg SKAL aflevere katten til proffesionelle eller en ammekat

vil gerne se et link der beskriver min handling var forkert

• #9   2. sep 2011 der står at 12 ugers reglen ikke er gældende hvis jeg indlevere den det er rigtigt men ikke at jeg direkte bryder loven ved at sende den til et andet hjem kun reglen om de 12 uger som jeg ikke ville bryde hvis jeg havde beholdt den selv men der står som sagt ikke at jeg SKAL sende den til proff. eller til en ammekat igen bare at så gælder 12 ugers reglen ikke

• #10   2. sep 2011 Kort spørgsmål:
    Hvorfor skal der altid henvises til love og regler, når en venlig sjæl har gjort alt for at katten får et godt liv?
    For 11 år siden opflaskede jeg og min søster en kat på skift! Den havde hele tiden kattekontakt og den udviklede sig normalt og blev den dejligste kat - uden adfærdsforstyrrelser. Det gjorde vi i samråd med en dyrlæge. Hvorfor skulle nogen være bedre end andre til at opflaske dem?
    Nu synes jeg altså at man skal handle med hjerte og fornuft!
    Heidi:: Har du aldrig brudt færdselsreglerne???

• #11   2. sep 2011 Enig med Marianne.

Det er i en god mening dette er blevet gjort, og jeg vil mene at det er MEGET bedre end at gøre ingenting.

• #12   3. sep 2011 heidi du modsiger dig selv ved at henvise til den lov det står igen bare at lov nummer 1 frafalder når den bliver leveret til et internat osv havde jeg beholdt den selv havde jeg intet gjort galt men da jeg ikke har tid til en passe sådan en killing og ikke ønsker den skal blive aflivet på et internat eller udsættes for et internat som er overfyldt, når jeg havde en anden mulighed så det sådan det er lov eller ej du har jo selv brudt loven ved at tage 2 alt for små killinger til dig så fej for egen dør først

killigen er et sted med andre voksne katte der kan lære den diverse om at være kat så dens adfærd bliver nok bedre end hvis den blev internat kat og skulle være i et lille bur 24 timer i døgnet

ps har selv 2 katte som kom fra tidligt fra deres mor og de er som alle andre katte og har ikke adfærdsproblemer så mon du har gjort noget forkert da du valgte at tage de små til dig ? og hvis du ellers er færdig med at repetre loven for mig så lad vær med at skrive i tråden længere nu har du givet din mening til kende og jeg har valgt at sende katten videre og det gør jeg laver jeg ikke om på og gør det gerne igen men har du været på et internat og set hvordan kattene bor lever osv for hvis ikke så syntes jeg du skulle og tænke over om det var et sted du frivilligt ville sætte din egen kat hen.

• #23   3. sep 2011 Heidi, du siger at du har gjort det samme bare ingen loven blev lavet. og derfor er det noget helt andet? Der er jo handlet i katten interesse.

som Jesper siger så handler det om at være menneskelig. du skriver hele tiden det svar i loven. selvfølgelig skal man overholde Danmarks love, men jeg synes trådstarter har gjort det rigtig godt. Det kan godt være den burde komme et sted hen, hvor de har forstand/ekspertise i unge killinger.

og jeg håber bare at hvis jeg en dag oplever hvad Jesper har oplevet med katten, hvor bagpartiet er blevet kørt over, at jeg har det samme mod til at gøre en ende på dens lidelser. om det så er ulovligt eller ej. nogen gange må man også gerne tænke selv, og ikke bare følge ordre.

• #24   3. sep 2011 Men du fik 2 katte før de blev 12 uger. Synes du ikke det er bedre at du fik dem end at de døde?

• #25   4. sep 2011 SUK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jeg fik aldrig svar af Heidi om hun aldrig havde overtrådt færdselsloven.....
    Det er noget slemt paragrafrytteri!
    Hvem siger at et internat tager den ind?
    Hvem ved på stående fod hvor der er en amme?
    Hvem véd hvor disse "godkendte personer" er henne, når man står der med en killing i vejkanten . nej altså!
    Jeg ville have handlet efter mit hjerte akkurat som fisk har gjort. Jeg synes at det er ok at der er kommet denne lov, men hvis man bryder den ved at redde en kat -. på en anden måde end den bureaukratiske måde, så synes jeg sgu at det er ok! Jeg er dog helt enig i at der skal en dyrlæge ind over projektet!

• #27   5. sep 2011 Heidi:
    "bare fordi du kører for hurtigt, skal alle køre for hurtigt?"
    Hmm.....
    Oversat til denne tråd, så siger du altså indirekte at det er ok at lave denne "svipser" ind imellem (altså redde en kat udfra at handle efter instinkt).
    DET synes jeg nemlig er ok, bare man har fornuften i baghovedet.
    Der er så mange dilemmaer i denne verden, og man står da i et dilemma derude i vejkantet: Skal man lade katten ligge, eller skal man handle hurtigt? Heidi: Der er altså ikke mange godhjertede mennesker der står og tænker i paragraffer når man står i den situation.
    Jeg opfordrer ikke til lovbrud, men når der er en dyrlæge ind over, så kniber det mig med at se at man er kriminel!. Jeg ville have det dårligere hvis jeg vidste at katten var overladt til sig selv uden at kunne klare sig. SÅ ville jeg føle mig som en dyremishandler!

• #28   5. sep 2011 gør lige opmærksom på at denne kat er blevet adopteret og ammer ved en hunkat hjemme hos dem jeg afleverede den hos så vupti jeg har ikke længere brudt nogen lov den er jo hos en ammekat det var self ingen garanti for det ville blive sådan men det gjorde det smiley

så nu er alt jo lovligt medmindre der er andet der er forkert nu.... dyrlæge kommer den til snarest og bliver tjekket op men der hvor den er har snakket om det med dyrlægen som ikke lige havde et problem med sagen som sagt kan killingen godt være 12 uger jeg er jo ikke kvalificeret til at bedømme dens rigtige alder men kan blot gætte

og tak til alle andre der mener jeg handlede rigtigt... nej man bør ikke bryde loven med vilje men i et tilfælde som det her gør jeg det gerne igen

og lige en sidste ting til heidi jeg har lige fået en vildkattekilling på 13 uger er der lovgivning om man må indfange dem og gøre dem tamme ?

• #30   6. sep 2011 Fisk:
    Det er bare så godt, og vildkattekillinger kan sagtens gøres tamme!
    Jeg fornemmer at du har et stort hjerte!
    Jesper:
    Er det ikke nemmere at levere et franskbrød????
    Den kan også indeholde lidt "værktøj":-)

• #31   6. sep 2011 super jesper det lyder godt xD

jah min lille vildmisling sidder og ælter på mig lige nu det sværreste er at fange den uden at få en tur med klørne men så er den osse i gang med dens lille motor smiley

• #32   6. sep 2011 Åååårh hvor sødt!

• #33   6. sep 2011 den er super sød skal lige have taget billeder af hende og så kommer hun her ind senere smiley

Kommentér på:
så den gal igen :S

Annonce